Gå til innhold

Til dere som hadde få plager i graviditeten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som hadde en «enkel» graviditet/få plager: Hvordan var fødselen og tiden etter for dere? Lang, vond fødsel eller gikk det fint? Hvordan opplevde dere tiden etter? Hadde dere mye vondt,  blødde lenge etterpå osv? 

Anonymkode: 8d925...6a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jævlig og lang fødsel. Vondt i ukene av etterpå, men helt overkommelig. Følte meg fin igjen etter 6 uker.

Anonymkode: c10ad...69b

Skrevet

Relativt enkel og ukomplisert fødsel. Lite vondt. Blødde i 3-4 uker etterpå. Følte meg egentlig ganske normal og fin igjen seks uker etter fødselen.

Anonymkode: effa8...b13

• Liker 1
Skrevet

Super form hele første graviditet. Litt lang og veldig vond fødsel, baby satt fast og ble tatt med vakuum. Revnet overalt og ble sydd i evigheter, klarte ikke gå de første dagene, mistet masse blod og måtte få overføring, slet med å få igang melka. Løp igjen etter to uker 

God form andre graviditet, litt bekkenløsning og kynnere. Styrtfødsel, ingen smertestillende, tok imot babyen selv, tok ut morkaken selv, super form etter ti minutter og en dusj. Ikke en rift! Løp igjen etter 5 dager. 

Anonymkode: 4d72d...965

Skrevet

Fødselen skulle bli igangsatt, men etter både ballong, modningspiller, og riedrypp funket det ikke. Så endte i keisersnitt.

Tiden etter var veldig fin da. Følte meg bra igjen etter en ukes tid. 

Anonymkode: d8c5d...ad7

Skrevet

Hatt 2 enkle graviditeter, enkle og raske fødsler. Fin barseltid med begge. Husker ikke hvor lenge jeg blødde, kan ikke huske at det var noe særlig vondt i ettertid annet enn etterriene som kom etter nr 2, men det var varte bare 1-2 dager.  

Gravid med nr 3 nå, så spent på om jeg er like heldig denne gangen. 

Anonymkode: 5a9f2...1fa

Skrevet

Har hatt to enkle svangerskap, til tross for at jeg var 36 og 39. Var i uforskammet god form, i følge jordmor. 

Hadde to ukompliserte styrtfødsler. 1,5 time begge to, ingen komplikasjoner, alt gikk på skinner. I epikrisen står det at jeg var en "usedvanlig sprek barselkvinne" begge gangene. 

Null problemer etter fødselen. Kunne løpt hjem fra sykehuset. Ikke noe smerter, blødde så lite at jeg kunne gå over til å bruke bare vanlig bind etter to dager, og truseinnlegg etter en uke. 

Så helt ukompliserte svangerskap, fødsler, og barseltid. Fysisk, da, gikk på en skikkelig fødselsdepresjon, men kroppen fungerte ;)

Anonymkode: a47ca...b06

Skrevet

Helt fin graviditet bortsett fra noe bekkensmerter siste 2-3mnd.

Fødsel var forjævlig på slutten, ble vakuumforløsning. Jeg synes de første dagene var forferdelige og første året var dritt, egentlig. Fødseladepresjon, jeg tror utløst av søvnmangel. Nå er barnet 1,5 og vi har det fint. Jeg sliter fortsatt med ryggen og har underlivsplager på grunn av fødselsskader. Kan ikke jogge, synes det er veldig kjipt.

Anonymkode: 669d7...b4e

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Super form hele første graviditet. Litt lang og veldig vond fødsel, baby satt fast og ble tatt med vakuum. Revnet overalt og ble sydd i evigheter, klarte ikke gå de første dagene, mistet masse blod og måtte få overføring, slet med å få igang melka. Løp igjen etter to uker 

God form andre graviditet, litt bekkenløsning og kynnere. Styrtfødsel, ingen smertestillende, tok imot babyen selv, tok ut morkaken selv, super form etter ti minutter og en dusj. Ikke en rift! Løp igjen etter 5 dager. 

Anonymkode: 4d72d...965

Det der er så sprøtt, hvor forskjellig det er. Løp du virkelig etter så få dager? Her er det 1,5 ÅR etterpå og jeg kan ikke løpe uten å få masse plagsomme symptomer :(

Anonymkode: 669d7...b4e

Skrevet

Null plager under graviditet. Lang og komplisert fødsel med mye drama. Grei form etterpå, men det var et mareritt da alt skulle grom sydd masse både utvendig og innvendig 🙃. Var en time med sying.

Anonymkode: dd248...2b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Null plager under graviditet. Lang og komplisert fødsel med mye drama. Grei form etterpå, men det var et mareritt da alt skulle grom sydd masse både utvendig og innvendig 🙃. Var en time med sying.

Trykkfeil! Da alt skulle gro...

Skrevet

Hadde en relativt kort mwn j***** vond fødsel😅 var oppe og gikk rett etterpå, og kunne gå tur med babyen når vi var hjemme fra føden, null komplikasjoner :) blødde en ukes tid, som en kraftig mens :) kunne gått gravid/postpartum 10 ganger mot å slippe selve fødselen😂

Anonymkode: 66a59...ed1

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Til dere som hadde en «enkel» graviditet/få plager: Hvordan var fødselen og tiden etter for dere? Lang, vond fødsel eller gikk det fint? Hvordan opplevde dere tiden etter? Hadde dere mye vondt,  blødde lenge etterpå osv? 

Svært enkelt svangerskap, uten nevneverdige plager overhodet. 

Rask, men helt forjævlig fødsel. Sinnsykt vondt, rakk ingen smertelindring, fikk masse store skader både inn- og utvendig, måtte opereres, og hadde store smerter i mange måneder. Ammingen var dritvondt og helt grusomt, ungen var våken hver halvtime døgnet rundt, jeg var i elendig form pga stort blodtap under fødsel, så var mye svimmel og kvalm i tillegg til syke smerter i underlivet som virket som de aldri skulle gå over. Forstoppet som bare det for det var så vondt å sitte på do - og jeg hadde ingen anledning til å ta meg ''god tid'' med en klistremerkebaby.. Sov omtrent ikke, for ungen skulle ammes hele tiden og den korte stunden mellom amminger gikk til pleie av de åpne kjøttsårene som var der brystvortene egentlig skulle være 😛 Eller å prøve å få spylt underlivet som var fullt av sting som skulle holdes ''rent og tørt'' - hvordan i all verden skal man få til det liksom med pågående renselse.... 

Nei huff. Aldri flere barn her ;) Den ene vi har er 6 år nå og jeg får ennå frysninger av å gjennomgå det der igjen. Får fantomsmerter nedentil og i puppene bare av tanken. Hadde glatt gått gravid et ekstra år (synes det var bare koselig) dersom det betydde at ungen kunne teletransporteres ut 🙈

Anonymkode: 91e5b...877

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Nr 1: Lett svangerskap, lang og tung fødsel og mye smerter og plager i barseltiden.

Nr 2: Tungt svangerskap, rask og lett fødsel og lett barseltid

Nr 3: Lett svangerskap, rask og lett fødsel og lett barseltid.

Skrevet

Jeg har ikke født enda men..

med første slet jeg MYE, var også mye tyngre enn jeg er nå noe som jeg tror er mye av grunnen. Hadde en rask fødsel uten mye smerter i etterkant. Blødde nok i 8-10 uker etterpå.

Denne gangen er mye lettere, takk og pris for det når jeg har en unge å følge opp i tillegg. Så spent på fødsel og tiden etterpå denne gangen, om jeg får en lik fødsel som sist så tror jeg det blir sistemann. For Ingenting kan slå dette svangerskapet sammen med forrige fødsel 😂

Anonymkode: ca179...c64

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Fødslene gikk fint. Ikke mye vondt. Opplevde tiden som fin men selvfølgelig også tøft på kroppen. 

Skrevet

Enkelt svangerskap. 3 døgn i fødsel og ingen smertestillende som fungerte, ikke engang epidural. Post partum normalt fram til jeg utviklet fødselsdepresjon som jeg fremdeles sliter med 3 år etter.

Anonymkode: 34bcb...74c

Skrevet

Virker som man enten får en god graviditet, god fødsel eller god tid etterpå🤣 sjelden jeg hører folk har vært heldige med alle disse tingene. Jeg hadde fine graviditeter med få plager, men vanskelige fødsler og barseltid med en av dem. 

To venninner av meg hadde ekstrem svangerskapskvalme, men fødslene deres var veldig bra:) 

Anonymkode: f6262...1d7

Skrevet

Har hatt to supre svangerskap. To fødsler, en tangforløsning pga lav hjertelyd hos baby, men varte nesten 5 timer fra første rie. Vonde rier, brukte litt lystgass. Presset i kanskje 10 min, hadde ikke pressrier så det var tungt. Revnet, klippet  og sydde, men hadde lite ubehag med dette etterpå og løp igjen etter ei uke. Da hadde jeg ventet lenge nok. Den andre fødselen tok jeg mer kontroll selv følte jeg, varte en time kortere, ingen komplikasjoner eller sying. Kun litt lystgass i 20 min før pressingen. Pressa kanskje i 7 minutter. Gikk fra fødestua til barsel selv etterpå. Løp kort tid etter her og.

Blødde mye etter begge fødsler, synes de tre første døgnene er verst, så blir det håndterbart og man er ikke lenger redd for å blø gjennom etc. 

Anonymkode: 57e3a...577

Skrevet

Syns både graviditet var enkelt nokså smertefritt og koselig til tross for en litt lang og komplisert fødsel 

Anonymkode: 73248...cb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...