AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #1 Skrevet 5. desember 2022 Søskenbarnet mitt på 11 bruker den enda. Unormal?? Hun får ikke sove uten. Feiler hun noe? Anonymkode: d74f2...7a8
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #2 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Søskenbarnet mitt på 11 bruker den enda. Unormal?? Hun får ikke sove uten. Feiler hun noe? Anonymkode: d74f2...7a8 Jeg patta tommel i skam helt til slutten av barneskolen. Gjorde det i skjul og om natta og var drit flau. Men klarte ikke stoppe, er en avhengighet . det som fikk meg tin p endelig klare å slutte var at jeg ble mer og mer dødsflau jeg var rask å gi mine barn smokk med en gang de brydde seg om tommelen Anonymkode: fdbb4...df0 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #3 Skrevet 5. desember 2022 Jeg sluttet vel helt i 5 klasse - rotten for rett i munnen ved leggetid uten at jeg var klar over det.. det går over av seg selv. Anonymkode: 3bcc3...bca
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #4 Skrevet 5. desember 2022 Jeg sutter på fingrene (har to andre fingre jeg sutter på og ikke totten). Har gitt opp å noengang slutte. Er jo 39 år .. Anonymkode: d5dfe...5c5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #5 Skrevet 6. desember 2022 Jeg sluttet da jeg var 12. Plutselig bare bestemte jeg meg. Men koser fortsatt på putetrekket/lakenet... 🙈 er 40... Anonymkode: 31727...431
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #6 Skrevet 6. desember 2022 Jeg var faktisk også voksen… I dyp søvn hendte det, var flaut når jeg skulle sove i samme rom som andre! Tror jeg var omtrent førti før det ga seg…!! Men slutta jo bevisst/på dagtid/så andre så det omtrent når jeg begynte på skolen. Anonymkode: 2c43b...1c3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #7 Skrevet 6. desember 2022 Jeg gikk på videregående når jeg sluttet på natten, men på dagtid sluttet jeg tidlig i barneskolen. Anonymkode: 5f165...877
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #8 Skrevet 6. desember 2022 Ok ser det er flere i tråden som har skrevet de har holdt på med det til godt i voksen alder. Det er nok ikke normalen..? Jeg synes en 11 åring er for stor til det. Anonymkode: d74f2...7a8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #9 Skrevet 6. desember 2022 Det er nok ikke så veldig uvanlig å sutte på totten ifbm søvn godt opp i skolealder. Mens de fleste slutter å gjøre det på dagtid/synlig for andre innen skolealder fordi de får reaksjoner på fet fra jevnaldrende. Jeg snakket nettopp med en kollega som fortalte at hun brukte totten i skjul frem ril hun var sent i tenårene. Anonymkode: 0f4e2...095
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #10 Skrevet 6. desember 2022 Å holde noe mot leppene virker faktisk beroligende, på alle, både voksne og barn. Det er et triks mot søvnløshet; hold en knoke eller hjørnet av dynen mot leppene. Jeg sluttet å sutte på fingen foran folk da jeg var 7-8, men gjorde det fremdeles når jeg var alene til jeg var nærmere 20. Nå er jeg 40, og holder en fing mot leppene når jeg skal sove. Eldste barnet mitt sluttet vel da han var tre, minsten er 1,5 og har sluttet allerede. Anonymkode: 1f1d2...a22
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #11 Skrevet 6. desember 2022 Søstra mi var rundt 12 år tror jeg, med mindre det bare var den alderen der du klarte å skjule det helt for familien. Jeg synes det var såpass ille at jeg tvang på alle ungene mine smukk så de ikke skulle "finne totten" da de var små. Anonymkode: f9ab4...52d
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #12 Skrevet 6. desember 2022 Sluttet da jeg fikk tannregulering. Da hadde jeg så vondt i tennene at jeg måtte sovne uten, og da ble jeg avvent. Anonymkode: c4ccc...1d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå