AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Skrevet 6. desember 2022 Jeg hater babytiden. Selv om jeg begge gangene har sluppet relativt billig unna. Vi har ikke hatt kveldsuro, det har vært lite gråt, og babyen jeg har nå har sovet 4-7 timers strekk på natten fra 6 uker. Likevel haaaater jeg dette. Jeg bekymrer meg og er redd for at hun plutselig skal gråte masse eller slutte å sove. Hvorfor er det sånn? Jeg blir helt utslitt, selv om jeg føler jeg ikke har grunn til å bli det. Baby er nå 6 mnd og jeg er fremdeles livredd for at hun bare plutselig skal endre personlighet og rytme. Anonymkode: b7f20...1fb
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #2 Skrevet 6. desember 2022 Det er nok ganske normalt. Jeg hadde en tøff babytid med mitt første barn, med kolikk og ekstrem gulping og store ammeproblemer og fødselsdepresjon. Med andre barnet hadde vi det relativt enkelt i forhold. Men likevel følte jeg det var slitsomt og dritt. Det er noe med å gå "På tå hev", hele tiden være i "alarmberedskap" fordi ungen når som helst kan hyle, når som helst plutselig endre søvnmønster, etc. Jeg kjenner mange som har snakket om det samme. Denne "uroen" I kroppen, følelsen av å ikke lenger ha kontroll over eget liv, føle at babyen nærmest er en tikkende bombe. Anonymkode: e0a2f...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er nok ganske normalt. Jeg hadde en tøff babytid med mitt første barn, med kolikk og ekstrem gulping og store ammeproblemer og fødselsdepresjon. Med andre barnet hadde vi det relativt enkelt i forhold. Men likevel følte jeg det var slitsomt og dritt. Det er noe med å gå "På tå hev", hele tiden være i "alarmberedskap" fordi ungen når som helst kan hyle, når som helst plutselig endre søvnmønster, etc. Jeg kjenner mange som har snakket om det samme. Denne "uroen" I kroppen, følelsen av å ikke lenger ha kontroll over eget liv, føle at babyen nærmest er en tikkende bombe. Anonymkode: e0a2f...2d3 Jaa, det er sånn! Går det over?? Når? Har det ikke sånn med treåringen, så det gjør det jo. Men kan ikke huske når!! Anonymkode: b7f20...1fb
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #4 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jaa, det er sånn! Går det over?? Når? Har det ikke sånn med treåringen, så det gjør det jo. Men kan ikke huske når!! Anonymkode: b7f20...1fb Mine er 2 og 5, og for meg har det ikke helt gått over ennå 😛 Dvs, jeg klarer slappe av når ungene er i seng for kvelden. Det er så uhyre sjelden det er noe tull etter de er i seng, og før vi skal legge oss, og nå bare en sjelden gang det er noe om natten også. Men på dagtid når vi er hjemme og ungene er våkne, føler jeg fremdeles at jeg går i konstant alarmberedskap. Det er alltid Noe jeg venter på. Det er så mye krangling og slåssing om leker og oppmerksomhet, at vi alltid må være På, og når som helst er det en unge som plutselig klikker, gjerne helt ut av det blå.. Anonymkode: e0a2f...2d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå