Gå til innhold

Føler at det svikter i hoften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i slutten av 30-årene. Mye anspent i kroppen, og føler meg stiv og vond, spesielt i korsrygg og nakke. Regner med det er psykisk. Men noen ganger når jeg skal gå, føles det som at det svikter i hofta, der jrg har merket. Er og veldig stiv og anspent der. Har vært hos lege og kiropraktor, tatt mr-bilde, men de finner ikke noe. Føler det bare blir værre, og vet ikke hva jeg skal gjøre (utenom å trene) eller hvem jeg skal dra til. Noen som har tips eller kan noe om dette?

Anonymkode: 716cb...fba

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler at du melder deg på et yogakurs. Du må få gjort noe med årsaken til at du går rundt og er så anspent, og yoga og meditasjon kan hjelpe deg med å finne en indre ro.

Anonymkode: 4e70c...fcb

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Anbefaler at du melder deg på et yogakurs. Du må få gjort noe med årsaken til at du går rundt og er så anspent, og yoga og meditasjon kan hjelpe deg med å finne en indre ro.

Det er psykiske vansker jeg har hatt hele livet, pluss en del problemer som ikke er noe å gjøre noe med. Men kan det svikte i hoften av det? Bruker seroxat og, og tror jeg blir litt anspent i kroppen av de og. Men kan ikke gå uten medisiner.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er psykiske vansker jeg har hatt hele livet, pluss en del problemer som ikke er noe å gjøre noe med. Men kan det svikte i hoften av det? Bruker seroxat og, og tror jeg blir litt anspent i kroppen av de og. Men kan ikke gå uten medisiner.

Jeg er ikke lege naturligvis og kan ikke fortelle deg om det svikter i hoften din på grunn av det. Nå har du tatt MR som ikke viser noe og du tror selv at det at du er så anspent kan være årsak. Man må selvsagt få profesjonell hjelp for psykiske vansker, men yoga er veldig nyttig og du kan søke opp medisinsk yoga i ditt område. I Sverige får man medisinsk yoga på blå resept, men Norge henger etter med det meste sånt selv om det er bevist at det er nyttig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg er ikke lege naturligvis og kan ikke fortelle deg om det svikter i hoften din på grunn av det. Nå har du tatt MR som ikke viser noe og du tror selv at det at du er så anspent kan være årsak. Man må selvsagt få profesjonell hjelp for psykiske vansker, men yoga er veldig nyttig og du kan søke opp medisinsk yoga i ditt område. I Sverige får man medisinsk yoga på blå resept, men Norge henger etter med det meste sånt selv om det er bevist at det er nyttig.

Jeg har tatt mr av korsryggen, siden det er der jeg har hatt mest problemer i flere år. Har gjort en del yoga hjemme, men har blitt mindre tid til det i det siste. Men bør nok prioritere det.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har tatt mr av korsryggen, siden det er der jeg har hatt mest problemer i flere år. Har gjort en del yoga hjemme, men har blitt mindre tid til det i det siste. Men bør nok prioritere det.

Ikke gi deg. Ta flere mr og røngten. Har du andre problemer med feks mage, hud, andre ledd? Snakk med lege om alle symptomer. Les deg opp om leddgikt, i de store ledda. Ankolyserende spondylitt og feks psoriasis artritt. Noen ganger vises ikke de klassiske krava på mr men legene må se helhetlig på deg og di. Historie. Bli henvist til et skikkelig sted. En god reumatolog. 

Anonymkode: 1e71f...96b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...