Gå til innhold

Gravid eller ikke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei😊

Jeg fikk siste mens 10nov. Sluttet forresten på pillen i september for å bli prøver.

Søndag 20nov fikk jeg positiv eggløsningstest.

Synes det var veldig kort tid mellom. Har egentlig ganske stabil syklus, ca 26-28 dager. 

Det er nå gått mer enn 2 uker siden den positive testen, men alle graviditetstester er negative. Har testet både med vanlig og tidlig test. 

Har i en uke kjent på mensensymptomer, ubehag i magen, stikkinger nederst i magen og ømme bryster, samt mensenlignende smerter i rygg. 

I følge syklusen skal jo mensen komme fra i dag til torsdag, men har ikke fått de kraftige menssmertene som jeg har før den kommer enda. 

Kan virkelig tester slå ut så sent, eller er alt håp ute?

Er jo helt umulig for folk å svare på dette, men kanskje noen har lignende erfaringer?😊

Anonymkode: 1ddb7...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er litt i samme situasjon som deg, og føler jeg får veldige ulike signaler når jeg søker i gamle tråder etc. Men hører ofte om folk som tester sent positivt og at hcg nivået varier totalt i hvert enkelt svangerskap. 

De symptomene du har kan vel være mens-symptomer også kanskje. Og slik jeg har forstått det vil man ikke kjenne noen gravidsymptomer så tidlig uansett. Men jeg kjenner selv på det samme i skrivende stund, og vet ikke hvordan jeg skal tolke det. Enten er det mens rett rundt hjørnet, eller så er jeg gravid. Blir jo gal av å gå slik å vente 😅

I all hovedsak føler jeg at det er ganske mange som forteller om at de ikke fikk positive tester før på IKM eller noen dager etter IKM når andre spør om erfaringer. Så pass mange svarer dette at det jo må være håp for deg og meg også, tenker jeg 😊 

Anonymkode: 5035b...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at eggløsning tester som er positivt bare betyr at du kan få eggløsning.. ikke at det vil skje.

Har du eks pcos så kan du få falske positive tester 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...