Gå til innhold

Helt kort og konsist. Bli i et følelsesløst samboerskap av hensyn til hus, hjem og barn, eller bryte for å finne kjærligheten på nytt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 40 år, barna er 8 og 12. Hva GJØR man? Nå har jeg veid fram og tilbake i et år.

Anonymkode: b21d5...f33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå. Barn merker kalde ekteskap uten ordentlig kjærlighet. Har du noen i kikkerten? Kan være enklere å gå da, men du bør uansett ta sjansen.

Anonymkode: cc558...008

• Liker 9
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gå. Barn merker kalde ekteskap uten ordentlig kjærlighet. Har du noen i kikkerten? Kan være enklere å gå da, men du bør uansett ta sjansen.

Anonymkode: cc558...008

Ja, jeg har det, og alt tilsier at han bare venter på meg. 
TS

• Hjerte 1
Skrevet

Spørs om du trives eller mistrives. 

Jeg har tro på at et samliv kan være godt selvom man ikke har de sterke følelsene, men om man jevnlig eller hele tiden går å føler at man er på feil sted og lengter etter noe mer så er det riktig å gå. 

Barna klarer seg fint gjennom brudd så lenge dere selv ikke gjør det til en mer alvorlig greie enn det er. Man vokser fra hverandre og trenger lykke fra andre steder og det er ikke noe katastrofe eller skam. 

Anonymkode: bc0b5...230

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Du er ikke alene…. Det gjelder bare å fylle på med meningsfulle aktiviteter i fritiden så du ikke stryker med at kjedsommelighet.  Når partner er mest opptatt av å poste glansbilder og mobilen er å regne som en kroppsdel så er det jo fritt frem for å finne egne gleder i livet. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

TS

Gå. Du vil gå og din mann blir holdt for narr

Anonymkode: d50fd...36a

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Så lenge jeg ikke allerede hadde funnet ny kjærlighet ville jeg blitt. Sorgen og stresset over MYE dårligere økonomi samt mindre tid med barna veier tungt på vektskålen fremfor kun tanken på kanskje finne kjærligheten. Jeg har heller ikke stor nok tro på min fortreffelighet og ihvertfall ikke menn på min alder. Sannsynligheten for at de er single er ofte at de lar ekskona dra hele lasset.  

Fysisk og psykisk mishandling derimot er grunner til å dra.

Anonymkode: 1c13c...021

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet

Herregud er det enten eller? Bli i ene forholdet eller finne ny kjærlighet? Må det være noen hele tiden?

Her er et tips, slå opp og lær å klare deg selv. 

Anonymkode: 2322a...af6

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg hadde blitt. Verdsetter A4-livet, god økonomi og at barna skal få vokse opp i kjernefamilien mer enn forelskelse og kjærlighet. Men der er jo andre motsatt, så du må jo kjenne hva som et viktigst for deg. 

Anonymkode: 8f0db...6d0

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

TS

Med andre ord, så har du egentlig følelsesmessig brutt ut allerede. 
Da er det nok bare å gå. Det er uansett et spørsmål om tid. 

Hadde du "bare" mistet følelsene, og slitt med det, kunne et råd være å faktisk forsøke å finne tilbake følelsene i det forholdet du er. 
Det kan koste mindre både økonomisk og følelsesmessig, men det krever også en del av dere som partnere.

Anonymkode: 02e82...8b9

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Med andre ord, så har du egentlig følelsesmessig brutt ut allerede. 
Da er det nok bare å gå. Det er uansett et spørsmål om tid. 

Hadde du "bare" mistet følelsene, og slitt med det, kunne et råd være å faktisk forsøke å finne tilbake følelsene i det forholdet du er. 
Det kan koste mindre både økonomisk og følelsesmessig, men det krever også en del av dere som partnere.

Anonymkode: 02e82...8b9

Vi har jobbet siden sommeren med å vekke følelsene for hverandre, men for min del går det ikke framover. Klisje, men det stemmer på en prikk, jeg har samme følelser for han som for broren min. 
TS

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har jobbet siden sommeren med å vekke følelsene for hverandre, men for min del går det ikke framover. Klisje, men det stemmer på en prikk, jeg har samme følelser for han som for broren min. 
TS

Skjønner ikke dette, du har en annen i kikkerten samtidig som du skriver at dere nå i en kort periode har jobbet med å vekke følelsene til livet. Henger ikke sammen.

Håper din bror er en flott fyr, så tenker at det strålende utgangspunkt å finne tilbake til en mann som er som han for deg nå. Men da må du faktisk reorientere deg selv fra drømmen om et liv som inneholder denne nye mannen.

Eller så kan du være utro. La mannen din oppdage det og han gjør det slutt, så kommer alle følelsene tilbake.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS

Samme her. Null seksuelle følelser for mannen min. Har hatt pliktsex i mange år og det sliter på psyken når jeg vet at slik skal det være i hvert fall 30 år til 😭

Anonymkode: ceaf6...7c2

• Hjerte 1
Skrevet

Du jobber ikke aktivt med forholdet når det er gjensidige følelser mellom deg og en annen mann som venter på brudd i forholdet ditt. Kanskje mannen din er fæl, men du holder ham for narr. 

Anonymkode: 38069...29c

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS

Da har du ikke gitt forholdet ditt med mannen en ordentlig sjanse bare så du vet det, 

Anonymkode: 2322a...af6

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg valgte å gå, og har aldri angret. Beste valget jeg har tatt for meg og barnet vårt. Jeg trodde oppriktig at barnet ikke merket det, men det gjorde hun og hun har det mye bedre etter vi gikk fra far. 

Anonymkode: fc9d4...9c8

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Bli. Jeg er veldig glad for at mine foreldre holdt sammen for min skyld selv om de ikke elsket hverandre. 

Anonymkode: 4cbf4...c77

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

For å svare på det spørsmålet må du stille deg spørsmålet:

Hva er viktigst for deg: Din egen lykke, eller lykken til barna dine?

Valget du tar forteller deg for evig hva slags menneske du er.

• Liker 4
Skrevet

Samme her. Null seksuelle følelser for mannen min. Har hatt pliktsex i mange år og det sliter på psyken når jeg vet at slik skal det være i hvert fall 30 år til 😭

Anonymkode: ceaf6...7c2

Samme her! Det går jo ikke! 😢

TS

Skrevet

Du jobber ikke aktivt med forholdet når det er gjensidige følelser mellom deg og en annen mann som venter på brudd i forholdet ditt. Kanskje mannen din er fæl, men du holder ham for narr. 

Anonymkode: 38069...29c

Jo, det HAR jeg gjort! Jeg har initiert til dater, jeg har ordnet barnevakt slik at vi fikk dra på weekendtur bare han og jeg, og JEG har ligget i selen for å tilfredsstille han på alle punkter. Så JO! Jeg har prøvd. 
TS

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...