Gå til innhold

Når strømprisene bikker 6 kr igjen, hva brenner du i ovnen som ikke hører hjemme der?

Hva brenner du som ikke hører hjemme i ovnen?  

67 stemmer

1. 1. Hva brenner du som ikke hører hjemme i ovnen?

• Papir og papp
      50
    • Stearin
      7
    • Plast
      6
    • Kvist og rot fra skogen
      19
    • Matavfall
      5
    • Alt som er tørt nok for å ta fyr
      15

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tøffe tider, så jeg skal ikke være moralpolitiet og si "du skal ikke". Lurer egentlig bare på hva dere brenner - og hvordan det går? Tåler ovnen det greit? Stinker det inne i huset?

Anonymkode: c7c88...24d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brenner gamle bildekk

Anonymkode: 1b3f4...859

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Gamle klær funnet her og der ute dyppet i brukt frityrolje.

Klær - gratis

brukt frityrolje - gratis

Naboer komenterer at det lukter fast food i nabolaget i det siste ,lol.

Anonymkode: b6b28...49e

• Nyttig 3
Skrevet

Vi har nettopp skrapt sammen noen kroner for å kjøpe ved, men før det hadde vi på det laveste 9 grader i stua. Nå er vi oppe i gode 15,2. 🥰 Jeg prøver å få med meg kvist og kvast fra skogen til opptenning, men til å holde varme med holder det ikke lenge. Men alle monner drar. Tørre pinner fra skauen fungerer like greit som pinner fra butikken, så ingen stank her.

Annet brenner jeg ikke av frykt for å ødelegge ovnen.

Anonymkode: 843b1...0ac

• Liker 1
  • Hjerte 5
Skrevet

Kjøpte mye ved i høst, så jeg fyrer døgnet rundt med vanlig ved. Sagde opp pallene som veden kom på, og fyrer med de også, det skal man sikkert ikke.

• Liker 6
Skrevet

Brenner ikke annet enn ved. Har ikke noe ønsker om pipebrann.

Anonymkode: 7359f...99e

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Er kvister galt å brenne også? Bruker jo gjerne det til opptenning, hvis jeg har...

Bruker også opptenningsbrikker som er laget av stearindekket avispapir, de er jo supergode. 

Så - halve lista di, omtrent?

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi har nettopp skrapt sammen noen kroner for å kjøpe ved, men før det hadde vi på det laveste 9 grader i stua.

Om du kjøper 40-liters sekker på butikken vil jeg heller anbefale deg å varme opp stua med en god klassisk vifteovn. Det er billigere... 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Brenner ikke annet enn ved. Har ikke noe ønsker om pipebrann.

Anonymkode: 7359f...99e

Skrevet

Brenner ved og rent tre, altså tre uten maling, beis, lakk og lignende. Vil ikke ha pipebrann. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gamle klær funnet her og der ute dyppet i brukt frityrolje.

Klær - gratis

brukt frityrolje - gratis

Naboer komenterer at det lukter fast food i nabolaget i det siste ,lol.

Anonymkode: b6b28...49e

Ærlig talt! Hva med å heller kle på deg flere lag av de klærne du brenner for å ikke fryse.

Anonymkode: 73d5e...d8d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Brenner gamle bildekk

Anonymkode: 1b3f4...859

Jaja. Får håpe du tar til vettet før hele familien din dauer av kreft!

• Nyttig 1
Skrevet
Veggdyret skrev (3 timer siden):

Er kvister galt å brenne også? Bruker jo gjerne det til opptenning, hvis jeg har...

Kvist fra skogen er gjerne fuktig utover de anbefalte 20%. Noen er veldig ortodokse på det.

Anonymkode: c7c88...24d

• Liker 2
Skrevet

Har brent alle pensumbøkene fra studie + en haug gamle Donald pocket + to kasser gamle (og utdaterte) bøker jeg fikk gratis på Finn. Akkurat nå brenner jeg en gammel trebenk jeg sagde opp i går. Må passe på at det er god fyr før jeg kaster inn de bitene, for de er malt og det stinker kreft og død hvis de ikke begynner å brenne med en gang.

Anonymkode: fc3d3...e0c

• Liker 4
Skrevet

Noen av barna sine kunstverk fra barneskolen som har blitt liggende i garasjen 🙈 

Anonymkode: e9e96...e47

• Liker 3
Skrevet

Jeg fyrer kun med ved, kanskje en gammel avis for å varme opp pipa nok til at resten tar greit fyr. Pleier å sope sammen alt bøss og småkvist etter at jeg har stablet ved i garasjen hver høst som også brukes under opptenning. Kvist og sånt fra hagen legger jeg også i en pallekarm, men bruker det ikke før neste år igjen til det er tørt nok

Har ikke ønske om noen pipebrann eller ekkel lukt i huset

Anonymkode: aca1c...ce9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Meg over her… I morra skal jeg fyre med innmaten (rammeverket) fra en gammel sofa. 

Helt tomt for ved her jeg bor, men kommer påfyll om ca 1-2 uker…

Anonymkode: fc3d3...e0c

• Liker 2
Skrevet

Fyrer selvfølgelig ikke med noe annet enn ved. Pipebrann er ikke til å spøke med. 

Anonymkode: 4b60f...551

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jaja. Får håpe du tar til vettet før hele familien din dauer av kreft!

Alt går ut pipa pga trekken i ovnen.

Anonymkode: 88ba5...ca4

Skrevet

Er så møkka lei disse aktivistene som limer seg fast eller som gjør hærverk på kunst at jeg putter alt mulig dritt i ovnen.
For hver gang jeg hører eller ser de demonstrerer så skal jeg forurense, helt til dem gir seg. 
Så i helgen når de forsøkte å stoppe skirennet på Lillehammer så startet jeg dieselbilen min og lot den stå 1 time på tomgang. Oppfordrer alle andre til det samme helt til disse idiotiske aktivistene slutter. 

Anonymkode: 6d09a...9ac

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...