AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Skrevet 6. desember 2022 Jeg bor på et stem som allerede er kaldt, og siden jeg er student har jeg ikke all verdens råd til å skru opp varme her og der. Jeg går Mwd ganske mye klær på skolen. Ull, ullsokker, tjukke gensere osv. Men det hjelper ikke. Universitet er så jævlig kaldt og det er så irriterende for det er der jeg tilbringer store deler av dagen under eksamenstiden. Alt for kaldt. Er ikke mulig. Hva gjør man ? Anonymkode: 786d2...7ff
Topsi Skrevet 6. desember 2022 #2 Skrevet 6. desember 2022 Sitter i et klasserom på UiA nå og fryser....
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Skrevet 6. desember 2022 Sånn er livet. Jobber på kontor i staten, og fryser rumpa av meg. De sparer strøm her også. Anonymkode: b7c63...7e3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #4 Skrevet 6. desember 2022 Tar med termos med varm drikke/suppe. Det er mer effektivt å varme opp kroppen fra innsiden. Så kan du kjøpe deg en varmevest, eller varmeposer som du kan varme opp i mikroen (som jeg antar er tilgjengelig i kantinen på universitetet). Dette er noe du må forberede deg på resten av livet Jeg har frosset halvt ihjel på samtlige arbeidsplasser og skoler hele livet. Anonymkode: e23f3...9a2 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #5 Skrevet 6. desember 2022 Vei deg: undervekt/underspising gjør det vanskelig å holde seg varm. Hvis vekten er normal: ta deg en joggetur på morgenkvisten så du får i gang blodomløpet eller ta pauser der du beveger deg hurtig. Anonymkode: 3abb1...ac4 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #6 Skrevet 6. desember 2022 Ta deg en tur øverst i A-blokka og se på utsikten, men ta trappa. Jeg synes det hjelper når jeg har nok lag med ull, kanskje du skal prøve et lag til? (Dette gjelder de fleste arbeidsplasser nå når det er energikrise i Europa. Vær glad for at vi i alle fall har strøm og bruk stemmeretten til å hindre mest mulig krig og klimaendringer.) Anonymkode: c7c3c...a4b
Eleusinskemysteri Skrevet 6. desember 2022 #7 Skrevet 6. desember 2022 Prøv ut litt ulike lesesaler. Kan hende noen er bedre enn andre. Jeg har fast lesesalplass, så har tøfler og pledd stående her + vi har vannkoker og mikro. Bruker også ullundertøy.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #8 Skrevet 6. desember 2022 En arbeidskollega av meg er kronisk frossenpinn. Hun bruker pledd med el-varme. Det ser ut som et brunt fuskepelspledd, men med ledning. Hvis det er stikkontakter på lesesalplassen for lading av pc, kan vel kontakten brukes til pledd? El en el-varmevest? Anonymkode: 4fc5d...a3b 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #10 Skrevet 6. desember 2022 Det er visst ganske vanlig. Mormoren min er på rehab på et sykehjem og der var det visst 18-19 grader inne. Eldre mennesker burde ha 23-24 grader fordi de er mindre aktive og holder dårligere på kroppstemperaturen. Det er en skam. Anonymkode: ec15d...17c
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #11 Skrevet 6. desember 2022 Som andre sier: Sitteunderlag på stolen, og ta med pledd/leggvarmere. Lag på lag med ull. Sitte inne med lue, bruke pulsvarmere og votter. Sitte med varmeflaske på magen/kropp. Jeg brukte mye nakkevarmer under mastergradsskriving pga vond nakke, men det hjelper jo på å få varme også. Anonymkode: 997b6...eb8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå