AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Skrevet 6. desember 2022 Mitt barn er 13 mnd og kryper ikke enda. Hen kommer seg frem ved å ake på magen. Hen bruker armene og beina for å få det til, og kommer seg derfor rundt. Jeg antar at hen aldri kommer til å krype skikkelig pga det, men som forelder blir jeg også bekymret for om/når barnet begynner å gå. På helsestasjon (før hen kom seg rundt ved annet en rulling) sa de at de skulle se på det i februar om ikke noe var etablert til den tid. Har noen opplevd lignende? Hva gjorde dere? Har dere noen øvelser evt? Anonymkode: edf61...f61
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #2 Skrevet 6. desember 2022 Nevøen min krøp aldri, han bare ålte seg på magen i en voldsom fart. Noen baren bare aker rundt på rumpen. Ikke noe problem for gåing. Anonymkode: dbc3d...b3b 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Skrevet 6. desember 2022 Prøvd å sette h@n opp i krabbestilling og hjelpe til? Evnt så speiler de seg jo og hermer etter oss, så prøv å krabbe selv? Går h@n med følge? Dette er litt på siden av poenget, men hvorfor så farlig å skrive han eller hun? Anonymkode: 0cc95...a1d 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #4 Skrevet 6. desember 2022 Ikke alle barn kryper slik vi forstår krype. Mange bare åler seg fremover 🙂 Kan han sitte selv? Eller reise seg opp langs bord? Anonymkode: d466a...a79 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #5 Skrevet 6. desember 2022 Kontakt helsestasjon og be om en vurdering av fysioterapeut. Ville ikke ventet til februar. Det er en fordel om de er innom krabbing før de går, og det finnes øvelser for å få til dette. Også greit å vurdere om det er noen årsak til at barnet ikke kryper. Var gjennom det samme med min yngste, hun også bare ålte ved 13 mnd. Begynte ikke å gå før 21 mnd. Forøvrig en helt normal fireåring i dag, men som sagt fikk vi flere øvelser for blant annet styrke i hofteområdet. Anonymkode: 7f3ab...225 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #6 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 6.12.2022 den 7.29): Mitt barn er 13 mnd og kryper ikke enda. Hen kommer seg frem ved å ake på magen. Hen bruker armene og beina for å få det til, og kommer seg derfor rundt. Jeg antar at hen aldri kommer til å krype skikkelig pga det, men som forelder blir jeg også bekymret for om/når barnet begynner å gå. På helsestasjon (før hen kom seg rundt ved annet en rulling) sa de at de skulle se på det i februar om ikke noe var etablert til den tid. Har noen opplevd lignende? Hva gjorde dere? Har dere noen øvelser evt? Anonymkode: edf61...f61 min krøp fra hn var nesten 6mnd, det er ikke og abefalle, så vær glad barnet ikke gjør det ennå. gikk på 1års dagen sin Anonymkode: d20f9...39c
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #7 Skrevet 7. desember 2022 Min første gutt ålte seg også bare langet gulvet på magen, ser skikkelig tungt og lite effektivt ut. Samme gjør gutt nr 2. Tenker at det handler litt mer om hva annet barnet klarer, kan det for eksempel sette seg opp i sittende stilling alene? Reiser barnet seg etter ting; eller er det «låst» liggende på magen? Mitt første barn krabbet aldri, dro seg kun langs gulvet på magen - man tok sine første steg rett før 1 år. Har nå nummer to som er i samme sporet, og er 10 mnd, drar seg med magen langs gulvet men setter seg selvstendig opp og kan reise seg opp langs møbler. Anonymkode: 171ff...955
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #8 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 6.12.2022 den 7.31): Prøvd å sette h@n opp i krabbestilling og hjelpe til? Evnt så speiler de seg jo og hermer etter oss, så prøv å krabbe selv? Går h@n med følge? Dette er litt på siden av poenget, men hvorfor så farlig å skrive han eller hun? Anonymkode: 0cc95...a1d Takk for svar☺️ både jeg og far har prøvd å krabbe mye rundt barnet, men har vært til ingen nytte😅 nei, barnet bare ligger på magen, sitter seg opp på rompen og legger seg ned igjen på mage. Har ikke vist noen form for interesse for å reise seg etter ting osv. Det siste spørsmålet : egentlig bare fordi det ikke har noe å si og at ikke folk skal kjenne ting igjen da jeg vet om flere bekjente innpå her🙈 (ja, jeg blitt lett paranoid😆) Anonymkode: edf61...f61
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #9 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 6.12.2022 den 10.39): Ikke alle barn kryper slik vi forstår krype. Mange bare åler seg fremover 🙂 Kan han sitte selv? Eller reise seg opp langs bord? Anonymkode: d466a...a79 Vet det egentlig, bare en litt bekymret mor likevel🙈Nei, har ingen interesse av å reise seg eller gå i det heletatt, og det er gjerne det som bekymrer mest😅 men hen setter seg opp og legger seg på magen selv, når hen vil☺️ Anonymkode: edf61...f61
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #10 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min første gutt ålte seg også bare langet gulvet på magen, ser skikkelig tungt og lite effektivt ut. Samme gjør gutt nr 2. Tenker at det handler litt mer om hva annet barnet klarer, kan det for eksempel sette seg opp i sittende stilling alene? Reiser barnet seg etter ting; eller er det «låst» liggende på magen? Mitt første barn krabbet aldri, dro seg kun langs gulvet på magen - man tok sine første steg rett før 1 år. Har nå nummer to som er i samme sporet, og er 10 mnd, drar seg med magen langs gulvet men setter seg selvstendig opp og kan reise seg opp langs møbler. Anonymkode: 171ff...955 Hen viser ingen interesse for å reise seg etter ting eller å gå, men klarer å sitte seg opp og legge seg ned selv☺️ Anonymkode: edf61...f61
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #11 Skrevet 7. desember 2022 Niesen min krabbet først etter hun hadde lært å gå. Hun fant plutselig ut at det var mindre slitsomt å krabbe enn å gå. Svogeren min verken krabbet eller ålte seg. Han akte seg på rumpa. Broren min bare rullet seg bortover når han ville bevege seg frem til han begynte å gå. Anonymkode: 8c592...42d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #12 Skrevet 7. desember 2022 Just now, AnonymBruker said: Niesen min krabbet først etter hun hadde lært å gå. Hun fant plutselig ut at det var mindre slitsomt å krabbe enn å gå. Svogeren min verken krabbet eller ålte seg. Han akte seg på rumpa. Broren min bare rullet seg bortover når han ville bevege seg frem til han begynte å gå. Anonymkode: 8c592...42d Ser at innlegget mitt postet seg før jeg var ferdig. Disse tre gikk rett før og rett etter ettårsdagen. Man MÅ ikke krabbe for å gå. Anonymkode: 8c592...42d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #13 Skrevet 7. desember 2022 Jeg ville ha spurt om en vurdering av fysioterapeut ved helsestasjonen, de har også tips om øvelser og tilrettelegging. Anonymkode: a57a5...f2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå