Gå til innhold

Fikk mensen under amming, men når jeg sluttet brått med amming ble mensen også borte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg fødte i mai 2021. Har siden da ammet. Først fullammet jeg til nov 2021 og så trappet jeg ned til 2 ganger om dagen, fordi barnet begynte med fastføde. Har ammet 2 ganger daglig etter det. I juni 2022 kom mensen. Og så ut som den er ganske regelmessig. Sist fikk jeg mensen 22 oktober 2022. 8 nov sluttet jeg helt med amming. Sluttet brått, ikke hatt melkespreng eller noe sånt.  Men har ikke hatt mensen siden da.  Kan mensen bli borte?

Anonymkode: db245...9c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går ut ifra at du har sjekket om du kan være gravid igjen? Eller går du på noen hormonprevensjon som kan påvirke syklusen (mange mister mensen etterhvert med spiral, for eksempel)?

Anonymkode: f7881...342

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Går ut ifra at du har sjekket om du kan være gravid igjen? Eller går du på noen hormonprevensjon som kan påvirke syklusen (mange mister mensen etterhvert med spiral, for eksempel)?

Anonymkode: f7881...342

Nei jeg har aldri brukt prevensjon. Alltid slitt med å bli gravid. Har to barn. Begge ble født med eggdonasjon🙂

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei jeg har aldri brukt prevensjon. Alltid slitt med å bli gravid. Har to barn. Begge ble født med eggdonasjon🙂

Ts

Men har du eggstokker og egg selv? Altså det høres ut som om dere har prøvd å bli gravid på egenhånd, og mislykkes med det.

Første bud, selv om man har hatt utfordringer, er alltid; Om man er noen som kan bli gravid, og man har penetrerende sex med noen som kan gjøre en gravid, da kan man bli gravid. Altså om mensen ikke dukker opp = ta en test.

Bare for å ha sjekket at det ikke er det. Ta en test. Enkelt å gjøre, og noe du ikke trenger å oppsøke lege for å gjøre.

For selv om man har hatt utfordringer, trenger det ikke bety at det aldri kan skje. Med mindre du ikke har eggstokker ol. og det er direkte fysisk umulig for at er barn kan lages.

Om alt er slik du tror; da kan du enten vente å se eller ta en tur til legen for å sjekke at alt av hormoner og annet er i balanse, og det ikke er et problem der.

Anonymkode: 99ff7...d3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...