Gå til innhold

Ta flyttevasken selv eller leie folk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spørs hvor kravstor nye eier er.

Vi vaska bare som vanlig, tørka inni kjøkkenskap. Ikke noe særlig ellers.

Anonymkode: b478a...e0e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg ville frem til med kvm er priser og slikt. Ved noen firmaer kan du si timepris, men regn med 500-600,- i timen. Ved andre firmaer har de fastpris per kvm, noen er nede i 25,- Per kvm og andre oppe i 42,- per kvm. 

Et sted jeg jobbet tidligere i år pleide å ta 520,- i timen eller 42,- pr kvm. 

Anonymkode: 32250...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en kjapp og billig vask så sjekk på kjøp og salg grupper. Om dette er 50 kvm så si 2000,- så finner du noe billigere til å ta jobben. Bare husk å føre opp på ditt skattekort at du har leid inn noen til private tjenester i ditt hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts det du kan gjøre er å gi kjøperen din et tilbud mot en komparasjon du kan trekke ned i pris om at du flytter uten utvask ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt unna selv de gangene vi har flyttet. 

Vi vasker ned rom jevnlig, inkludert ta ut av skap og slik, så syntes ikke det var så mye jobb i og med at vi tok de tyngste oppgavene i god tid, i stedet for alt på en gang. 

Og ref. kommentaren over - nei, man vasker ikke tak, det blir bare stygt. Og om man har gipsvegger, matt maling, finere tapeter, kalkmaling, så kan selvfølgelig heller ikke det vaskes. Tror nedvask av tak og vegger henger igjen fra den gangen man hadde panel, og drev med fyring i åpen peis, med mer. 

Anonymkode: 00c30...19b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vasker ikke gipstak og vegger, nei, det blir bare skjoldete og stygt. Men man tørrmopper dem. 

Anonymkode: 1ac38...778

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man vasker ikke gipstak og vegger, nei, det blir bare skjoldete og stygt. Men man tørrmopper dem. 

Aldri gjort, noen av gangene jeg har flyttet, eller på 20 år som boligeier. 

Er det et tak eller en vegg som trenger en oppfriskning så maler man bare. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville betalt for flyttevask, bare pass på at det er med fornøydgaranti. 

De som har overtatt de leilighetene jeg har solgt, har vært ekstremt nøye. Om de hadde funnet noe da, ville vaskebyrået måttet ta det, og det var veldig deilig å tenke på midt i flytting!

Anonymkode: 5a57c...2f7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Aldri gjort, noen av gangene jeg har flyttet, eller på 20 år som boligeier. 

Er det et tak eller en vegg som trenger en oppfriskning så maler man bare. 

Skjønner ikke kommentaren. Tørrmopping ved flytting er for å fjerne støv, noe man bør gjøre i og med at leiligheten skal overleveres rengjort. Oppfriskning/maling har ikke noe med dette å gjøre. Mitt poeng er at vann på gipsoverflater er en dårlig ide da dette kan medføre skjolder. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Skjønner ikke kommentaren. Tørrmopping ved flytting er for å fjerne støv, noe man bør gjøre i og med at leiligheten skal overleveres rengjort. Oppfriskning/maling har ikke noe med dette å gjøre. Mitt poeng er at vann på gipsoverflater er en dårlig ide da dette kan medføre skjolder. 

Jeg skriver jo akkurat det samme; man kan ikke vaske mange av overflatene i moderne hus. 

Tørrmopping, jeg se virkelig ikke vitsen. Har aldri gjort det. Legge seg støv i taket? 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ett veldig viktig spørsmål: flyttevask for å selge, eller er det leieleilighet? 
Ved utleie så er det absolutt ikke sikkert det er nødvendig være så nøye. 

Jeg eier, og ser etter noe nytt. Og det er absolutt null sjanse for at jeg kommer til å vaske selv. Jeg betaler gladelig for at noen skal vaske proft. 

Anonymkode: bd0c6...a53

Jeg leier. Hadde nok vært anderledes om jeg eide og skulle selge. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er kvm? . 

Leiligheten er på 42 kvm, alle vegger er slette gips og betong overflater. Alle gulv slette vinyl gulv, fliser på bad. Rent og pent moderne og slett skapinnredning osv. 

Anonymkode: 6cb48...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaSol skrev (1 time siden):

Ts det du kan gjøre er å gi kjøperen din et tilbud mot en komparasjon du kan trekke ned i pris om at du flytter uten utvask ? 

Det er leiebolig via utleiefirma så møter ikke utleier men de går vel gjennom leiligheten etter at jeg har levert nøklene på kontoret deres 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville betalt for flyttevask, bare pass på at det er med fornøydgaranti. 

Anonymkode: 5a57c...2f7

Jeg hadde ikke nølt om jeg hadde god råd men jeg har veldig dårlig råd. Forventet at det skulle koste max 1500 kroner så når de på Mitt Anbud skriver pris opp til 9000 kr (ja! Fikk en ny mail i dag der de skrev at de regnet med at 42 kvm ville ta 8 timer og pris 690 kr per time per arbeider og måtte ha to arbeidere... altså er det svindel eller hva?!) da syns jeg det er for dyrt hvis jeg kan klare det på et par timer selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymus Notarius

Jeg vaska selv da jeg flytta fra en rekkehusleilighet på ca. 80 m2, og hadde uten tvil gjort det i en liten leilighet.

Husvaskere er ikke så nøye som mange ser ut til å tro, altså. De vasker ikke tak og vegger, med mindre det er synlig skittent. Jeg har kommet til flere hus/leiligheter der vaskebyrå har vært, og det har ikke vært imponerende reint. Helt greit, ikke sånn at jeg gadd å klage på det, men jeg vasker definitivt reinere og bedre sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg leier. Hadde nok vært anderledes om jeg eide og skulle selge. 

Leiligheten er på 42 kvm, alle vegger er slette gips og betong overflater. Alle gulv slette vinyl gulv, fliser på bad. Rent og pent moderne og slett skapinnredning osv. 

Du må ikke finne på å betale 9000 kr for at noen skal vaske for deg! Gjør det sjøl, sett av en dag til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid tatt utvasken selv, men neste gang jeg flytter (forhåpentligvis lenge til) må jeg kanskje leie inn siden kroppen neppe takler både flyttestyr og nedvasking.

Har aldri vasket tak, men tørmopper jevnlig og før utflytting. Og ja, det samler seg støv på den flaten også. Har vært i hjem der det henger støvtråder i hjørnene og rundtom fordi de aldri ser opp. 😆

Anonymkode: 37419...d28

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du må likevel vaske tak/vegger

Dette er tull. Mange leiligheter jeg har leid har det vært vegger som ikke tåler vask. F.eks tapet eller sånn matt maling som bare etterlater veggen loete og jævlig. Da bare mopper jeg med en tørrmopp. Tak: mange tak ser ut som et helvete om man vasker de. Ofte er de aldri blitt vasket noen sinne og ei fille oppi der vil få sot og støv til å synes 100 x mere. Spør huseier hva de foretrekker. Ofte vil de heller foretrekke et tilsynelatende hvitt tak enn et tak preget av en vaskefille som har gnukket driten hit og dit. Du får der aldri hvitt igjen med mindre du tar kostnaden med å male

Anonymkode: 5db4f...5ab

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er tull. Mange leiligheter jeg har leid har det vært vegger som ikke tåler vask. F.eks tapet eller sånn matt maling som bare etterlater veggen loete og jævlig. Da bare mopper jeg med en tørrmopp. Tak: mange tak ser ut som et helvete om man vasker de. Ofte er de aldri blitt vasket noen sinne og ei fille oppi der vil få sot og støv til å synes 100 x mere. Spør huseier hva de foretrekker. Ofte vil de heller foretrekke et tilsynelatende hvitt tak enn et tak preget av en vaskefille som har gnukket driten hit og dit. Du får der aldri hvitt igjen med mindre du tar kostnaden med å male

Anonymkode: 5db4f...5ab

Noen jeg vasket hos hadde hvitmalt panel tak. Vasket 4-5 runder over takene med mikrofibermopp og det ble veldig mye bedre enn å la de være. 125 kvm så ble det litt jobb, men riktig stilling på kroppen og riktig utstyr så går det fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En leilighet på 42kvm hadde jeg vasket selv, det tar ikke lange tiden. Vasket nylig ut av vår gamle leilighet på nesten 100kvm, tok meg rett i overkant av seks timer. Da vasket jeg ikke tak og vegger, da huseier skulle gjøre dette selv i forbindelse med oppussing. 

Anonymkode: 660b1...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...