AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #201 Del Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 22.17): Når man er 40 er det 30 år igjen i arbeidslivet…… Anonymkode: 024f2...0af Å fy f... kjenner jeg blir uvel! Det er så deprimerende å kaste bort nesten hele livet på jobb🤮 Anonymkode: 25f22...3e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #202 Del Skrevet 8. januar 2023 Jeg blir 37 dette året. Gruer meg litt til 40 ja, selv om det enda er 3 år igjen. Anonymkode: 46b34...941 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #203 Del Skrevet 8. januar 2023 9 hours ago, Anonym Brukar0 said: I flg SSBs statistikk for 2020 skiller ikke 40-årene seg negativt ut når det gjelder selvmord. https://www.fhi.no/hn/helseregistre-og-registre/dodsarsaksregisteret/selvmord-i-dodsarsaksstatistikken/ Mye nyttig informasjon på siden du viser til, men som det står lenger nede på siden: Quote I 2020 var det 37 (28 %) færre selvmord i aldersgruppen 40–49 år enn i 2019, dette var signifikant lavere enn forventet ut fra trenden for 2010–2019. Så året 2020 var et unntak i så måte; 40-åringene klarte seg tydeligvis bedre i et nedstengt samfunn enn 30-åringene, som måtte sjonglere med hjemmekontor og hylende unger. Anonymkode: aca72...8fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 8. januar 2023 #204 Del Skrevet 8. januar 2023 Fylte førti for tre måneder siden. Elsker det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #205 Del Skrevet 9. januar 2023 Jeg syns det var ganske skummelt å bli 30 år faktisk. - men det var ikke skummelt å bli 40 år. Feiret 40 årsdagen med 70-80 tallsparty/klær. Livet var bare herlig. Og for tre år siden feiret jeg 50 års dagen min. Den synes jeg var uvirkelig. Hvaaaa??? Er jeg blitt 50 år? Måtte ta en ekstra porsjon med sviskergrøt på bursdagen for å tenke over livet. Haha😂 jeg har gitt opp å farge håret så det er blitt grått. Ser ut som Madam Mim men jeg bare elsker å få lov til å bli eldre. Holder meg i form ved å gå fjellturer. Har faktisk draget på menn ennå. Woow. Tenke seg til. Før jul hadde jeg meg med en på 36 år men det var pga for mye inntak av munnskyllevann ute på byn. Er ikke så stolt av det valget. Men han duden var veldig fornøyd. Forsåvidt jeg også. Jeg er nå ute på date'ing sammen med en fyr på min egen alder og du verden. Det virker ikke som om alderen tynger han noe nevneverdig. Trenger ingen små blå der i gården. Gamle griskjerring, hva?? Har faktisk sexlyst. Grøss og gru, går det an? Satt på spissen så må vi jo være glade og takknemlige for å bli eldre. Og har man passe godt humør så hjelper jo det på i hverdagen. Alt er ikke bare alvor. Man MÅ ikke nødvendigvis bli "gammel og grå" selv om man er fylt en viss alder. Det er mye opp til deg selv🥰 Anonymkode: 61122...217 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 11. januar 2023 #206 Del Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 9.1.2023 den 1.39): Jeg syns det var ganske skummelt å bli 30 år faktisk. - men det var ikke skummelt å bli 40 år. Feiret 40 årsdagen med 70-80 tallsparty/klær. Livet var bare herlig. Og for tre år siden feiret jeg 50 års dagen min. Den synes jeg var uvirkelig. Hvaaaa??? Er jeg blitt 50 år? Måtte ta en ekstra porsjon med sviskergrøt på bursdagen for å tenke over livet. Haha😂 jeg har gitt opp å farge håret så det er blitt grått. Ser ut som Madam Mim men jeg bare elsker å få lov til å bli eldre. Holder meg i form ved å gå fjellturer. Har faktisk draget på menn ennå. Woow. Tenke seg til. Før jul hadde jeg meg med en på 36 år men det var pga for mye inntak av munnskyllevann ute på byn. Er ikke så stolt av det valget. Men han duden var veldig fornøyd. Forsåvidt jeg også. Jeg er nå ute på date'ing sammen med en fyr på min egen alder og du verden. Det virker ikke som om alderen tynger han noe nevneverdig. Trenger ingen små blå der i gården. Gamle griskjerring, hva?? Har faktisk sexlyst. Grøss og gru, går det an? Satt på spissen så må vi jo være glade og takknemlige for å bli eldre. Og har man passe godt humør så hjelper jo det på i hverdagen. Alt er ikke bare alvor. Man MÅ ikke nødvendigvis bli "gammel og grå" selv om man er fylt en viss alder. Det er mye opp til deg selv🥰 Anonymkode: 61122...217 Jeg syntes også det var mye skumlere å bli 30 enn 40. Det er masse press i 30-årene om å finne drømmejobben, drømmemannen, kjøpe drømmeboligen og lage drømmebarna - da det er det «alle andre» gjør. Uansett hvor mange av disse du kan huke av, har man alltids drømmebilen, drømmeferien, drømmevennegjengen og drømmeutseendet eller drømmelivsstilen, eller drømmeøkonomien man kan føle at man henger etter med. Det er en grunn til at alt er så dramatisk for tenåringer. De har ikke opplevd så mye før. Det å bli dumpet for første gang eller sveket av en venn er vondt hele livet, men om man er eldre og har mer livskunnskap, vet man at selv om det er jævlig nå, går livet videre. Man blir bedre problemløsere og bedre på å vurdere hva som er store og små problemer. Det er noen som alltid drømmer seg tilbake til da de var på sitt deiligste, og også de som venter og sparer til noe som kommer i fremtiden. Jeg mener at det både er gøy å mimre tilbake til ungdomsårene og spare til en vinterdag, men jeg orker ikke sette på stoppeklokka for hvor lenge det er til jeg dør, eller angre på alt jeg gjorde feil i tenårene. Sannheten er at jeg har det veldig bra nå. Ikke hver dag er en blomstereng, men det forventer jeg heller ikke. Jeg er voksen nok til å sette pris på menneskene som er bra for meg, og riste av meg de som ikke er det, og jeg har kompetanse til å håndtere konflikter og kriser, fordi jeg er gammel nok til å ha livsreferanser som gjør at jeg er bedre rustet for livet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solerin Skrevet 14. januar 2023 #207 Del Skrevet 14. januar 2023 Etter jeg passerte 40 har jeg aldri hatt det bedre 🙂 Jeg har blitt tryggere på meg selv når jeg er eldre enn hva jeg var før, og jeg bryr meg ikke om bagateller som jeg gjorde før. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #208 Del Skrevet 14. januar 2023 Fin alder. Ungene flytter ut og en har noen år før en skal gå inn i besteforelder-rollen. En blir mer laidback i forhold til utseende og klesstil, og får mer tid til hobbyer, gode venner og reiser. Anonymkode: 17675...e09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #209 Del Skrevet 14. januar 2023 On 12/5/2022 at 10:23 PM, AnonymBruker said: Tja. Du har bedre råd enn da du var ung, barna begynner å bli store, og du får endelig være i fred fra menn. Er det noe å grue seg til da? Anonymkode: 0b517...8d4 Haha, her er vi 37 med en nyfødt 😂 Anonymkode: 7b77d...996 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 14. januar 2023 #210 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Haha, her er vi 37 med en nyfødt 😂 Anonymkode: 7b77d...996 Gratulerer 🥳 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #211 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 8.1.2023 den 15.32): Å fy f... kjenner jeg blir uvel! Det er så deprimerende å kaste bort nesten hele livet på jobb🤮 Anonymkode: 25f22...3e1 Ja huff og huff, tenk at man må jobbe for føden. Tenk så mye bedre det ville vært om alle bare gikk på nav Anonymkode: fa38d...ca4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #212 Del Skrevet 18. januar 2023 Forstår litt hva du mener. Jeg er i slutten av 30-årene og syns overgangen fra ung som "29" til " godt voksen" på 35 ble brutal selv om få år skilte disse to ulike kategoriene. Årene frem til tidlig 30-årene var ungdommem selv om de var i går. Ansiktet gikk fra ungt og pluffy til voksen med kjærringtrekk. Hodet var som om jeg var 29, men ansiktet mitt stemte ikke overens med den jeg identifiserte meg med. Etter å ha sett andre på min alder innså jeg at jeg også så like gammel ut og at det var på tide å innse hvordan jeg oppfattes. Jeg kommer ikle utenom det å bli behandlet som en "middelaldrende" voksen kvinne og ikke som en ungjente som slipper unna som junior. Det forventes mer av meg i arbeidslivet. Tiden da menn siklet etter meg på gaten er forbi. Tiden da jeg kunne føle meg sexy i mote fra Zara er forbi, selv om det er få år siden. Den tiden tilhørte fort fortiden. Å rangle rundt på byen, bli sjekket opp og få nye venninner på fest, er også forbi. Det var ekstremt tungt å svelge da jeg innså hvor gammel jeg faktisk så ut som 37-åring. Grå hår, rynker osv, og det er ingen måte å stoppe det på. Så måtte jeg finne nye " forbilder", ny stil og jekke meg ned noen hakk fordi jeg innså realiteten. Tiden for store karrieredrømmer er litt over. Grunnlaget ble lagt som nyutdannet, men feil gjorde jeg ved å bli for lenge i en dead end job. Sakte gikk det opp for meg at de smertefrie og håpefulle år er historie. Det nye trinnet som middeladrende står for tur. Foreldrene mine ble også gamle på disse få årene. Det gode var å komme til et punkt der jeg akseptere dette og verdsatte det som er bra med det. Jeg føler meg komplett. Jeg strever ikke for å se best mulig ut. Jeg gir blaffen i menn, dating og fest. Jeg har mann og barn. Jeg har fått helt andre verdier. Jeg føler meg ikke beglodd som et kjøttstykke til salgs. Jeg går uten sminke i drittværet og koser meg. Ingen ser på meg, ingen glor og jeg trives med å være en middelaldrende kvinne. Det er veldig befriende på veldig mange måter Anonymkode: 7cca9...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. januar 2023 #213 Del Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Forstår litt hva du mener. Jeg er i slutten av 30-årene og syns overgangen fra ung som "29" til " godt voksen" på 35 ble brutal selv om få år skilte disse to ulike kategoriene. Årene frem til tidlig 30-årene var ungdommem selv om de var i går. Ansiktet gikk fra ungt og pluffy til voksen med kjærringtrekk. Hodet var som om jeg var 29, men ansiktet mitt stemte ikke overens med den jeg identifiserte meg med. Etter å ha sett andre på min alder innså jeg at jeg også så like gammel ut og at det var på tide å innse hvordan jeg oppfattes. Jeg kommer ikle utenom det å bli behandlet som en "middelaldrende" voksen kvinne og ikke som en ungjente som slipper unna som junior. Det forventes mer av meg i arbeidslivet. Tiden da menn siklet etter meg på gaten er forbi. Tiden da jeg kunne føle meg sexy i mote fra Zara er forbi, selv om det er få år siden. Den tiden tilhørte fort fortiden. Å rangle rundt på byen, bli sjekket opp og få nye venninner på fest, er også forbi. Det var ekstremt tungt å svelge da jeg innså hvor gammel jeg faktisk så ut som 37-åring. Grå hår, rynker osv, og det er ingen måte å stoppe det på. Så måtte jeg finne nye " forbilder", ny stil og jekke meg ned noen hakk fordi jeg innså realiteten. Tiden for store karrieredrømmer er litt over. Grunnlaget ble lagt som nyutdannet, men feil gjorde jeg ved å bli for lenge i en dead end job. Sakte gikk det opp for meg at de smertefrie og håpefulle år er historie. Det nye trinnet som middeladrende står for tur. Foreldrene mine ble også gamle på disse få årene. Det gode var å komme til et punkt der jeg akseptere dette og verdsatte det som er bra med det. Jeg føler meg komplett. Jeg strever ikke for å se best mulig ut. Jeg gir blaffen i menn, dating og fest. Jeg har mann og barn. Jeg har fått helt andre verdier. Jeg føler meg ikke beglodd som et kjøttstykke til salgs. Jeg går uten sminke i drittværet og koser meg. Ingen ser på meg, ingen glor og jeg trives med å være en middelaldrende kvinne. Det er veldig befriende på veldig mange måter Anonymkode: 7cca9...1cc trist at du allerede anser deg selv som gammel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #214 Del Skrevet 19. januar 2023 Maleficenta skrev (50 minutter siden): trist at du allerede anser deg selv som gammel Kanskje ikke direkte gammel, men i neste fase. Ungdomsfasen min varte fra ca 18 tom. 32-33. Ser jo stor forskjell på en ung kvinne og en kvinne på 36-37 selv om få år skiller de. De behandles forskjellig og forventningene til oppførsel er forskjellig. Man kan jo være attraktiv hele livet, men på helt forskjellige måter. Føler meg ikke gammel heller, men fri. Jeg er veldig tilfreds og mer i harmoni enn før. Det var overgangen og en liten identitetskrise som var tung. Tror mye identititet var knyttet til det å være attraktiv, feste, date, trene, være sosial, og det ble standard for hvor vellykket jeg var. Mye av det var aldri meg, men forventninger. Å vite at den tid var over ble en frihet, men først en liten krise før aksept. Tror 40 skal gå greit:) Anonymkode: 7cca9...1cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 19. januar 2023 #215 Del Skrevet 19. januar 2023 Snart 20 år siden for mitt vedkommende. Alle alderstrinn har sine sider. Glad jeg har den alderen jeg har(59) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #216 Del Skrevet 19. januar 2023 Jeg er 40, men får høre at jeg ser ut som 30.🤷♀️Folk tror jeg tøyser når de får høre alderen min. Jeg skryter ikke nå, det er bare hva jeg opplever. Tar man vare på seg selv så behøver man ikke forfalle. Mener da trening og kosthold, som har mye å si. (Ikke operasjoner, botox og fillers osv) Det er en myte at man ser gammel ut når man fyller 40. 40’s is the new 30’s i disse tider vettu 😎 Anonymkode: f5b97...fe2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. januar 2023 #217 Del Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Kanskje ikke direkte gammel, men i neste fase. Ungdomsfasen min varte fra ca 18 tom. 32-33. Ser jo stor forskjell på en ung kvinne og en kvinne på 36-37 selv om få år skiller de. De behandles forskjellig og forventningene til oppførsel er forskjellig. Man kan jo være attraktiv hele livet, men på helt forskjellige måter. Føler meg ikke gammel heller, men fri. Jeg er veldig tilfreds og mer i harmoni enn før. Det var overgangen og en liten identitetskrise som var tung. Tror mye identititet var knyttet til det å være attraktiv, feste, date, trene, være sosial, og det ble standard for hvor vellykket jeg var. Mye av det var aldri meg, men forventninger. Å vite at den tid var over ble en frihet, men først en liten krise før aksept. Tror 40 skal gå greit:) Anonymkode: 7cca9...1cc sånn og forstå. Da ser jeg jo overgangen sa litt pang der. For min del fant jeg mannen i mitt liv sent og følte meg ferdig med festing når jeg var rundt den alderen. For min del følte jeg ikke den nye fasen begynte før ca nå. Ble nettopp 40. men ser ikke ut som 40 har jeg hørt av mange da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 21. januar 2023 #218 Del Skrevet 21. januar 2023 De beste årene i livet mitt har vært fra 35 og til nå. Jeg er 40 og har aldri trivdes bedre med livet mitt enn nå. Karrieremessig, familiemessig, sosialt. Tenker at det neste tiåret fram til 50 blir enda bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #219 Del Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 9.1.2023 den 0.48): Mye nyttig informasjon på siden du viser til, men som det står lenger nede på siden: Så året 2020 var et unntak i så måte; 40-åringene klarte seg tydeligvis bedre i et nedstengt samfunn enn 30-åringene, som måtte sjonglere med hjemmekontor og hylende unger. Anonymkode: aca72...8fd Snittalder for førstegangsfødende kvinnenes Oslo er 31 år. Dvs at man er nok ikke ferdig med hjemmeskole for relativt små barn og den slags ved fylte 40. Anonymkode: c133a...78d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 22. januar 2023 #220 Del Skrevet 22. januar 2023 Jeg var småbarnsmor da jeg var i 40-åra, og gikk like fullt inn en ny livsfase. Mye har gått oppover siden, med selvstendighet, fysisk form, mot og nye utfordringer. Det er også noen ting jeg lengter tilbake til, som den naive framtidstroen og energien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå