Gå til innhold

Livet er over når du passerer 40 år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Da jeg var 29 var jeg livredd for å bli 30. Nå er jeg 47, og har det fint. Stresser mindre. Har tatt enkeltemner på universitetet bare fordi jeg har lyst. Jeg har endelig greid slanke meg til normalvekt og har hatt normalvekt lenge. Den største forskjellen mellom 20-årene og nå er at jeg gir mer faen. Jeg prøver ikke å leve opp til andres krav om klær, oppførsel, utseende. Apropos utseende, hold deg unna sola/bruk faktor 50 så holder du deg unna rynker. Hvis jeg stirrer nøye i speilet kan jeg skimte noen små linjer ved øynene. Det er alt.

Jeg ser ikke frem til overgangsalderen. Men jeg trener styrke tre ganger i uka, og det er bra mot beinskjørhet og tap av muskelmasse. Jeg trener også ballett tre dager i uka. Bare lørdag er fri. Krysser fingrene for at jeg ikke får de plagene ved overgangsalderen som jeg frykter: angst, depresjon, konsentrasjonsvansker og humørsvingninger.

Anonymkode: 207ad...612

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.1.2023 den 15.29):

Jeg er passert 50 og det er faktisk den beste alderen hittil i mitt liv. Barna har flyttet ut og klarer seg bra, jeg jobber litt mindre og er gjeldfri med eget hus. Nå kan jeg reise på ferie når jeg vil,og billig når en drar utenom skoleferier.....i det hele tatt er dette alderen der en kan høste om en har vært klok og fornuftig da en var yngre.

Anonymkode: 52e44...86b

Misunner deg, eller rettere sagt gleder meg på dine vegne. Om tre år er jeg der også, da er yngste 18. Skal bli fryd og glede og reising og ren, fri livsglede for mor.

Anonymkode: 291aa...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 22.25):

Jeg vil aldri bli 40 år det er et skummelt tall og da blir en så gammel med engang. Jeg har enda mange år til det jeg er det heldigvis. Det som kommer når du er 40 er grått hår appelsinhud og vaskebrett panne

Anonymkode: d2bc6...720

Jeg er 47, og det eneste jeg har av det du never er litt appelsinhud på baksiden av et lår. Ellers er huden helt fin.

Anonymkode: 207ad...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 22.24):

Ja, jeg gruer meg. Jeg har ikke oppnådd noe jeg er stolt av, har et barn men ingen familie, ikke nære venner, er psykisk syk og har verre selvtillit enn noen gang. Blir 40 neste år og ville helst sluppet. 

Anonymkode: 44e7c...f1f

❤️

Hva med gode hverdagsrutiner for deg og ditt barn? Det er det ikke alle som klarer, men hvis du klarer det, så kan du være stolt av det👏👏

Anonymkode: 3a757...92d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

always skrev (På 5.12.2022 den 22.35):

Det der med å være i fred fra menn stemmer ikke 😄

Skriver under på det. Bare synd jeg må avvise dem, noen er ikke bare kjekke men også yngre enn meg. Jeg har mer selvtillit nå enn da jeg var i 20-årene, sikkert derfor jeg er mer populær nå enn da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 23.26):

Jeg skrev ingenting om øyelokk. Kinnene skrev jeg, når du står opp ned/ bøyer deg frem og ned😂

Anonymkode: d9504...6b8

Det hørtes så pussig ut at jeg måtte prøve. Litt anderledes 😆 Men ikke noe sånt du beskrev om kinnene. Enda jeg har høye kinnben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 23.38):

Rynker på halsen? Er det seriøst noen som har det?

Jeg vet flere kvinner 40+ som har rynker der og i utringningen. De har også rødlig hud i utringningen. En venninne fortalte meg det er fordi de har solt seg for mye. Ikke vet jeg, men jeg er glad jeg ikke har noen slike problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyMichelle skrev (4 minutter siden):

Jeg vet flere kvinner 40+ som har rynker der og i utringningen. De har også rødlig hud i utringningen. En venninne fortalte meg det er fordi de har solt seg for mye. Ikke vet jeg, men jeg er glad jeg ikke har noen slike problemer.

Jeg vet heller ikke om det er vanlig med rynker i utrigningen. Det å ta vare på huden er viktig, og man bør aldri slutte å pynte seg eller strebe etter å føle seg fin, og jeg vet ikke om andre føler det samme som meg, men prioriteringene endrer seg i løpet av livet. Det å bli likt av alle blir mindre viktig, men man ønsker å bli satt pris på av de som betyr noe. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 år her.....ønsker meg tilbake til 40 årene. :vetikke:

Men dit kommer en aldri mer, så nyt 40 årene! 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
PM75 skrev (På 5.12.2022 den 22.20):

Livet er fantastisk etter fylte 40! Mindre bekymringer, bedre økonomi, etablert med familie, gode venner som vi koser oss sammen og en god posisjon i arbeidslivet.

I love it! Ville ikke vært yngre igjen på noe vis!! 

Bare vent til du passerer 45-46 å mensen slår seg vrang! Alle plager og symptomer på overgangsalder kommer snikende. Tror ikke livet er så herlig lengre da.. men for all del. Lev ifantasien enn så lenge.

Anonymkode: 6c410...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Motelvibes skrev (På 5.12.2022 den 23.41):

🤔 eh ja

Så Pernille Sørensen med den skrukkete rynkete halsen. Hvor gammel er hun? Ansiktet var glattere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare vent til du passerer 45-46 å mensen slår seg vrang! Alle plager og symptomer på overgangsalder kommer snikende. Tror ikke livet er så herlig lengre da.. men for all del. Lev ifantasien enn så lenge.

Jeg gleder meg til jeg kommer i overgangsalderen også. Da skal jeg bli sånn som deg. Advare alle om hvor jævlig det kommer til å bli. Om noen har vondt, har jeg det vondere, om noen kritiserer meg kan jeg gå i offerollen og si at jeg er en gammel dame. Det samme kan jeg gjøre om jeg er ufin. Bare si at jeg ikke husker hva jeg har sagt. Jeg tenker også selektiv hørsel kan komme snikende på.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Over på hvilken måte da?

Jeg er 28 år, og føler at livet bare blir bedre og bedre. 

Anonymkode: 23f01...24d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms Baxter

For meg har livet blitt bedre og bedre etter fylte 35, blir gjeldsfri når jeg er 40 så vil få det veldig bra økonomisk når avdraga til bolig er ferdig👌har jo det bra økonomisk nå og da😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene1982 skrev (5 minutter siden):

Jeg gleder meg til jeg kommer i overgangsalderen også. Da skal jeg bli sånn som deg. Advare alle om hvor jævlig det kommer til å bli. Om noen har vondt, har jeg det vondere, om noen kritiserer meg kan jeg gå i offerollen og si at jeg er en gammel dame. Det samme kan jeg gjøre om jeg er ufin. Bare si at jeg ikke husker hva jeg har sagt. Jeg tenker også selektiv hørsel kan komme snikende på.

Offer rolle? Ja, du skal få deg en oppvekker en dag. Flire...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 22.12):

Du vil med det være halvveis til 80 år som er gjennomsnittlig leve alder i Norge for kvinner. Jeg gruer meg til den dagen og tror jeg pådratt meg en psykisk lidelse for det tallet. Dere som er i den alderen har det gått smertefritt? 

40 år er en perfekt alder!

Man er etablert og "satt" i livet, økonomien er bedre enn noen gang, man er ferdig med å produsere barn, barna har modnet, man har selv blitt moden og voksen, man har fått mange gode rutiner og verdier gjennom livserfaring, man har flere arbeidsmuligheter, man har etablert nettverk, man har større kontroll og oversikt over livet og seg selv osv osv. 

Jeg er ikke blitt 40 enda, tenker at det er fra man er 40 at det livet man har jobbet for hele livet begynner. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Offer rolle? Ja, du skal få deg en oppvekker en dag. Flire...

Selvsagt. HAHAHA jeg vet ingenting og hvilken oppvekker som vil møte meg. Har du noen gode råd på veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 22.12):

Du vil med det være halvveis til 80 år som er gjennomsnittlig leve alder i Norge for kvinner. Jeg gruer meg til den dagen og tror jeg pådratt meg en psykisk lidelse for det tallet. Dere som er i den alderen har det gått smertefritt? 

På hvilken måte er livet over hvis man har halvparten igjen? 

40 er man fortsatt ung og sprekk.

For meg er pensjonistalderen ''den skumle'' delen fordi da er man virkelig i siste del av livet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Deg om det. Vi menneske opplever nå ting ulikt. Til info så er jeg nesten 50 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 46 og syns livet bare blir bedre og bedre 😊

Anonymkode: 2b04b...841

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...