AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Skrevet 6. desember 2022 Er det vanlig å komme til omvisning på sykehuset når man er gravid? Må jeg selv ringe og spørre om dette? Jeg kunne tenke meg å dra dit for å få litt info om hvilken smertelindring de tilbyr i hvert fall. Anonymkode: 0cbda...06d
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #2 Skrevet 6. desember 2022 Hvilken smertelindring de har kan du lese om på sykehuset sine egne sider. Noen sykehus arrangerer svangerskapskurs, der det også er omvisning. Du må gå inn på nettsidene til ditt sykehus og spørre hva de tilbyr. Men du kan ikke ringe og forvente privat-omvisning. Anonymkode: 7a9b5...d1e 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Skrevet 6. desember 2022 Jeg spurte legen jeg var på kontroll hos om det var mulig å få omvisning. Da tok han kontakt med ei jordmor som kom å viste oss kjapt rundt og informerte om smertelindring osv. Anonymkode: 392d5...6fd
Okidokisjokioki Skrevet 6. desember 2022 #4 Skrevet 6. desember 2022 Jeg var på omvisning på et lite lokalt sykehus da tanken var å føde der. Dessverre måtte jeg på et større sykehus, men fikk god informasjon av jordmor på helsestasjonen og påmfldselsforberedende kurs. Der gikk de gjennom hva sykehusene i området tilbyr.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #5 Skrevet 6. desember 2022 Informasjon om smertelindring får du fra jordmor når du går til kontroller. Helt unødvendig med omvisning på sykehuset. Anonymkode: 0cf12...cf9 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #6 Skrevet 6. desember 2022 Her jeg bor er omvisning en del av fødselsforberedende kurs, som koster penger og som man melder seg på via sykehusets nettsider såvidt jeg husker. Men jeg fikk omvising som en del av oppfølging for fødselsangst, da var det gratis. Det var det jordmor som henviste meg til. Det var da samtale + omvisning. Smertelindring osv bør stå på sykehusets nettsider. Sjekk på nettsidene til sykehuset du skal føde på, og spør jordmoren din på HS om du ikke finner info på nettsiden. Anonymkode: cc372...4c6 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #7 Skrevet 6. desember 2022 Skjekk om sjukehuset ditt har fødselsforberedende kurs. Anonymkode: 9ddc7...1cc
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #8 Skrevet 6. desember 2022 Hva er poenget med omvisning på sykehuset? Kan ikke se noe grunn for det? Anonymkode: 28791...30f 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #9 Skrevet 6. desember 2022 Man får her jeg bor hvertfall! Mulig du sluttet pga korona. Under korona fikk jeg hvertfall en telefonsamtale med informasjon om hvor jeg skulle komme og gå på sykehuset. Egentlig var det videosamtale slik at jordmor kunne ha omvisning på kamera, men denne funket ikke den dagen. Anonymkode: 7c26b...953
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #10 Skrevet 6. desember 2022 Jeg var på fødselsforberedende samtale hos jordmor på sykehuset og fikk en rask omvisning. Fikk spørsmål på ordinær ultralyd om jeg ønsket det, svarte ja, og fikk innkalling i posten. Stort sett et tilbud førstegangsfødende får tilbud om på mitt lokale sykehus, men jeg fikk det begge gangene. Fikk omvisning andre gang også, (mens det fremdeles var koronarestrekajoner). Jeg måtte jo få se hvordan det så ut uten oppussing 🤪 Anonymkode: 7270e...ee6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #11 Skrevet 6. desember 2022 Noen tilbyr det, noen ikke, noen forventer betaling, noen ikke, noen har det som en del av fødselsforberedende, noen ikke. Hos meg var det slik at jeg fikk beskjed av jordmor i kommunen om å ringe og be om omvisning, og så fikk vi det. Dette var et litt mindre sykehus. Spør jordmoren din, hun vet som regel hvordan de opererer med det ved det sykehuset du tilhører:) Du kan også sjekke om det står noe på hjemmesiden til sykehuset ditt. Anonymkode: 45987...ea1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #12 Skrevet 7. desember 2022 Jeg har inntrykk av at dette er noe som var vanligere før? Da jeg fødte i 2021 (midt i covid) hadde vi en halvtimes videosamtale med jordmor hvor hun innledet med å si at de gjerne skulle hatt oss fysisk tistede og vist oss rundt men at de hadde sluttet med det på grunn av korona Anonymkode: 25279...cfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå