AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Skrevet 6. desember 2022 Jeg har et gjeldsbrev med en person men gjelden er ikke gitt i direkte penger, men penger/verdi i en bolig. Er det gyldig? Det står sum på gjeldsbrevet, men det er ikke overført noe penger eller noe som helst. Anonymkode: ae54e...fec
Million Skrevet 6. desember 2022 #2 Skrevet 6. desember 2022 Les litt om gjeldsbrev og gyldighet her: https://www.politiet.no/tjenester/namsmann-og-forliksrad/utleggsforretning/begjare-utleggsforretning/gjeldsbrev/
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Skrevet 6. desember 2022 Million skrev (13 minutter siden): Les litt om gjeldsbrev og gyldighet her: https://www.politiet.no/tjenester/namsmann-og-forliksrad/utleggsforretning/begjare-utleggsforretning/gjeldsbrev/ Jeg har lest litt, men forstod ikke helt. Stod noe om at skylder ikke kan gjøre opp ved tjenester eller i form av vare. Det jeg lurer på er om gjeldsbrevet som allerede er skrevet er gyldig når det ikke har skjedd i direkte penger, men via en sum i en bolig? ts. Anonymkode: ae54e...fec
Million Skrevet 6. desember 2022 #4 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har lest litt, men forstod ikke helt. Stod noe om at skylder ikke kan gjøre opp ved tjenester eller i form av vare. Det jeg lurer på er om gjeldsbrevet som allerede er skrevet er gyldig når det ikke har skjedd i direkte penger, men via en sum i en bolig? ts. Anonymkode: ae54e...fec Det jeg la ut link til deg på, inneholdt blant annet en del om at gjeldsbrev mellom privatpersoner må ha underskrift fra to vitner i tillegg. Har du det? Les det punktet nøyere.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #5 Skrevet 6. desember 2022 Million skrev (1 time siden): Det jeg la ut link til deg på, inneholdt blant annet en del om at gjeldsbrev mellom privatpersoner må ha underskrift fra to vitner i tillegg. Har du det? Les det punktet nøyere. Ja, det er en advokat som har vitnet. Men det advokaten ikke var klar over er at det ikke er gitt lån av penger selvom det står det. Det er ikke noe overføringer på det beløpet bare at det er lån men via sum i en bolig ? Litt vanskelig å forklare ts Anonymkode: ae54e...fec
Gjest takinova Skrevet 6. desember 2022 #6 Skrevet 6. desember 2022 Be denne advokaten om råd da. Personlig tror jeg det er gyldig hvis formalia ellers er fulgt. En sum er en sum, om det er penger eller andel i noe.
Illuminatum Skrevet 6. desember 2022 #7 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, det er en advokat som har vitnet. Men det advokaten ikke var klar over er at det ikke er gitt lån av penger selvom det står det. Det er ikke noe overføringer på det beløpet bare at det er lån men via sum i en bolig ? Hva betyr dette? AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Litt vanskelig å forklare Forsøk AnonymBruker skrev (13 minutter siden): ts Anonymkode: ae54e...fec
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #8 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er en advokat som har vitnet. Men det advokaten ikke var klar over er at det ikke er gitt lån av penger selvom det står det. Det er ikke noe overføringer på det beløpet bare at det er lån men via sum i en bolig ? Litt vanskelig å forklare ts Anonymkode: ae54e...fec Altså du har et gjeldsbrev på xxx sum? Og lurer nå på om dette gjelder for ××× gave/tjeneste/bolig? Svaret er såklart nei, gjeldsbrevet gjelder det som er opplyst i gjeldsbrevet. Om du har valgt en annen løsning enn oppgitt i den underskrevet avtale så har du ikke tvangsgrunnlag på noe som ikke er opplyst i gjeldsbrevet. Anonymkode: 53005...fe7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå