AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Skrevet 6. desember 2022 Mottar psyk pol henvisning fra fastlege med en gang? Jeg har blitt søkt dit, men glemte spørre fastlegen om henvisningen ble sendt elektronisk og de fikk den med en gang eller om den ble sendt med posten o.l? Så vidt jeg har forstått har de 10 virkedager på å svare \(dvs. 2 uker når henvisningen ble sendt på en mandag). Er det medregnet tid brevet bruker på å komme frem i posten? Anonymkode: 030fc...ea9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #2 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Mottar psyk pol henvisning fra fastlege med en gang? Jeg har blitt søkt dit, men glemte spørre fastlegen om henvisningen ble sendt elektronisk og de fikk den med en gang eller om den ble sendt med posten o.l? Så vidt jeg har forstått har de 10 virkedager på å svare \(dvs. 2 uker når henvisningen ble sendt på en mandag). Er det medregnet tid brevet bruker på å komme frem i posten? Anonymkode: 030fc...ea9 Tiden regnes fra brevet er åpnet Anonymkode: beeae...828
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tiden regnes fra brevet er åpnet Anonymkode: beeae...828 Men får de henvisningen pr post eller elektronisk? Anonymkode: 030fc...ea9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #4 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men får de henvisningen pr post eller elektronisk? Anonymkode: 030fc...ea9 Noen som vet? 😊 Anonymkode: 030fc...ea9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #5 Skrevet 6. desember 2022 Tror det er litt forskjellig. Der jeg jobber, så sender vi ut epikrisene i brevformat ihvertfall, for vi har ikke samme journalsystem som fastlegekontoret. Anonymkode: b2539...80b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #6 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror det er litt forskjellig. Der jeg jobber, så sender vi ut epikrisene i brevformat ihvertfall, for vi har ikke samme journalsystem som fastlegekontoret. Anonymkode: b2539...80b Epikrise er etter behandling, dette var vel snakk om henvisning? Det er ulikt system alt etter hvor i landet du bor, i mitt område sender 98% av fastleger o.l. henvisningene elektronisk. Da kommer det med en gang. Det er også forskjell fra klinikk til klinikk hvor ofte inntak er, men 14 dager er frist fra mottak henvisning. Anonymkode: 43815...78b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #7 Skrevet 6. desember 2022 Kommer an på systemene, ikke alle legekontor har samme system som sykehuset og da må det gå per post. Anonymkode: 23d9a...654
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #8 Skrevet 6. desember 2022 Der jeg jobber får vi henvisningene elektronisk til tross for ulikt journalsystem. Det er løsninger for sånt noen steder. Da blir henvisningen registrert inn når den er mottatt, registrert og lagt inn som "reell henvisning" av merkantilt personell før den så behandles i inntaksteam. I praksis vi det si at det går raskt fra henvisningen er sendt til den registreres hos oss (men ikke nødvendigvis samme dag). Anonymkode: 801f5...f45
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #9 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Epikrise er etter behandling, dette var vel snakk om henvisning? Det er ulikt system alt etter hvor i landet du bor, i mitt område sender 98% av fastleger o.l. henvisningene elektronisk. Da kommer det med en gang. Det er også forskjell fra klinikk til klinikk hvor ofte inntak er, men 14 dager er frist fra mottak henvisning. Anonymkode: 43815...78b Ja beklager, glemte å si at jeg ikke har henvist noe sted, bare sendt epikriser i post selv. Får også post fra andre instanser når jeg etterspør papirer. Ingenting går i grunn digitalt hos oss når jeg tenker meg om. (Jobber i psykiatrien) Anonymkode: b2539...80b
enkefru Skrevet 6. desember 2022 #10 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Kommer an på systemene, ikke alle legekontor har samme system som sykehuset og da må det gå per post. Anonymkode: 23d9a...654 Er vel ingen legekontor som har samme system som sykehusene, men mange legekontor bruker systemer som samhandler med sykehusene. Veldig mange henvisninger går elektronisk fra fastlege, men ikke fra alle… det er nok også et kostnadsspørsmål for legekontorene å endre system/koble seg til for å kunne samhandle
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #11 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ja beklager, glemte å si at jeg ikke har henvist noe sted, bare sendt epikriser i post selv. Får også post fra andre instanser når jeg etterspør papirer. Ingenting går i grunn digitalt hos oss når jeg tenker meg om. (Jobber i psykiatrien) Anonymkode: b2539...80b Da jobber du kanskje i kommunen? Anonymkode: 801f5...f45
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #12 Skrevet 6. desember 2022 Tusen takk for svar 😊 Da får jeg nok bare vente å se når jeg får svar ettersom det er så ulikt fra sted til sted. Anonymkode: 030fc...ea9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #13 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for svar 😊 Da får jeg nok bare vente å se når jeg får svar ettersom det er så ulikt fra sted til sted. Anonymkode: 030fc...ea9 Du får det ikke opp på Helsenorge da? Jeg får opp henvisninger der med en gang fastlegen har trykket «send» 😅 og så står det om den er vurdert eller ikke. Anonymkode: 048c1...d2e
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #14 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du får det ikke opp på Helsenorge da? Jeg får opp henvisninger der med en gang fastlegen har trykket «send» 😅 og så står det om den er vurdert eller ikke. Anonymkode: 048c1...d2e Nei, får ikke opp noe. Men tilhører Helse-Midt da, så sikkert derfor. Anonymkode: 030fc...ea9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå