Gå til innhold

Bytte karrierevei, kreative jobber

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hej, kvinne 33år her.

jeg har alltid vært en kreativ sjel, flinkt til å tegne og å male, har danset ballett og spilt teater siden jeg var liten jente. 
På vgs gikk jeg danselinja, men hadde gode karakterer i alle fag.

Pappa og mamma jobber i kreative bransjer, men det var de som absolutt ikke ville at jeg skulle velge utdanning mot det kreative. 

Etter vgs ville jeg søke grafisk design og landskapsarkitekt, men etter mange diskusjoner med foreldrene ble det noe helt annet. 

Så jeg tok en utdanning, og fikk jobb. Jobba der i fire år, og byttet, jobba der i 2år og byttet til der jeg er nå. Her har jeg jobba i 1,5år og det er så urolig kjedelig og jeg vil bytte igjen.

Men jeg innser nå at jeg aldri kommer til å trives i denne typen jobb. Jeg er ikke en ledertype, og jeg syns det er gørrkjedelig med hovedansvaret jeg har…

Finns det muligheter for å bygge på en ganske tørr jobb med kurs mot det mer kreative?

Nøkkelpunkter for det jeg jobber med i dag er 

-lederskap

-kvalitetssikring 

-rapportering

-administrasjon og informasjonssystem.

Eller må jeg tilbake på skolebenken full tid igjen?

Anonymkode: 2e66b...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der finnes kurs i blant annet digital markedsføring (tredagers i Oslo bl.a), og innenfor Adobe - pakken (som du trenger til grafisk design).

Ev. kan du ta skrivekurs gjennom HvabeHager (innholdsmarkedsføring), Journalistskolen (12 uker der du lærer ALT omkring deg å skrive journalistikk), årsstudium med Kreativ Skriving eller tekstforfatting på Kristiania. 
Ellers finnes det masse malekurs på nett 🥰

Masse lykke til😊

(Jeg er i et dørgende kjedelig yrke selv, har et par utdannelser som er fornuftig og kreativt, men jobber med det fornuftige. Hobbyen min er skriving, men skulle gjerne levd av dette på fulltid!  🙌😍Men.. tjener ikke nok på dette, så snart må drømmen legges på hylla… 🙁

Anonymkode: 3c7f1...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...