Gå til innhold

Gyldig gjeldsbrev uten penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et gjeldsbrev med en person men gjelden er ikke gitt i direkte penger, men penger/verdi i en bolig.

Er det gyldig? Det står sum på gjeldsbrevet, men det er ikke overført noe penger eller noe som helst.

Anonymkode: ae54e...fec

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Million skrev (13 minutter siden):

Jeg har lest litt, men forstod ikke helt. 
Stod noe om at skylder ikke kan gjøre opp ved tjenester eller i form av vare.
Det jeg lurer på er om gjeldsbrevet som allerede er skrevet er gyldig når det ikke har skjedd i direkte penger, men via en sum i en bolig?

ts.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har lest litt, men forstod ikke helt. 
Stod noe om at skylder ikke kan gjøre opp ved tjenester eller i form av vare.
Det jeg lurer på er om gjeldsbrevet som allerede er skrevet er gyldig når det ikke har skjedd i direkte penger, men via en sum i en bolig?

ts.

Det jeg la ut link til deg på, inneholdt blant annet en del om at gjeldsbrev mellom privatpersoner må ha underskrift fra to vitner i tillegg. Har du det?

Les det punktet nøyere.

Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Det jeg la ut link til deg på, inneholdt blant annet en del om at gjeldsbrev mellom privatpersoner må ha underskrift fra to vitner i tillegg. Har du det?

Les det punktet nøyere.

Ja, det er en advokat som har vitnet. Men det advokaten ikke var klar over er at det ikke er gitt lån av penger selvom det står det. Det er ikke noe overføringer på det beløpet bare at det er lån men via sum i en bolig ?

Litt vanskelig å forklare 

ts

Gjest takinova
Skrevet

Be denne advokaten om råd da. 

Personlig tror jeg det er gyldig hvis formalia ellers er fulgt. En sum er en sum, om det er penger eller andel i noe.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, det er en advokat som har vitnet. Men det advokaten ikke var klar over er at det ikke er gitt lån av penger selvom det står det. Det er ikke noe overføringer på det beløpet bare at det er lån men via sum i en bolig ?

Hva betyr dette?

Forsøk

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts

Altså du har et gjeldsbrev på xxx sum? 

Og lurer nå på om dette gjelder for ××× gave/tjeneste/bolig? 

Svaret er såklart nei, gjeldsbrevet gjelder det som er opplyst i gjeldsbrevet. Om du har valgt en annen løsning enn oppgitt i den underskrevet avtale så har du ikke tvangsgrunnlag på noe som ikke er opplyst i gjeldsbrevet. 

Anonymkode: 53005...fe7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...