AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Skrevet 6. desember 2022 Mange av disse profilene vil være anonyme. Vet du hva du sender penger til? Husker jeg ble lurt i fjor. Skal man hjelpe noen MÅ man vite hvem de er, helse/status/om de har penger etc....dette er umulig å få dokumentert. I dag er det så masse svindel! Jeg oppfordrer alle til å ikke sende penger med mindre du får vite hvem det er, status og alt....mange av disse trenger ikke økonomisk hjelp. Noen har rotet til det økonomisk for seg selv. Anonymkode: 5c780...231 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #2 Skrevet 6. desember 2022 Ja men syns ikke du skal sitte og dømme folk på forhånd. Husk folk kan havne i situasjoner som ikke er så bra. Folk kan bli syke, bli skadet, oppsagt. Og mange som har lite å leve for har det vanskeligere nå siden alt er blitt dyrere dette året. Alle kan gjøre feil i livet sitt og, ta feile valg og havne i elendigheten. Da må dem selvfølgelig få hjelp til å komme seg ut av det. Å hjelpe hverandre er noe som trengs i denne kalde verden. Å være et medmenneske er godt syns jeg. Dessverre vil det alltid være de menneskene som svindler og er uærlige. Dem ødelegger for dem som trenger hjelp. Alle kan rote det til for seg økonomisk, det har jeg selv gjort og, men jeg fikk heldigvis hjelp og kom meg ut av det. Er fornuftig med pengene mine og klarer meg heldigvis økonomisk. Har virkelig lært av alle dem dumme valg jeg har tatt tidligere. Men heldigvis ble jeg ikke dømt og fikk hjelp til å komme meg ut av det. Jeg har lært og har fått ny tankegang heldigvis. Dessverre klarer ikke alle endre seg og dem må få kyndig hjelp. Men døm ikke andre. Anonymkode: b9b69...2cb 2 1 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #3 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 6.12.2022 den 9.34): Mange av disse profilene vil være anonyme. Vet du hva du sender penger til? Husker jeg ble lurt i fjor. Skal man hjelpe noen MÅ man vite hvem de er, helse/status/om de har penger etc....dette er umulig å få dokumentert. I dag er det så masse svindel! Jeg oppfordrer alle til å ikke sende penger med mindre du får vite hvem det er, status og alt....mange av disse trenger ikke økonomisk hjelp. Noen har rotet til det økonomisk for seg selv. Anonymkode: 5c780...231 Støtter denne. Vet om en dame som skriver i jule-annonse på Finn at hun er så elendig, ensom og helt alene i verden, og derfor ber om julehjelp. Men på (årets) Spleis-annonse er hun navngitt og mor til store barn, og ber der om penger til julefeiring for seg og sine.. Anonymkode: 6a58e...970
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #4 Skrevet 19. desember 2022 Fint å dømme andre, er det ikkd Anonymkode: 202eb...ab3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #5 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 6.12.2022 den 9.34): Mange av disse profilene vil være anonyme. Vet du hva du sender penger til? Husker jeg ble lurt i fjor. Skal man hjelpe noen MÅ man vite hvem de er, helse/status/om de har penger etc....dette er umulig å få dokumentert. I dag er det så masse svindel! Jeg oppfordrer alle til å ikke sende penger med mindre du får vite hvem det er, status og alt....mange av disse trenger ikke økonomisk hjelp. Noen har rotet til det økonomisk for seg selv. Anonymkode: 5c780...231 Du får jo et telefonnummer å vippse til å da er det greit å ta en liten sjekk før man sender penger avgårde. Må innrømme at jeg har droppet å sende flere ganger basert på at jeg enten ikke finner ut noe om personen, eller at det jeg finner gir meg en dårlig magefølelse. I år ga jeg penger til en person som jeg fant i en avisartikkel fra flere år tilbake. Vedkommende var da aleneforelder og lam i begge bena. Hen ønsket seg bare en gave til barnet sitt og slettet annonsen etter at jeg sendte penger til en gave. Kanskje jeg ble lurt likevel, men det får gå. Anonymkode: 29260...bdf 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #6 Skrevet 20. desember 2022 Jeg kjenner en person med annonse på Finn. Ut fra det, så gir jeg ingenting lenger! Å se hvordan denne personen bruker pengene sine på, viser at det er prioriteringene som er feil. En trist historie på Finn, er ikke like trist i virkeligheten. Personen har brukt fortiden sin for alt den er verdt! Jeg skulle gjerne hjulpet noen med julen, men har mistet troen på å finne noen det er verdt å bruke penger på. Anonymkode: d304f...e19 1
Kaneel Skrevet 20. desember 2022 #7 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du får jo et telefonnummer å vippse til å da er det greit å ta en liten sjekk før man sender penger avgårde. Må innrømme at jeg har droppet å sende flere ganger basert på at jeg enten ikke finner ut noe om personen, eller at det jeg finner gir meg en dårlig magefølelse. I år ga jeg penger til en person som jeg fant i en avisartikkel fra flere år tilbake. Vedkommende var da aleneforelder og lam i begge bena. Hen ønsket seg bare en gave til barnet sitt og slettet annonsen etter at jeg sendte penger til en gave. Kanskje jeg ble lurt likevel, men det får gå. Anonymkode: 29260...bdf Hva i alle dager får seg til å tro du ble lurt av det? Kanskje tvert imot! Hu slettet annonsen etter hun mottok hjelp fra deg, tyder på det motsatte av snylting.. hu fikk hjelp(deg) og slettet den 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #8 Skrevet 20. desember 2022 Støtt heller lokale organisasjoner som hjelper folk som trenger det. Dessverre så er det mye lureri med spleis og hjelpannonser på finn. Anonymkode: 47d5b...e73 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #9 Skrevet 20. desember 2022 I går var jeg å leverte "julehjelp" til en familie som sliter. Jeg ble møtt med en enorm takknemmelighet og tårer. Når jeg så hvordan disse menneskene levde, så blir jeg ydmyk og det får meg til å tenke over, hvor heldig jeg er. Hva så om disse foreldrene prioriterer feil, eller ikke bruker pengene riktig. Hvem er jeg til å sette meg som dommer over dem. Jeg prioriterer ikke riktig, hele tiden jeg heller. Penger gir jeg ikke. Gavekort gir jeg ikke. Men jeg kan gi gaver og mat. Jeg overrekker alltid gaven personlig. Jeg snoker aldri i deres liv, før jeg overleverer gavene. Jeg hadde ikke likt om noen snoket i mitt. Det vil alltid være snyltere der ute. Men synd om det skal ødelegge for de som virkelig trenger det. Anonymkode: 8ef32...eaf 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #10 Skrevet 20. desember 2022 Problemet er vel også at noen av de som har annonse på Finn også har det på lokale sider. Og noen annonser er fra samme person, ikke vanskelig kjkenne igjen skrivemåte, hva annonsen inneholder, kun endret på noen få setninger. I den ene kan det være alenemamma og i den andre alene pappa, alder og alt annen stemmer. En av annonsene på finn var fra samme person som hadde annonse på en lokal side. Kaller seg alenemamma med 2 barn. Men faktum er at ungene bor i fosterhjem og har svært lite samvær med biologisk mamma Anonymkode: bb0a7...f9d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå