AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Skrevet 6. desember 2022 En jeg kjenner og vet godt hvem er,hun legger ingen skjul på at hun har søkt julehjelp via finn. Greia er bare at hun mistet barnet sitt til barnevernet for 1 år siden pga rus, så alle penger som renner inn nå går til narkotika, øl og vanlig røyk. Hun hadde pratet og vært stolt av dette på en fest og sagt til andre at hun hadde fått til sammen nesten 10.000 kroner. Det gjør meg veldig lei meg. For jeg er også en av dem med juleannonse, men jeg trenger reelt hjelp. Hun ødelegger veldig for andre mennesker som trenger hjelpen, og det er trist at gode mennesker blir lurt av hun. Jeg har funnet annonsen hennes, kjenner hun igjen i skrivemåte osv. Har meldt den inn til finn, men det skjer ingenting. Hva skal man gjøre med dette? Anonymkode: 7c7ce...e7e 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #2 Skrevet 6. desember 2022 Er nok ikke noe å gjøre med det. Finn kan ikke fjerne annonser basert på festrykter. Anonymkode: b7da8...9e2 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er nok ikke noe å gjøre med det. Finn kan ikke fjerne annonser basert på festrykter. Anonymkode: b7da8...9e2 Nei, men jeg vet selv at denne dama ikke har barnet sitt lenger og ruser seg på sterke stoffer. Anonymkode: 7c7ce...e7e
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #4 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, men jeg vet selv at denne dama ikke har barnet sitt lenger og ruser seg på sterke stoffer. Anonymkode: 7c7ce...e7e Det endrer ikke hva Finn kan gjøre med saken. Rusmisbrukere er som regel blandt de fattigste i landet og man kan ikke utestenge de fra å søke hjelp via Finn. Anonymkode: b7da8...9e2 6 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #5 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, men jeg vet selv at denne dama ikke har barnet sitt lenger og ruser seg på sterke stoffer. Anonymkode: 7c7ce...e7e Det er fullt mulig å melde inn svindel til Finn og de oppfordrer oss til å gjøre det. Da kan de selv gå inn å sjekke vedkommende og evt fjerne annonsen om den viser seg å være falsk. Vi er faktisk pliktige å melde inn svindel. Ikke bare til Finn, men også til politiet. Denne formen for svindel går jo som ‘tyveri av privatpersoner. Meld fra! Anonymkode: 778bb...a7b 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #6 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det endrer ikke hva Finn kan gjøre med saken. Rusmisbrukere er som regel blandt de fattigste i landet og man kan ikke utestenge de fra å søke hjelp via Finn. Anonymkode: b7da8...9e2 Det er greit nok, men hun får jo hjelpen på feil grunnlag. Jeg tviler på at disse menneskene hadde gitt hun pengene sine hvis de visste sannheten. Mange av disse menneskene vil jo hjelpe barn/familier til å få en bedre jul, ikke at pengene dems skal gå til narkotika. Derfor så synes jeg ikke dette er rett uansett. Anonymkode: 7c7ce...e7e 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #7 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Rusmisbrukere er som regel blandt de fattigste i landet og man kan ikke utestenge de fra å søke hjelp via Finn. Ikke visst de var ærlige om at de var rusmisbrukere nei og sa rett ut at de trengte penger til narkotika. Poenget her er at de svindler privatfolk som tror de bidrar med at fattige barn skal få en fin jul. Ikke for at en rusmisbruker skal få sette et ekstra skudd. Og nei rusmisbrukere er ikke fattigere enn andre. De får samme trygd som andre uten arbeid. Forskjellen er bare at de ruser pengene bort fremfor å kjøpe mat og klær. Ville du tenkt det samme om en person som spilte pengene sine bort eller slet med overspisingslidelse og brukte opp alle pengene sine på mat- bare til seg selv?! Klart de blir fattige av å holde på slik. Det betyr ikke at de nødvendigvis skal få mer penger slik at de kan fortsette misbruket sitt. Anonymkode: 778bb...a7b 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #8 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er greit nok, men hun får jo hjelpen på feil grunnlag. Jeg tviler på at disse menneskene hadde gitt hun pengene sine hvis de visste sannheten. Mange av disse menneskene vil jo hjelpe barn/familier til å få en bedre jul, ikke at pengene dems skal gå til narkotika. Derfor så synes jeg ikke dette er rett uansett. Anonymkode: 7c7ce...e7e Du la ut denne kommentaren i mens jeg skrev min, ser vi mener det samme i denne saken;) Anonymkode: 778bb...a7b 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #9 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hun hadde pratet og vært stolt av dette på en fest og sagt til andre at hun hadde fått til sammen nesten 10.000 kroner. Anonymkode: 7c7ce...e7e Altså, dette er jo festsladder! Ikke hør på sånt piss. At hun ber om hjelp på Finn er vel ikke forbudt. Anonymkode: 06dfb...f24 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #10 Skrevet 6. desember 2022 Er mange som lurer/svindler via spleissider på Facebook og julehjelp på Finn. Vært endel om en admin i en av de spleisgruppene på Facebook blant anner, de skriver om hu på svindelside på Facebook. Det er mange som juger og fabrikkerer for å lure Anonymkode: 83290...9ae
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #11 Skrevet 6. desember 2022 Det er åpenbart at mange vil prøve å svindle på denne måten. Narkomane har f.eks. ingen skrupler, de gjør og sier det meste for å skaffe seg penger til stoff. Anonymkode: aa1c8...ac8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #12 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det endrer ikke hva Finn kan gjøre med saken. Rusmisbrukere er som regel blandt de fattigste i landet og man kan ikke utestenge de fra å søke hjelp via Finn. Anonymkode: b7da8...9e2 Jeg vil iverfall ikke sponse kriminelle rusmisbrukere (som faktisk har valget om å slutte med rus) med penger til stoff. Det er de samme menneskene som stjeler fra deg i neste øyeblikk, samfunnets grums spør du meg. Anonymkode: aa1c8...ac8
seriousgirl Skrevet 6. desember 2022 #13 Skrevet 6. desember 2022 Så bra at du meldte fra til finn. Noe mer får du nesten ikke gjort.. 10.000 var mye. Håper du som har en reel annonse der også har fått inn så mye. Vi gav til et par annonser ifjord. Men akkurat som denne tråden så er redselen å ikke kunne klare å plukke ut de reele annonsene. I år gav vi gave via fattighuset istedenfor:) 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #14 Skrevet 6. desember 2022 Men om du har beviser for at hun ikke har tilsyn med barnet i jula, og ikke skal gi det julegaver, og ikke skal ha juleferie, så kan du jo bare sende det inn til finn? Anonymkode: 99330...850
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #15 Skrevet 6. desember 2022 Alle disse anonyme må dere ALDRI sende penger til!! Skal man hjelpe noen må man vite status på mennesket, hva de har på konto etc.... Fordi de fleste av disse trenger ikke hjelp. Anonymkode: d2526...9d5 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #16 Skrevet 6. desember 2022 Det er frivillig for folk å gi penger, og de vet det er en sjanse for å bli lurt. Folk som spør konkret etter penger er jo ofte lureannonser tenker jeg? 🤷♀️ Anonymkode: dd142...0a5 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #17 Skrevet 6. desember 2022 Vi har noen fantastiske organisasjoner i hele landet. Hvorfor i alle verden kan ikke folk heller gi til de? De vet de lokale forholdene, møter de som trenger det ansikt til ansikt, kan gi annen støtte og veiledning også og gjør alt med verdighet. Annonsene på Finn.no er en amerikanisering av samfunnet og flere steg mot den gammeldagse charitytankegangen der det å vise seg frem som giver og gjerne få en takksigelse fra en stakkar som motivasjon. Anonymkode: 0aebe...f57 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå