Gå til innhold

Føflekk under foten (Advarsel! traumatiserende bilder av motbydelig tørr fotsåle 🙈)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merket denne føflekken for noen uker siden. Aldri hatt føflekk under føttene🤔

Aner noen om denne bør sjekkes....? 

Jeg har litt føflekk-angst pga tidligere biopsi og fjerning av flere. 

Tar flere mnd å få time hos fastlege, og sist jeg sjekket føflekker for 3 år siden betalte jeg 1700 kr på privat klinikk 😐 Ikke råd til å betale så mye igjen om det er helt unødvendig 🙃

Og beklager igjen for de ufyselige fotbildene, som ikke bare er uttørket men skitne av å gå barbent i kjellerboden 🤣🙈

20221206_150136.jpg

20221206_150239.jpg

20221206_150326.jpg

Anonymkode: 78206...aab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hø?

Anonymkode: 96824...f3e

Skrevet

Ser ut som en flekk bare. 

Ikke føflekk. Bruk heller penger på psykolog. 

Anonymkode: 33eed...4b9

Skrevet

Veldig fine føtter, tror du må være relativt ung 😄 Mine fotsåler ser mye verre ut. Det der er ikke en føflekk men en flekk, kanskje tidligere gnagsår som er i ferd med å bli helt borte, bare en merke igjen. 

Føflekkreft er mest vanlig på sol-utsatte områder. Fotsåle er nok siste plass man kan få en føflekkreft. Hodebunn er mest vanlig. 

Anonymkode: c06e1...57f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser ut som en flekk bare. 

Ikke føflekk. Bruk heller penger på psykolog. 

Det er ikke en flekk nei 😅 Jeg er faktisk ganske oppegående og kommer fra et møblert hjem, så jeg ser forskjell.... Den har vært der i noen uker.

TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig fine føtter, tror du må være relativt ung 😄 Mine fotsåler ser mye verre ut. Det der er ikke en føflekk men en flekk, kanskje tidligere gnagsår som er i ferd med å bli helt borte, bare en merke igjen. 

Føflekkreft er mest vanlig på sol-utsatte områder. Fotsåle er nok siste plass man kan få en føflekkreft. Hodebunn er mest vanlig. 

Anonymkode: c06e1...57f

Jeg er 43 😉 

Når jeg var hos hudlege for 3 år siden og sjekket føflekker, da sjekket hun også fotsålene, men ikke hodebunnen 🙃

Så jo, det er nok absolutt mulig å få føflekkreft på fotsålene. 

TS

Skrevet

Den ser ikke farlig ut. Ville sett det an. Om du er urolig så er det bedre å bestille en time til legen din.

Anonymkode: d7526...9db

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke en flekk nei 😅 Jeg er faktisk ganske oppegående og kommer fra et møblert hjem, så jeg ser forskjell.... Den har vært der i noen uker.

TS

Selv om du kommer fra et møblerthjem 😉 Betyr det ikke at alt som er brunt er føflekk.

• Liker 2
Skrevet

Den ser veldig harmløs ut. Føflekker som er store, som vokser ujevnt, endrer farge eller klør/gjør vondt skal man sjekke. 

Ikke enhver bittelille føflekk man finner. Det skal jo være noe mistenksomt ved den.

Anonymkode: 8cfb8...da4

Skrevet

Er du mann?

Anonymkode: 1329d...224

Skrevet

https://www.boots.no/foflekkskanning

Dette kan du kjapt skjekke på bootsapotek, koster 399 kr for første flekken, og deretter 150 kr pr flere.. 

De har drop-in.. 

Anonymkode: cf0f9...6ea

Skrevet

Du får svar der på 1-2 uker, om den bør undersøkes videre. Les link. 

Skrevet

Blir man «traumatisert» av å se en helt normal fotsåle, tåler man virkelig lite. 🤔

Anonymkode: 264bc...ea9

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

https://www.boots.no/foflekkskanning

Dette kan du kjapt skjekke på bootsapotek, koster 399 kr for første flekken, og deretter 150 kr pr flere.. 

De har drop-in.. 

Dette visste jeg ikke - takk for tips😊👍

TS

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er du mann?

Anonymkode: 1329d...224

Nei - hvordan det?

Skrevet

Helt normal fot. 

Ang føflekker bestiller du time hos fastlegen for sjekk. Hvis den vokser, væsker, klør, blør mens du venter på time ringer du og informerer om det, og får time raskere. Fiks ferdig, uten å blakke seg i det private helsevesenet.

Anonymkode: b4dea...0fd

Skrevet

Har ikke peiling. Men alvorlig talt, det er da virkelig en fin fot?

Skrevet

Slutt å misbruke «traumatiserende». Det er forbeholdt vold, voldtekt, krig osv. 

Anonymkode: c0e18...46c

Skrevet

Jeg hadde en føflekk på siden av ene tåa, måtte fjernes for man skal ikke ha føflekker på føttene fikk jeg beskjed om da.

Anonymkode: d9a20...a5c

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

TS

Å komme fra et møblert hjem gir deg ingen garanti for at du er oppegående, ofte så er det motsatt.

Anonymkode: 58e4e...417

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...