Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt kleint øyeblikk. Men jeg stod og ventet på trikk midt i Sentrum i Oslo, det går forbi  en kjekk mann, han var av utenlandsk opprinnelse, fra Afrika tipper jeg, han så ordentlig ut, gikk i fine klær osv. Jeg får dyp øyekontakt med han, jeg smiler og han smiler tilbake.... følte med en gang gnist.... han fortsetter å gå videre..... men jeg begynner å tenke på om jeg skal løpe etter han før han går videre, han gikk ganske raskt.... og 😚😊

Jeg bestemte meg for å gi han en lapp med mitt mobilnr. Jeg gjør det, men han ble sykt skremt, for jeg berører han på skulderen, og han skvetter til....for jeg roper til han først: hei vent litt, men han hører ikke, pga han har musikk i ørene.. jeg hadde heldigvis noen lapper ifra notatarkene mine, så jeg skreiv mitt mobilnr der... og ga det til han. Han avviste meg høflig og sa han ikke var interessert....verdt et forsøk. Tror jeg skremte han vekk med det. Men når jeg bestemmer meg for å gjøre innsats for en så tråkker jeg over alle grenser, går gjennom flammer til og med for en jeg er interessert i.🌸dette kan virke litt skremmende men jeg tenkte det koster meg ingenting.men nå når jeg tenker på det så virket det som at jeg kanskje ga litt skremmende intensjoner ovenfor han, for han skvatt ganske😳 men kjørte forbi trikk og for de passasjerene så må det ha sett ganske rart ut som at jeg tvinger meg på han.

Anonymkode: d2cb8...dbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også blitt skremt ☹️

• Liker 5
Skrevet

Hjelp, det der er virkelig creepy.

Anonymkode: 15ba2...42c

• Liker 6
Skrevet

Skulle ønske noen var så interressert i meg at de kom løpende med et telefonnummer 🙂

Anonymkode: 83bce...a16

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Så tøft, damer som våger å satse må løftes frem!

Anonymkode: 691ef...cd6

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skulle ønske noen var så interressert i meg at de kom løpende med et telefonnummer 🙂

Anonymkode: 83bce...a16

Skjer vel sjeldent med oss gutta, men om du er dame så må du vel ha opplevd det?

Skrevet

Er dette vanlig i oslobygda? Å gi sitt eget tlfnr til vilt fremmende? Det er liksom nok at du liker utseende på en person?

Anonymkode: bce7b...4ee

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hjelp, det der er virkelig creepy.

Anonymkode: 15ba2...42c

Går fint. Kvinner kan godt være creepy på den måten. Hadde en mann gjort hadde det nok blitt innlegg på P3.no.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Skjer vel sjeldent med oss gutta, men om du er dame så må du vel ha opplevd det?

«Åååååhhhh, det er så tøft å være mann. Det er ingen damer som vi ha menn, bare menn som vil ha damer.»

Feil! 
Det er like mange kvinner som vil ha menn som det er menn som vil ha kvinner.

Det er den selvmedlidende sutringen som gjør at mange menn blir gående uten damer. Det er ting de selv kan gjøre noe med.

• Nyttig 5
Skrevet
6 minutter siden, Snok1 said:

«Åååååhhhh, det er så tøft å være mann. Det er ingen damer som vi ha menn, bare menn som vil ha damer.»

Feil! 
Det er like mange kvinner som vil ha menn som det er menn som vil ha kvinner.

Det er den selvmedlidende sutringen som gjør at mange menn blir gående uten damer. Det er ting de selv kan gjøre noe med.

Han sa vel bare at det skjer sjeldent med menn. Å svare slik synes jeg er lite konstruktivt.

Anonymkode: f37bc...bb2

• Liker 7
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig for oss kvinner heller. Skjønner ikke hvorfor dere tror det? For noen helt spesielt pene kvinner så skjer det nok. Men for flertallet som er helt normale så skjer ikke sånt.

Anonymkode: 5a7c7...b92

• Nyttig 1
Skrevet

Er dette vanlig i oslobygda? Å gi sitt eget tlfnr til vilt fremmende? Det er liksom nok at du liker utseende på en person?

Anonymkode: bce7b...4ee

Hvis du vil bli bedre kjent med noen du ikke kjenner, må man gi kontaktinfo til vedkommende på en eller annen måte :P Vil tro det er vanlig overalt.

Anonymkode: 84e15...27d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Han sa vel bare at det skjer sjeldent med menn. Å svare slik synes jeg er lite konstruktivt.

Anonymkode: f37bc...bb2

Det er et vennskapelig selvhjelpsråd. Om han er mann nok til å ta rådet er ikke opp til meg.

Skrevet

Dette håper og tror jeg bare er tull. For det første: hvem går rundt med en notisblokk og penn? Nå til dags utveksles ikke mobilnummer, men snap. Når han går forbi så bør man ta hintet om at han ikke er interessert. Denne dype øyenkontakten har nok i stor grad vært en subjektiv tolkning. Om du har nistirret på han med et intenst smil og han stirrer og smiler tilbake i frykt. Her har du nok i beste fall mistolket tegnene.

Anonymkode: b7649...534

• Liker 3
Skrevet

Hvem får dyp øyekontakt med en forbipasserende? 

Men jeg hadde også blitt skikkelig skremt. Og jeg hadde ikke tatt i mot en lapp med telefonnummer av en vilt fremmed på gata. Jeg hadde garantert ikke stått å ventet på at noen skulle finne frem en notatblokk å skrible ned nummeret sitt etter de hadde skremt meg. 

Hvorfor må du fremheve at han er utenlandsk, og hvilken verdensdel du antar han kommer fra? 

Anonymkode: 590c0...5ba

• Liker 2
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor må du fremheve at han er utenlandsk, og hvilken verdensdel du antar han kommer fra? 

Klassisk dydssignalisering.

Anonymkode: e67fa...0e8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det er ikke vanlig for oss kvinner heller. Skjønner ikke hvorfor dere tror det? For noen helt spesielt pene kvinner så skjer det nok. Men for flertallet som er helt normale så skjer ikke sånt.

Anonymkode: 5a7c7...b92

Men når det skjer, og det på en langt hyggeligere måte, blir det innlegg på KG og i avisen om hvor fælt det er med menn som våger å forstyrre dere mens dere er opptatt med å gå eller høre på musikk.

• Liker 2
Skrevet

Det må da være lov å prøve seg, akkurat som det er lov å si nei. Mye bedre med en direkte henvendelse man forstår enn vage tilnærminger som bare blir creapy.

Anonymkode: a5a65...488

• Liker 1
Skrevet

Verdt et forsøk! Dere fikk øyekontakt og han gjengjelde smilet ditt. Det eneste er at du skulle nok approachet han forfra og ikke bakfra siden han skvatt men han ble nok glad og tok det som et kompliment selvom han avviste deg :)

Anonymkode: 68b55...6b8

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke greit for menn å gjøre slik, det er ikke engang greit å snakke med fremmede damer. Hvorfor i all verden blir dette hyllet :klo: Er det ulike regler basert på kjønn?

Anonymkode: 8027b...d47

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...