AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #221 Del Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 14.1.2023 den 18.40): Fin alder. Ungene flytter ut og en har noen år før en skal gå inn i besteforelder-rollen. En blir mer laidback i forhold til utseende og klesstil, og får mer tid til hobbyer, gode venner og reiser. Anonymkode: 17675...e09 Kun på bygda og i arbeiderklassen at barna er voksne når man er 40. Anonymkode: c133a...78d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #222 Del Skrevet 29. januar 2023 Jeg føler jeg virkelig levde da jeg var i 20- og 30-åra. Nå er jeg 40, og synes det er skikkelig trasig. Savner så utrolig mye å være yngre. Det er ingen trøst i at jeg har et bra utseende og ser yngre ut enn det jeg er. Jeg vet det går feil vei uansett. Har ikke barn, har aldri villet ha det, men føler på en viss engstelse for å være gammel alene. Har en partner jeg har vært med i mange år som jeg har det veldig godt med, en fin familie og gode venner. Pluss en jobb jeg stortrives i. Men likevel føler jeg på denne melankolien. Håper dette «bare» er en typisk 40-årskrise, som går over snart. Anonymkode: 35cc8...6ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #223 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 19.35): Kun på bygda og i arbeiderklassen at barna er voksne når man er 40. Anonymkode: c133a...78d Pissprat ! Anonymkode: c9112...b7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 30. januar 2023 #224 Del Skrevet 30. januar 2023 Min bestemor levde til hun ble 91, så i min slekt blir noen veldig gamle. Livet har knapt startet ved 40! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #225 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 19.35): Kun på bygda og i arbeiderklassen at barna er voksne når man er 40. Anonymkode: c133a...78d Jepp, mye smartere å produsere unger når en er ~40, med 20% større sjans for å få unger med autisme 😀 Anonymkode: 17675...e09 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 30. januar 2023 #226 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 8.1.2023 den 15.34): Jeg blir 37 dette året. Gruer meg litt til 40 ja, selv om det enda er 3 år igjen. Anonymkode: 46b34...941 Jeg syntes det var ille å bli 30, men elsket å bli 40. Jeg er fremdeles usikker på hva jeg føler angående å bli 50, selv om jeg rundet for noen år siden. Sannheten er nok at jeg aldri har hatt det bedre, jeg må bare tillate meg selv å nyte det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym00000000 Skrevet 4. februar 2023 #227 Del Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 22.12): Du vil med det være halvveis til 80 år som er gjennomsnittlig leve alder i Norge for kvinner. Jeg gruer meg til den dagen og tror jeg pådratt meg en psykisk lidelse for det tallet. Dere som er i den alderen har det gått smertefritt? Anonymkode: d2bc6...720 Du kan ikke «pådra deg» en psykisk lidelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #228 Del Skrevet 4. februar 2023 Aninemine skrev (På 5.12.2022 den 22.32): Det er faktisk litt kjipt å bli førti; oppleve at utseendet forfaller blant annet. Men noen ting blir bedre også. Heldigvis. For dere damer ja 🤣 Anonymkode: f1db6...469 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 4. februar 2023 #229 Del Skrevet 4. februar 2023 For meg er det veldig trist at noen "peaker" i begynnelsen av 20-årene, og hele tiden ser tilbake på tiden da de var på sitt peneste og alt var gøy. Dette kommer ikke til å sette meg i et godt lys, men jeg ser det ofte på tunge rusmisbrukere. De har samme sveisen og klesstiles som de hadde da de var ungdommer. Det akkurat som de har levd i en tidsboble, og sånn virker det som andre opplever det også. De står litt fast, og har de samme preferansene og prioriteringene som en ungdom. Det å ikke ha de samme kravene til utseende som du hadde da du var ung, er ikke å senke kravene, men å endre preferansene ettersom du får mer kunnskap og livserfaring. Jeg forstår at de fleste ønsker å være fysisk tiltrukket av sin partner, men jeg forstår ikke at det kommer på bekostning av andre og viktigere egenskaper hos en voksen person. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #230 Del Skrevet 4. februar 2023 Selvfølgelig. Helsa blir ikke bedre med årene jo. Man får mindre energi. Og snart er det overgangsalder….Så for kvinner er det absolutt sant. Jeg er 39 og føler meg «ferdig». Anonymkode: 89860...1c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #231 Del Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 30.1.2023 den 18.54): Jepp, mye smartere å produsere unger når en er ~40, med 20% større sjans for å få unger med autisme 😀 Anonymkode: 17675...e09 God i matte du. Om du føder ditt første barn når du er ca 30, som er snittet i Norge for førstegangsfødende , er barnet 10 år når du er 40. Dvs ikke helt utflyttingsklart. Anonymkode: c133a...78d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #232 Del Skrevet 5. februar 2023 50 ? Da styrer du nok med konfirmasjon til det ene barnet, og kanskje øvelseskjører med det andre. Mens de eldste studerer. Anonymkode: bf4c0...17b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #233 Del Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 8.20): Selvfølgelig. Helsa blir ikke bedre med årene jo. Man får mindre energi. Og snart er det overgangsalder….Så for kvinner er det absolutt sant. Jeg er 39 og føler meg «ferdig». Anonymkode: 89860...1c7 Enig i dette, menn har ikke de samme livsfasene som vi har. Vi har sykluser helt ned på dag/uke-nivå. Og det blir egentlig problematisert i den moderne verden. Istedetfor å se hvilken styrke og ro en voksen dame som er forbi hormonraset kan ha. Jeg er 45 og ønsker å bli en slik dame. Men foreløpig kjenner jeg mest på at trening er tyngre, restitusjon tar lengre tid, flere vondter, mer vedlikehold... og det føles ikke bra. Ingenting i samfunnet har lært oss om hva som er fordelene med å bli eldre, eller å ha eldre rundt oss, derfor er det vanskelig å se forbi disse utfordringene. Forsøker å ikke være uvenn med meg selv, men det er til tider vanskelig å finne ting å være takknemlig for. Min neste plan er å begynne med styrketrening. "Alle" sier dette er avgjørende for god helse i siste halvdel av livet. Foreløpig har jeg et hat-forhold til styrketrening, men kjenner nå at jeg ikke har noe valg. Har ingen store mål, skal kun føle meg sterkere i hverdagen. 💜 Anonymkode: 64c9c...c1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 5. februar 2023 #234 Del Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 22.12): Du vil med det være halvveis til 80 år som er gjennomsnittlig leve alder i Norge for kvinner. Jeg gruer meg til den dagen og tror jeg pådratt meg en psykisk lidelse for det tallet. Dere som er i den alderen har det gått smertefritt? Anonymkode: d2bc6...720 Hvorfor må alt være så innmari smertefritt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #235 Del Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 22.12): Du vil med det være halvveis til 80 år som er gjennomsnittlig leve alder i Norge for kvinner. Jeg gruer meg til den dagen og tror jeg pådratt meg en psykisk lidelse for det tallet. Dere som er i den alderen har det gått smertefritt? Anonymkode: d2bc6...720 Jeg har rundet 60, og de siste 20 årene har vært helt fantastiske Anonymkode: 9854f...3a5 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #236 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 22.25): Jeg vil aldri bli 40 år det er et skummelt tall og da blir en så gammel med engang. Jeg har enda mange år til det jeg er det heldigvis. Det som kommer når du er 40 er grått hår appelsinhud og vaskebrett panne Anonymkode: d2bc6...720 Er over 40år. Har verken vaskebrettpanne eller grått hår. Appelsinhud har folk i alle aldre..Rynker er jeg ikke særlig redd for, tenker uansett botox og ducklips er for folk som har lav selvtillit. Helsa er grei. Jeg går ikke på medisiner og er istand til å slå hjul, stupe kråke og kan klatre opp i et tre 😆 Skal starte på kampsport og tenker at jeg vil ha masse morsomme hobbyer som gammel, som ikke skal begrenses av alder. Føler ikke at jeg er i 40årene mentalt eller kroppslig. Holder på barnsligheten, det tror jeg er sinnsykt viktig for sjel og psyke. Jeg har halve livet igjen statistisk sett! Mye sitter i hodet også, se bare på Arne Næss. Anonymkode: f8e5b...5f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #237 Del Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 22.24): For mange starter livet først i 40 og 50 årene etter at barna har blitt store og flyttet ut Anonymkode: d9381...3f9 Håper ikke du mener det du skriver her😲 At livet ikke starter før barna flytter ut?? Hvorfor få barn om du ikke mener man har et liv mens man har barn? Veldig trist å lese slike holdninger. Ikke få barn, om man mener livet ikke starter før barna flytter ut. Anonymkode: f8e5b...5f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 9. februar 2023 #238 Del Skrevet 9. februar 2023 Herregud, her var det mange triste innlegg! Jeg hørte nettopp på podcasten «Hvor gammel er hun egentlig?» og ble helt satt ut av hvor redde folk er for alder. Line Verdal synte det var helt jævlig at hun snart var 50 og Jannicke Weeden har totalt noia. Hun sa noe om at man ble fortalt at man skulle tenke på hva man var takknemlig for, men hva søren hadde hun? Bare gjeld og ingenting og livet lå bak henne! Altså… Hun har god helse, har til salt i maten og har to flotte voksne sønner som mest sannsynlig kommer til å gi henne barnebarn. Hun kommer til å elske en ny mann igjen. Muligens har hun sine beste år FORAN seg! De eneste som ikke sleit var Solveig Kloppen og Ine Jansen. Forskningen sier at vi er på vårt lykkeligste når vi er 16 og så går det litt nedover før det stiger igjen rundt 50 og peaker på 70! Søtti!! Tygg litt på den dere som bruker energi på å grue dere! 16 og 70! Jeg er snart 50 og har null problemer med det. Skjønner hvor heldig jeg er når jeg leser denne tråden. Kryss i taket! Dette blir som at du som 30-åring ikke skjønner hvorfor du følte deg stygg eller tjukk da du var tenåring, og skulle ønske du ikke var så opphengt i det, men heller nøt livet. Det samme vil du tenke om aldersangsten du nå har. Totalt bortkastet! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #239 Del Skrevet 9. februar 2023 Jeg tenker at det da kommer veldig fine dager🤩 da er man enda tryggere på seg selv.. har ikke alt for mye gjeld og barna er store. Våre barn er 12, 15, 18 og 20 når jeg er 40 og mannen er da 38. Vi tenker at livet har mye godt i vente😍 Anonymkode: 5ec95...01c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #240 Del Skrevet 10. februar 2023 Det er helt sant. Livet er over etter 40. Anonymkode: ff57e...2e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå