Gå til innhold

Føler jeg har krevd litt for mye av kjæresten i det siste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og litt redd han er sliten. Hatt jobb, eksamen og mye i livet så har hatt en del å snakke om, søke råd om og få støtte på. 

Hva er best å gjøre når man føler man har vært for mye? Gi han litt ro? Ta litt mindre kontakt? (Bor ikke sammen enda)

Han har ikke sagt noe, men kjenner selv at jeg har vært krevende. 

Anonymkode: 5aa74...1a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fortell at du føler at du har krevd for mye av han, og at du ikke har ment å gjøre dette med vilje. Kanskje dette kan starte en fin samtale om tanker og følelser rundt temaet? Kanskje et kort med sjokolade og vin, som takk?

Legger til: Det vil være perioder i ens liv der det skjer mye, og det er da naturlig å dele dette med kjæresten sin. Dere gir og tar. Det som er viktig er å ha god kommunikasjon.

Endret av Spiteful
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjenner meg igjen!

Jeg har stått i en pågående krise en stund nå, og jeg har fått så mye støtte og trøst, og har nok også krevd det. Det gikk opp for meg i går kveld at jeg nærmest har fått hans liv til å handle om MEG. Selvsagt, han velger selv å støtte meg, men jeg bare innså at herrefred, mannen må jo få noe tid til seg og sitt også, selv om jeg er i en krise og selv om støtten hans er uvurderlig. 

Jeg tok en prat med ham i dag, sa at jeg ville snakke om noe viktig. Og så fortalte jeg ham hvor viktig han var, at jeg så hvordan ting hadde vært i det siste, og at jeg skjønte at det var slitsomt for ham, jeg sa at jeg så også at han var sliten, og at det var helt naturlig at han også ble påvirket av situasjonen jeg stod i. Så avlyste vi avtalen vi hadde i dag der jeg skulle komme til ham og overnatte noen dager. Jeg sa jeg ville han skulle bare bruke tiden på seg, og "sjekke litt inn med egne behov". 

Så fikk jeg en melding i kveld der han skrev at han satt så pris på samtalen vår i dag ❤️ 

Anonymkode: a4c2f...090

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Og litt redd han er sliten. Hatt jobb, eksamen og mye i livet så har hatt en del å snakke om, søke råd om og få støtte på. 

Hva er best å gjøre når man føler man har vært for mye? Gi han litt ro? Ta litt mindre kontakt? (Bor ikke sammen enda)

Han har ikke sagt noe, men kjenner selv at jeg har vært krevende. 

Anonymkode: 5aa74...1a9

Spør han om det er noe han trenger, si i fra om jeg er for mye, jeg vet jeg kan være litt krevende, men det er bare fordi jeg ikke får nok av deg. Jeg tåler å høre at du trenger litt alenetid. Det er en fin start:) 

Anonymkode: 6f646...9d5

Skrevet

Vær åpen om hva du føler, og hvor takknemlig du er for at han er tålmodig. Oppfordre han til å snakke åpent om hvordan han oppfatter situasjonen, slik at dere kan ta grep før han eventuelt har fått nok. 

I et langt samliv er det slik. Men vi har kommet gjennom disse periodene ved å snakke åpent om det, og vite at vi finner tilbake etterhvert. 

Anonymkode: 7f993...86c

Skrevet

Si til ham at du er klar over at du kan ha vært "litt mye" i det siste og at du virkelig setter stor pris på all støtten han har vist deg.

Anonymkode: 129f8...fa4

Skrevet

Snakk med han. Ikke legg det frem på en "jeg føler meg kjip som har krevd så mye av deg" måte, da dette kun fører til at han igjen må trøste, støtte og forsikre deg. 

Be han over på en skikkelig god, hjemmelaget middag. Fortell han at du vet at du har krevd mye av ham den siste tiden og at du setter enormt stor pris på hvor mye han har stilt opp for deg. Spør han om han føler at hans interesser og vansker har blitt satt litt til siden, og da eventuelt hvordan dere kan kommunisere i fremtiden om én av dere føler dere litt tilsidesatt når det skjer mye i livet til den andre. Deretter fokuserer du på ham: spør han om jobb, om hans interesser. Lytt og reager på det han sier uten å dra samtalen over på deg selv. Se en film sammen. Gi han en massasje. 

Anonymkode: 03a65...750

Skrevet

Åpenhet er nok det viktigste, der du burde ta temaet opp med han! I tillegg tror jeg han også en dag kommer til å trenge hele deg.🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...