Gå til innhold

Ringer

Fremhevede innlegg

Gjest aussie
Skrevet
Sitter her med min splitter nye glitrende ring med nydelig diamant og er knall stolt. Ble fridd til for et par uker siden, og fikk lagd forlovelsesringen min hos en diamant importør, slik at ingen har lik ring som meg.

Men saken er at jeg bor i utlandet, og her er skikken at forlovelsesringen skal sitte på venstre hånd. Jeg er imidlertid vant til at dne skal sitte på høyre hånd, og for meg er det mest naturlig. Etter forlovelsen vår har jeg imidlertid fått så mange sårende kommentarer av folk her nede som syns jeg er rar som velger å ha den på høyre hånd når vi bor her nede. Mange mener jeg burde ta "skikken dit en kommer". Ei god venninne av meg sa til og med at ingen her nede ville tro at det var en forlovelsesring jeg har osv osv, og det gjør meg jo litt trist. Vil jo at hele verden skal se at jeg er forlovet med min kjære!!!

Noen som har lignende erfarigner?? Hva ville dere andre gjort?? Beholdt den på høyre hånd og dermed holdt forlovelsen anonym, eller flyttet den over på venstre så lenge vi bor her nede???

En bagatel egentlig altså, men skkurat nå betyr det så mye for meg!!!

Gratulerer med både forlovelse og flott ring!

"Whatever" er mitt svar når jeg får slike kommentarer. Men det stemmer nok at en del ikke tror det er forlovelsesring når den sitter på høyre. Dog de fleste oppegående mennesker tolker en diamantring av en viss str som forlovelsesring uansett hvilken hånd den sitter på.

Jeg bor i Australia og har min på høyre. Hadde tenkt å ha min på venstre men har ingen skikkelig knoke på den ringefingeren så da ville den bare sklidd av.

Bryr meg ikke om hva andre synes. Har faktisk også fått spørsmålet om ringen min er forlovelsesring når jeg har vært hjemme i Norge. Angivelig fordi ringer med store stener "sikkert er fake".

Folk får tro hva de vil.

Om du vil at alle skal vite om det så kan du jo sette inn en annonse i lokalavisen, det er i allefall nærmest obligatorisk i Australia.

Videoannonse
Annonse
Gjest aussie igjen
Skrevet
Dere som har forskjellige forlovelses og gifteringer. Hva gjør dere med forlovelsesringen når dere gifter dere? Er det noen tradisjon i norge?? Vi bor i utlandet, og her er tradisjonen at begge ringene skal på samme finger, gifteringen ytterst. Blir det ikke litt mye med to ringer på en finger da???

Her skal vielsesringen sitte innerst, nærmest hjerte. Jeg kommer til å ha en smal giftering enten en rad med diamanter eller en glatt sammen med forlovelsesringen når vi gifter oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...