Gå til innhold

Sliter litt med at en venn av meg blir fort sint på barna sine.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er litt sånn som tar tak vet jeg i dyr og sånt. Barna må sitte som en prest på stolen omtrent ellers klikker hun. Søler de Melis osv blir hun veldig sint. Skulle bake med hverandre og barna, 3 barn hver og mine griste veldig, følte jeg bare måtte tørke rundt de hele tiden, også griset jeg selv og da lo hun. Hun kjeftet til eldste barnet at hun er 11 år og må la være å grise hver gang hun griste... Og for hver liten ting som datt i gulvet.. 

men alle griser jo, voksen eller ikke... Jeg sa det og at barn er barn. Sa ikke så mye ellers men fikk kjempe vondt av de, og de kikket på meg med Bambi øyne. Jeg hvisket når hun gikk vekk at det går helt fint, bare slapp av, bare si det er jeg som har griset.

Når de koser seg i lek avbryter hun og sier nå har de leket nok med det nå må de heller leke med det... Altså alt er så jævlig firkantet! Det er så mye mer jeg kunne skrevet også men dumt å bli gjenkjent..

Hun mener jeg syr puter under armene på barna, uten å vite helt hva det betyr. 

Anonymkode: 00ce4...b75

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å sy puter under armene betyr at man gjør så mye for dem at de ikke lærer seg å gjøre ting selv. Med det sagt, tror jeg ikke du gjør det.

Syns det er trist at ikke barna kan kose seg med baking uten å være redde for å grise, noe jeg kan se for meg fler kan utvikle seg til redsel for å feile ellers i livet. 

Har ingen gode råd, men det er ikke lett å si i fra og blande seg inn i hvordan andre oppdrar sine barn. Jeg føler ikke at det er omsorgsvikt, men fortsatt veldig ugreit..

Anonymkode: 93555...864

• Liker 1
Skrevet

Unnskyld meg, men dette er IKKE greit. Jeg vet barnehagen til min sønn reagerte på en mor med tilsvarende oppførsel som du beskriver. Bla vet jeg at så fort moren hadde levert barnet, tok de på hen ekstra/resrevetøy. For hun klikka i vinkel om det var noe skitt, flekker eller skrukker på barenst tøy. Der ble mor meldt til barnevernet. Ikke nødvendigvis for at hun skulle fratas barnet, men for veiledning og oppfølging.

Jeg garanterer deg at det hun gjør vil skade barnet psykisk, både på kort og lang tid. Ta ansva vi alle plikter; denne bekymringen SKAL du dele med helsesøster, barnehageleder eller barnevernet.. Vi må alle tørre å bry oss mer. Mor har ingenting å frykte om alt er bra hjemme (noe det neppe er, men BV gjør veldig mye annet enn å ta fra folk barn. Kurs, avlastning osv tilbys også, for å nevne noe..)

Anonymkode: 49348...da3

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Dette er en syk mor. Hun er et kontrollfreaket helvete. 

Å avbryte leken for å be de leke noe annet, bremser deres kreativitet.. 

Og å kjefte sånn. 

Nei, dette er en form for psykisk vold. 

Anonymkode: 13159...179

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Å sy puter under armene betyr at man gjør så mye for dem at de ikke lærer seg å gjøre ting selv. Med det sagt, tror jeg ikke du gjør det.

Syns det er trist at ikke barna kan kose seg med baking uten å være redde for å grise, noe jeg kan se for meg fler kan utvikle seg til redsel for å feile ellers i livet. 

Har ingen gode råd, men det er ikke lett å si i fra og blande seg inn i hvordan andre oppdrar sine barn. Jeg føler ikke at det er omsorgsvikt, men fortsatt veldig ugreit..

Anonymkode: 93555...864

Jeg vet hva det betyr. Jeg mente at hun ikke vet hva uttrykket betyr.. for meg er ikke å sy puter under armene det å la barn grise, og å leke med det de storkoser seg med.. Men ifølge henne. Jeg syr ikke puter, jeg lar de være barn. Ble så lei meg på vegne av barna hennes. Hun var ikke veldig sånn med mine, men kommenterte at man må lære barn regler når man er på besøk. Ble sur når de minste spiste av deigen... 

Vondt hvis de skal ha det sånn hver dag... 

Jeg hadde lyst å reise hjem med mine, men jeg gjorde det ikke pga barna hennes trenger meg. Selv om jeg ikke tørr å si skikkelig i fra til henne selv så er de veldig glad i meg og trekker seg til meg hele tiden når jeg er med dem. Jeg merker de har tryggheten hos meg.

Ja, jeg er redd det kan bli mye psykiske utfordringer slik hun holder på. 

Nei er ikke så enkelt å gi råd.. Uff men takk for at du tok deg tid til å kommentere 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Unnskyld meg, men dette er IKKE greit. Jeg vet barnehagen til min sønn reagerte på en mor med tilsvarende oppførsel som du beskriver. Bla vet jeg at så fort moren hadde levert barnet, tok de på hen ekstra/resrevetøy. For hun klikka i vinkel om det var noe skitt, flekker eller skrukker på barenst tøy. Der ble mor meldt til barnevernet. Ikke nødvendigvis for at hun skulle fratas barnet, men for veiledning og oppfølging.

Jeg garanterer deg at det hun gjør vil skade barnet psykisk, både på kort og lang tid. Ta ansva vi alle plikter; denne bekymringen SKAL du dele med helsesøster, barnehageleder eller barnevernet.. Vi må alle tørre å bry oss mer. Mor har ingenting å frykte om alt er bra hjemme (noe det neppe er, men BV gjør veldig mye annet enn å ta fra folk barn. Kurs, avlastning osv tilbys også, for å nevne noe..)

Anonymkode: 49348...da3

Ååh er dette samme mor vi snakker om eller😬 Her klikker hun også for hull og møkk, beskylder andre osv.. "Det er barnehagen som skulle passet på at hun ikke datt på knea så det ble hull" sånn type setninger kan komme i ny og ned... 

De er under oppfølging i form av samtaler med barnevernet pga barnehagen har meldt dem. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Dette er en syk mor. Hun er et kontrollfreaket helvete. 

Å avbryte leken for å be de leke noe annet, bremser deres kreativitet.. 

Og å kjefte sånn. 

Nei, dette er en form for psykisk vold. 

Anonymkode: 13159...179

Ja jeg er enig i at det er en form for psykisk vold, jeg blir litt skvetten selv!

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner en som vokste opp med en sånn mor. Hun er skadet for livet av moras psykiske lidelser, er nå ufør.

Anonymkode: 81a85...867

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kjenner en som vokste opp med en sånn mor. Hun er skadet for livet av moras psykiske lidelser, er nå ufør.

Anonymkode: 81a85...867

😭😭

Skrevet

Dette er ikke greit og jeg vil kalle det omsorgssvikt. Det eneste man lærer barna her er å frykte alt ved disse aktivitetene som de for kjeft for og vil slite i sitt voksne liv grunnet følger av dette. Har sett det i sving, og har opplevd det mye som både barn (i mindre skala) og som voksen (i stor skala).

Denne moren burde hatt seg en tur på familieveiledning. Om ikke frivillig så igjennom barnevernet.

Anonymkode: 83e24...22d

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet hva det betyr. Jeg mente at hun ikke vet hva uttrykket betyr.. for meg er ikke å sy puter under armene det å la barn grise, og å leke med det de storkoser seg med.. Men ifølge henne. Jeg syr ikke puter, jeg lar de være barn. Ble så lei meg på vegne av barna hennes. Hun var ikke veldig sånn med mine, men kommenterte at man må lære barn regler når man er på besøk. Ble sur når de minste spiste av deigen... 

Jeg hadde lyst å reise hjem med mine, men jeg gjorde det ikke pga barna hennes trenger meg. Selv om jeg ikke tørr å si skikkelig i fra til henne selv så er de veldig glad i meg og trekker seg til meg hele tiden når jeg er med dem. Jeg merker de har tryggheten hos meg.

Nei er ikke så enkelt å gi råd.. Uff men takk for at du tok deg tid til å kommentere 😊

Fortsett å være der for dem hvis du makter det ❤️ Forskning viser at barn som lever under utrygge forhold men som har en trygg voksenperson i livet sitt klarer seg bedre enn de som ikke har det. Du vil da utgjøre en beskyttelsesfaktor som kan dempe noen av risikofaktorene. 

Godt å høre at barnevernet er involvert!

Anonymkode: 8ce44...850

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dine barn reagerer nok også på dette. Du bør ikke være mye der om hun holder på slik.

Anonymkode: 83e24...22d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...