AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #1 Del Skrevet 5. desember 2022 Vet ikke helt hva jeg skal føle om dette. Jeg tenkte at jeg skulle ta hans som mitt mellomnavn men det virker ikke som om det er så nøye for ham. Vi skal ikke ha barn så det blir ikke noen fremtidig problemstilling. Noen andre med lignende erfaring? Anonymkode: 497e0...8a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #2 Del Skrevet 6. desember 2022 Men hvorfor skulle han gjøre det..? Det er jo bare kav? Masse papirarbeid, og så måtte huske på dette ekstra unødvendige navnet når man bestiller flybilletter, etc. Verken meg eller mannen har skiftet navn, og jeg fatter ikke hvorfor vi skulle gjort noe slikt heller. Hva i alle dager skal ja drasse rundt på et mellomnavn etter, bare fordi jeg er gift..? Anonymkode: f0911...77e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Del Skrevet 6. desember 2022 Navnet sitt må man få lov til å bestemme over selv. Anonymkode: 7371a...c33 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #4 Del Skrevet 6. desember 2022 Hvis han ikke "forlanger" at du skal bytte navn kan du ikke forvente det av han heller. Ser heller ikke poenget med å bytte navn eller legge inn ekstra mellomnavn når man gifter seg Anonymkode: 08957...dcf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #5 Del Skrevet 6. desember 2022 Ikke føl noe. Ta hans navn om du har lyst, men respekter at han ikke har planer om å ta ditt navn. Uten barn og, så er det et voldsomt arbeid å skifte navn uansett… Anonymkode: ffea9...a72 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #6 Del Skrevet 6. desember 2022 Du kan ikke pålegge han å bytte navn, på lik linje som han ikke kan pålegge deg å bytte navn. Anonymkode: 6f45d...568 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #7 Del Skrevet 6. desember 2022 Alle må da selv få velge hvilket etternavn de har og ikke. Anonymkode: 52d76...998 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thessa97 Skrevet 8. desember 2022 #8 Del Skrevet 8. desember 2022 Det er jo ikke noe man kan forlange. Vi skal gifte oss neste år, og jeg har byttet til hans etternavn kun fordi jeg selv ønsket det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #9 Del Skrevet 8. desember 2022 Takk for tilbakemeldinger, men dessverre misforstår dere. Jeg har ikke krevd, eller kommer til å kreve at han bytter navn. Jeg vil selvfølgelig ikke at han skal det dersom han ikke ønsker det selv. Svarene jeg får av dere her er praktiske, imens mine tanker går på det følelsesmessige… Anonymkode: 497e0...8a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #10 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for tilbakemeldinger, men dessverre misforstår dere. Jeg har ikke krevd, eller kommer til å kreve at han bytter navn. Jeg vil selvfølgelig ikke at han skal det dersom han ikke ønsker det selv. Svarene jeg får av dere her er praktiske, imens mine tanker går på det følelsesmessige… Anonymkode: 497e0...8a6 Men altså, det er jo bare sånn det er..? Han vil ikke skifte navn, og sånn er det bare? Om du synes det er trist, så er det jo bare noe du må jobbe deg gjennom. Anonymkode: f0911...77e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 8. desember 2022 #11 Del Skrevet 8. desember 2022 Det kan jo være så enkelt som at han ikke liker etternavnet ditt ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 8. desember 2022 #12 Del Skrevet 8. desember 2022 Hvis dette gjør deg trist, så ligger det nok mer bak din reaksjon enn bare et mellomnavn. Føler du deg ofte avvist og at han "gir" mindre i forholdet enn deg? Her ville ikke mannen endre på sitt navn, og gav blaffen i hva jeg gjorde med mitt navn. Så det ble opp til meg om vi skulle ha felles etternavn eller ikke, han brydde seg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå