Gå til innhold

Livet er over når du passerer 40 år

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vil ikke komme til 40 åra for det er et skummelt tall og heller ikke jeg vil bli syk. Jeg vi sove over 10 år og våkne når jeg er 50 blitt dement og glemt halve livet. Nei øya mine henger ikke enda men den dagen de gjør det må jeg innta øyelokk operasjon. 

Anonymkode: d2bc6...720

Dement når du er 50? 

Hvor gammel er du nå? 15?

Anonymkode: 21000...f8d

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Livet er hva man gjør det til. Hvis man har det traumatisk, og mangler gleder, kan man si opp jobben, kjøpe campingbil, og stikke sørover. Skaffe en hund, en undulat, en elsker. Eller lignende...  

Anonymkode: adb7a...d56

Det er jo avhengig av økomomien da, bortsett fra elskeren.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 41, og det plaget meg ikke en tøddel å bikke 40 ;)

Jeg syntes det var verre å bikke 30. Da var jeg Evig Singel, og begynte å bli redd for at jeg aldri skulle få mann og barn. Var fremdeles "junior" i arbeidslivet, etter en lang og tung utdanning. Bodde i en liten leilighet. 

Da jeg bikket 40, hadde jeg fått alt på stell. Da hadde jeg roen. Jeg hadde oppnådd alt jeg ville, og ikke noe mer kav for å oppnå alt mulig. Hadde mann, to barn, stort og fint hus, og en heeeelt annen selvtillit og ro og erfaring. 

Anonymkode: f9cb1...d6c

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg er 40, og har det helt utmerket.

En mann jeg har det veldig bra med, eget hus som er dels nedbetalt, en jobb jeg liker veldig godt, god økonomi, mye frihet. Det er liksom ingen krav, eller noe nytt, lenger. Man er bare trygg og tilfreds med at alt er på stell. 

Selv om jeg hadde det helt utmerket i 20- og 30-årene også så ser jeg ikke helt hva som er bedre med å ha flere år foran seg. Den gangen var jeg fersk i arbeidslivet, med de bekymringer og krav det medførte. Stress med skole og frem mot eksamener. Datingmarkedet, og å måtte kutte menn du hadde investert i når røde flagg dukket opp. Spare absolutt alt til egenkapital, så bekymringene rundt høyt lån, og hver kostnad som dukket opp. 

Jeg vil si det eneste negative med å bli eldre er tanken på alt som ikke er lenger, og alle som skal falle fra. Besteforeldregenerasjonen er borte, foreldregenerasjonen har begynt å falle fra, eller sliter med sykdom. Kjæledyr jeg har mistet. Barndomshjem og fritidseiendom som er solgt. Så det jeg savner mest med å være 30 er vel at jeg enda ikke hadde kjent rå sorg på kroppen, som man vet man må leve med resten av livet. 

Anonymkode: 5462a...204

• Liker 1
Skrevet

Livet er over når man er 40 for da er man halvveis til 80?

Er ikke livet halvveis over da? Vanskelig med matte? 

Folk er så trøtte av livet "Åååå du vet du er gammal når home alone stjernene er voksne" hallo ja vel? Hva er gammalt med det? 😆 Midten er ikke det samme som slutten.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er 41 og føler meg ikke noe forskjellig fra da jeg var 30. Etter å ha mistet et søsken brått og plutselig for noen få år siden setter jeg livet høyt  - alternativet er så vanvittig mye verre.

Jeg er i mye bedre fysisk form enn da jeg var 20 og satser på at dersom jeg ikke blir rammet av noe tragisk vil jeg leve lenge.

Halvveis til 80, ja vel, Jeg har gjort veldig mye på 40 år, regner med å gjøre masse de 40 neste.

Livet er over når du dør. Ikke når du fyller et tilfeldig år.

Anonymkode: db725...bf8

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dere som er i den alderen har det gått smertefritt? 

Jeg syntes det var deilig. Masse nyttig livserfaring i 30-årene!

Skrevet

Livet er ikke over, men er vel da man burde ha ting på plass i livet? Kroppen er eldre, hjernen er ikke like skarp lenger som den var for ti - tjue år siden. Utdanning er ikke like enkelt å få til i den alderen, hvis man vil starte på nytt eller virkelig sette inn et støt for fremtiden. Tror jeg kommer til å ha det veldig behagelig etter fylte 40, gleder meg til den dagen jeg kan sette meg ned i sofaen og tenke at alt er på plass økonomisk, relasjonsmessig og ha en trygghet i hvem jeg er som person og erfaringene jeg har hatt. Jeg håper, og regner med at det blir sånn i hvert fall. Tjueårene og trettiårene ser jeg mer på som årene jeg er en arbeidshest. Å bli eldre er et privilegium, spesielt hvis man har helsa på plass. "Alle" sier at førtiårene er en behagelig og fin tid, skjønner ikke dette stresset med alder. Milf kommer jeg til å bli uansett 😏 Viktig å tenke positivt. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg må si jeg i grunnen alltid har gledet meg til 40 årene. Større/mer selvstendige  barn, bedre økonomi, på karrieretoppen, mer selvtillit, ung nok til at du ikke begynner med fysiske «vondter». Jeg gleder meg! 

Anonymkode: a7307...2a3

Ja hvis det var sånn så skulle jeg ikke klaget. Har hatt kroniske smerter i rygg og hofter siden før jeg ble førti. 

Anonymkode: c0f7f...f64

Skrevet

Når man er 40 er det 30 år igjen i arbeidslivet…… 

Anonymkode: 024f2...0af

Noe som egentlig er mer deprimerende enn tanken på å dø.

Anonymkode: 9931c...698

• Nyttig 3
Skrevet
PM75 skrev (23 timer siden):

Livet er fantastisk etter fylte 40! Mindre bekymringer, bedre økonomi, etablert med familie, gode venner som vi koser oss sammen og en god posisjon i arbeidslivet.

I love it! Ville ikke vært yngre igjen på noe vis!! 

Mindre bekymringer?? 

Anonymkode: 89860...1c7

Skrevet (endret)

Tja. Du har bedre råd enn da du var ung, barna begynner å bli store, og du får endelig være i fred fra menn. Er det noe å grue seg til da?

Anonymkode: 0b517...8d4

Godt over halvparten har barn i 1.-3. klasse eller yngre da. Så veldig store er de ikke.

Endret av Brunello
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Noe som egentlig er mer deprimerende enn tanken på å dø.

Anonymkode: 9931c...698

Det tror jeg beror veldig på hvor en har kommet i arbeidslivet\karrieren, etter personlige mål. Jeg har jobbet med folk godt over 40 som hadde mer gnist enn den gjennomsnittelige ungdommen idag. 

Skrevet

Syntes det var helt uproblematisk å bli 40. Mer voksen, mer trygg, ungene begynner å bli store, jeg begynner å få mitt eget liv igjen, ikke bare mamma. Frihet!

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg får bare mere traumer jo eldre jeg blir. Fordi jeg får bare dårlige erfaringer med andre mennesker. Gruer meg til 40 årene.

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mindre bekymringer?? 

Anonymkode: 89860...1c7

Færre bekymringer, ja. 

Er veldig trygg med mannen, etter mange år kjenner vi hverandre ut og inn, og det er harmonisk og nært.

Har en god jobb, med spisskompetanse etter mange år i bransjen, i et solid selskap. Selv da Korona traff trengte jeg ikke bekymre meg for nedbemanninger og arbeidsløshet. 

Økonomien er god, jeg slipper å ofre en eneste tanke på at renta stiger, og strøm- og matpriser tar av. Og om det detter inn en uforutsett utgift merker vi det ikke en gang. 

Man har opplevd en del, og blitt trygg på seg selv og egne følelser. Selv når livet treffer med en rett høyre så står man solid i det, uten at katastrofetankegangen tar plass. Og tilsvarende tar jeg en hver uenighet, diskusjon, og ubehagelig situasjon, på strak arm fordi jeg vet hvem jeg er og hva jeg står for. 

Anonymkode: 5462a...204

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det bedre nå som 40+ enn jeg hadde da jeg var yngre. Jo eldre jeg blir, jo mer selvsikker og trygg på meg selv blir jeg. Dermed våger jeg også å gjøre mer av det som gir meg glede. Jeg er også bedre på å sette grenser for meg selv og egen trivsel.

Anonymkode: c8afc...f67

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 22.25):

Jeg vil aldri bli 40 år det er et skummelt tall og da blir en så gammel med engang. Jeg har enda mange år til det jeg er det heldigvis. Det som kommer når du er 40 er grått hår appelsinhud og vaskebrett panne

Anonymkode: d2bc6...720

Du vil aldri bli 40? Har du tenkt å dø før den tid? Du høres svært umoden ut. Appelsinhud og det du kaller vaskebrettpanne kan yngre få også. Det har jeg sett mange eksempler på. Jeg er 61 og har ingen av disse tingene. Så det så.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hmm.... er 4 år på overtid jeg da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...