AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Skrevet 6. desember 2022 Hvor lenge har du fått gå til psykolog i en omgang? Jeg har ikke fått gå lenger enn ett år, men jeg hører ofte om folk som har fått gå i flere år. Jeg blir bare avsluttet. Anonymkode: 467c2...779 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #2 Skrevet 6. desember 2022 Har gått i et fast behandlingsløp 2 ganger i uka, i snart 2 år. Skal avslutte snart. Anonymkode: 0b458...ca6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har gått i et fast behandlingsløp 2 ganger i uka, i snart 2 år. Skal avslutte snart. Anonymkode: 0b458...ca6 Wow. Du er heldig. Jeg hadde i starten en gang i uka, så pr andre uke og nå en gang i måneden. Over ett år. Anonymkode: 467c2...779
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #5 Skrevet 6. desember 2022 Gikk 8 år men ble ikke frisk dessverre. Anonymkode: f8571...cce 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #6 Skrevet 6. desember 2022 Jeg har gått litt over ett år hos DPS og psykologen min snakker allerede nå om hva vi skal gjøre etter jul. Så regner med jeg får fortsette litt til. Tviler på at jeg blir "frisk", men jeg er arbeidsledig og virker som om psykologen og NAV ønsker at jeg skal få jobb og frisk nok til å jobbe fulltid. NAV har ingen tro på jeg klarer dette på egenhånd. Usikker på om det er slik det fungerer, at man DPS tenker økonomi og ser at det kan være lønnsomt å hjelpe meg å komme i arbeid. Men det føles i hvert fall som det er slik de tenker. Anonymkode: fd09c...592
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #7 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har gått litt over ett år hos DPS og psykologen min snakker allerede nå om hva vi skal gjøre etter jul. Så regner med jeg får fortsette litt til. Tviler på at jeg blir "frisk", men jeg er arbeidsledig og virker som om psykologen og NAV ønsker at jeg skal få jobb og frisk nok til å jobbe fulltid. NAV har ingen tro på jeg klarer dette på egenhånd. Usikker på om det er slik det fungerer, at man DPS tenker økonomi og ser at det kan være lønnsomt å hjelpe meg å komme i arbeid. Men det føles i hvert fall som det er slik de tenker. Anonymkode: fd09c...592 Hele poenget med å gå i terapi er jo å få økt funksjon = funksjon til å arbeide, delta i sosiale sammenkomster, ha en meningsfylt hverdag osv. Anonymkode: 6d634...73e
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #8 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvor lenge har du fått gå til psykolog i en omgang? Jeg har ikke fått gå lenger enn ett år, men jeg hører ofte om folk som har fått gå i flere år. Jeg blir bare avsluttet. Anonymkode: 467c2...779 Jeg har mer eller mindre vært tilknyttet dps siden jeg var 19 og fyller 40 til neste år. Og før der igjen gikk jeg til bup Anonymkode: a9217...f29
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #9 Skrevet 6. desember 2022 For 15 år siden gikk jeg fem år, men vet at de siste årene er det offentlige tilbudet begrenset til ca et år. Anbefaler alle å heller begynne rett hos privatpsykolog med statlig driftsavtale og slippe det å bli kastet ut fra DPS Anonymkode: ab176...87b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #10 Skrevet 6. desember 2022 Gikk ett år individuelt på DPS, ble avsluttet når jeg startet i ett-årig gruppe. Nå har jeg gått til privat med avtale i 1,5 år. Anonymkode: 2aa4f...588
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #11 Skrevet 6. desember 2022 Gikk til jeg flyttet og sluttet selv på grunn av det. Da hadde jeg fått hver uke, noen ganger to ganger i uka i fire år. Anonymkode: ad066...b7b
Lea Skrevet 6. desember 2022 #12 Skrevet 6. desember 2022 Har gått hele livet til terapi i forskjellige tidstid.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #13 Skrevet 6. desember 2022 Gått i 3,5 år på dps. Snart ferdig, men langt fra frisk. Så fortsetter privat hos en avtalespesialist. 😊 Anonymkode: 7f5f1...681
Andrine& Skrevet 6. desember 2022 #14 Skrevet 6. desember 2022 Har fått åtte uker, etter det er det ikke mer.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #15 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har mer eller mindre vært tilknyttet dps siden jeg var 19 og fyller 40 til neste år. Og før der igjen gikk jeg til bup Anonymkode: a9217...f29 Kan jeg spørre hvordan du har fått så lang tid på dps? Jeg blir snart avsluttet da de mener de har prøvd alt og at jeg har gått der 3 år som maks. Anonymkode: 7f5f1...681
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #16 Skrevet 6. desember 2022 Har gått i flere omganger i nesten 10 år, og jeg har fått gå så lenge jeg vil og har trengt (BUP, VOP og DPS). Til den psykologen jeg går til nå har jeg gått i litt over 1 år, ukentlig. H*n har ikke snakket noe om avslutning, men skal sies at vi venter svar på om jeg får tilbud på et stabiliseringskurs/gruppeterapi. Ventet siden i vår, men forskningsprosjektet har bare blitt flyttet. Så behandlingen min har stått litt på vent, selv om vi har jobbet en del individuelt. Jeg har også fått innvilget hjelp hos kommunen, så kommer til å få gå i samtaler både hos psykologen på DPS og psykiatrisk sykepleier i kommunen en stund framover. Så til slutt blir det antageligvis en avslutning hos DPS, og fortsettelse hos kommunen. Antar at det blir i løpet av 2023. Vet ikke hvorfor jeg har fått gå i så lang tid, men det er ikke før det siste året at jeg har blitt ordentlig utredet og vært behandlingsdyktig. Tidligere årene har det vært mer ventilering/stabilisering - (da jeg ikke var klar, men trengte likevel hjelp). Anonymkode: 7ad94...72b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #17 Skrevet 6. desember 2022 Gikk til en psykiater i ca. fire år. Fikk ikke noe særlig ut av det, og i retrospekt skulle jeg nok avsluttet det lenge før. Anonymkode: c0b79...a6b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #18 Skrevet 6. desember 2022 For ca 20 år siden gikk jeg til psykolog, gikk der i 7 år (DPS). Anonymkode: a8eec...240
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #19 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor lenge har du fått gå til psykolog i en omgang? Jeg har ikke fått gå lenger enn ett år, men jeg hører ofte om folk som har fått gå i flere år. Jeg blir bare avsluttet. Anonymkode: 467c2...779 Mange år Anonymkode: 56bf6...211
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #20 Skrevet 6. desember 2022 Har gått i terapi helt siden jeg var 14-ish, og er nå i siste halvdel av 20-årene, så sammenhengende mer enn 10 år. Går to ganger i uken, og har gjort det mye av tiden. Har også hatt mange lange innleggelser... Anonymkode: 38fd4...a70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå