Gå til innhold

Virker som om det er ganske mange mennesker som lever for jobb og karriere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker ganske trist for meg. Jobbe seg i hjel for at toppsjefene skal på ny hytte på Tjøme. Fordi det er det det egentlig er snakk om.

Anonymkode: d2877...5cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var da veldig generaliserende. Mange har jo en karriere dem elsker og bryr seg om, uavhengig av hva toppsjefen tjener. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg lever under fattigdomsgrensa, og jeg FØLER meg rik😁 

Men jeg har ikke bil, ikke hus, ikke lån, ikke TV, ikke PC, knapt nok klær, ikke råd til ferie, ingen hvitevarer, ikke vaskemaskin, ingen seng, og ikke møbler å skryte av heller. 

Jeg har en stol, en gammel kiste, sovepose, madrass, litt kokeutstyr, kopp og tallerken, gode vinterstøvler, noen bøker, og hele tenner😁

Jeg er rikere enn mange av millionærene her inne på KG.

Anonymkode: a36b0...115

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Virker ganske trist for meg. Jobbe seg i hjel for at toppsjefene skal på ny hytte på Tjøme. Fordi det er det det egentlig er snakk om.

Kanskje er det sånn for deg.

Personlig liker jeg jobben min veldig godt og er stolt av karrieren jeg greid å bygge. Gode kollegaer har jeg også og en fantastisk sjef som faktisk tjener litt mindre enn meg 🤣Men det betyr ikke at jeg ikke har et liv utenom jobben også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg jobber hele tiden. Og er min egen sjef med hytte. Men ikke på Tjøme da. 😂😂

Skrevet

Enig. Kom meg av karusellen i tide.

Anonymkode: 9af84...7e4

Skrevet

Det er egentlig tristere å bruke egen tid på en jobb om det er innstillingen man har til den. Da er jo timene fullstendig bortkastet, utover lønnen da.

Så finn heller en jobb du liker, som er utviklende og givende, som blir en del av livet og gir deg noe tilbake, med kollegaer du liker. Og plutselig ser du ikke på det som en jobb lenger. 

Anonymkode: 72236...622

• Liker 6
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Det er mer trist at det er slik du tolker de som trives i jobben. Du trenger ikke la din bitterhet over din mistrivsel farge ditt syn på alle andre.

Anonymkode: 18960...a47

• Liker 3
Skrevet

Enig, men mest for at jeg ikke har funnet min interesse ved valg av yrke. Om det ikke kommer nye utdanninger/jobber i fremtiden tror jeg ikke jeg finner det heller. Alle jobber virker så kjedelige og så mange timer man er "fanget" på et sted hver dag, grusomt.. 😅

Anonymkode: 88cd0...1a2

Skrevet

Jeg kjenner svært få som "lever for jobben". Og de som gjør det, gjør det fordi de liker det, og det gir dem glede. På samme måte som at hobbyen min gir meg glede. De har bare vært så heldige at de får betalt for å gjøre "hobbyen" sin. 

Anonymkode: 00d44...fa0

• Liker 2
Skrevet

Jeg elsker jobben min, og ønsker også bygge videre på karrieren etter hvert. Jobben er en stor del av livet mitt. 
Har god lønn også. 
Men jeg verken jobber meg i hjel eller vil ha hytte på tjøme. 

Det som virker trist for meg er alle de som misliker jobben sin såpass at de har null forståelse for at noen faktisk liker jobbe. Har vært ute av arbeidslivet en stund, og noe kjipere og kjedeligere skal man lete lenge etter. 

Anonymkode: 0921f...57f

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er trist å se folk som ender opp i livet med at familie er det eneste man gjør, ingen personlig utvikling, nye utfordringer - har bare landa på at man skal være stuck med det liksom. 

Neida. Jeg har både familie og karriere, elsker begge deler. Men hvorfor skal TS, eller hvem som helst andre, få bestemme hva akkurat jeg skal bruke livet mitt på eller hva jeg burde følt var mer tilfredsstillende 🤷‍♀️

Anonymkode: 69155...bd4

• Liker 4
Skrevet

Bryr meg mer om jobb enn familie. Nei, er ikke i noe toppledelse, nei tjener ikke mye. Men jobben gir meg noe, kontra hva familielivet gjør. 

Anonymkode: 0f9c9...c1d

Skrevet

Det er noe som heter pareto-optimalisme. Det går ut på å bruke midlene sine optimalt på et gitt antall goder, slik at man får mest mulig ut av det man har. Det samme prinsippet må kunne brukes om tid. For mange vil det være formålstjenlig å bruke litt ekstra tid på jobb. Man får da både glede av tiden og merinntekten. Men det går selvsagt en grense. Jobber man så mye at man ikke får tid til å gjøre hyggelige ting med familie og venner, bruker man ikke tiden optimalt.

Skrevet

Ja, på godt og vondt. Noen liker det, mens andre kanskje ikke har så mye valg. Men vær takknemlig for det du, når noen jobber mer, kan andre jobbe mindre (Med tanke på velferdsstatens goder). For ikke å snakke om bedriftsledere osv. som gjerne ofrer svært mye tidlig i sitt liv for å skape arbeidsplasser. 

Anonymkode: f5e09...778

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er nok en av dem som lever for jobben, på godt og vondt. Men jeg jobber for det offentlige, og det jeg gjør på arbeid blir det få hytter på Tjøme av. Det blir derimot vesentlig enklere å søke om ulike tjenester, blant annet.. :P 

Anonymkode: e8679...761

Skrevet

Jeg levde for den før, men nå er det motsatt. Skyr arbeidslivet, angrer på all tid jeg kastet bort der.

Nå jobber jeg minst mulig.

Anonymkode: 0895e...a8b

Skrevet

Når jeg studerte var planen å jobbe fulltid et par år og deretter gå ned i stilling. Jeg endte heller opp med å arbeide flere hundre timer overtid i flere år: elsket den jobben. Nå har jeg endret til en ny jobb og elsker denne òg, men tempoet er lavere – noe som betyr at jeg kan trene i arbeidstiden flere ganger i uka.

Anonymkode: fc9c5...566

Skrevet

Jeg jobber for å tjene penger. Men jeg trives i jobben. Det er ikke noe karriere jobb, men jeg jobber med mennesker og trives veldig godt med det. Jeg har vært utenfor arbeidslivet en liten stund i livet også, og det var veldig kjedelig. Jeg syns det er kjedelig å være hjemme   når alle andre er på jobb. Det er grenser for hvor mye trening og husarbeid man gidder å gjøre når man går sånn hjemme. Nei det er Sundt å ha en jobb å gå til. Selvfølgelig er det greit å få penger for jobben man gjør også. Jeg bryr meg ikke om hytte på Tjøme, men det er greit å få penger til å kunne reise bort litt av og til. 

Anonymkode: 3130e...e83

Skrevet

Jobber for penger, driter i resten.

Anonymkode: 05fc0...f1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...