monja Skrevet 25. oktober 2002 #1 Skrevet 25. oktober 2002 I vårt bryllup kommer det en "hel haug" single gjester Hvordan skal jeg plassere dem i forhold til dem som kommer som par. Dessverre er de fleste som er alene jenter, så det ser ut til å bli et rent jentebord. Høres ikke det litt teit ut? Noen som har ideer? Vi skal ha småbord med 10 på hvert til kaffe.....
Gjest gurimalla Skrevet 25. oktober 2002 #2 Skrevet 25. oktober 2002 Jeg synes at man skal splitte par under middagen, det er faktisk veldig vanlig. Sett gjerne sammen bord med folk som kjenner hverandre litt fra før, eller som dere tror vil trives sammen. Ikke lag et rent jentebord, det blir litt ekskluderende.
Gjest Solskinn Skrevet 25. oktober 2002 #3 Skrevet 25. oktober 2002 Det hörtes veldig trist ut å sitte for seg selv å lyse "vi er single". Nei, splitt par og lag en god blanding av ALLE rundt bordene. Bruk god tid på bordplasseringen og se til at alle kommer i närheten av noen de kjenner litt og tenk over hvem som kan ha det hyggelig sammen (like interesser e.l.)
Unn_T Skrevet 25. oktober 2002 #4 Skrevet 25. oktober 2002 Vi har endel single gjester også, og har prøvd å ihvertfall la de fleste single kvinnene komme ved siden av menn (prøver å få til annenhver mann/kvinne). Har også i enkelte av tilfellene splittet parene sånn at det ble lettere å få det til. Forhåpentligvis vil alle komme overens sånn at vi unngår en slåsskamp
diddi Skrevet 25. oktober 2002 #5 Skrevet 25. oktober 2002 Splitt par! Og plasser single som har noe felles sammen!! Det er i bryllup at fremtidige par treffes.
Gjest Anonymous Skrevet 25. oktober 2002 #6 Skrevet 25. oktober 2002 Trodde det var en "skikk og bruk" at par skal splittes opp ved bordplassering. De eneste som "har lov" til å sitte ved siden av hverandre er par som er forlovet. Gifte eller kjærester skal ikke sitte ved siden av sin partner. Men det er kanskje en gammel skikk? Noen som har hørt om dette før? These79
Gjest zalapalmer Skrevet 25. oktober 2002 #7 Skrevet 25. oktober 2002 Hei Gjest! Det er helt klart en gammel tradisjon i bryllup at par skal splittes, med mindre de er forlovet (dette gjelder vel også samboere og i dag også kjærester. Skikken er fra en tid, da man ikke var kjærester før man var forlovet)). Det varierer hvordan dette blir utført i bryllup i dag. Noen holder fast ved regelen, mens andre lar alle par sitte sammen, andre igjen splitter alle parene. Jeg har vært i bryllup som har praktisert alle tre variantene og de har alle vært vellykkede.
lindus Skrevet 25. oktober 2002 #8 Skrevet 25. oktober 2002 Hos oss sitter par sammen!Dette fordi vi syns det er mest naturlig og fordi nesten alle enten er gift eller samboere.Selv ville jeg også likt å sitte ved siden av samboeren min i en slik " tilstelning" :D Men jeg har full respekt for dem som velger andre måter å plassere gjestene på.
gleder meg! Skrevet 28. oktober 2002 #9 Skrevet 28. oktober 2002 Jeg vet at det å splitte par er en forholdsvis vanlig tradisjon! Men, jeg kan ikke si at jeg liker det... Når en er i bryllup så er det alltid koselig og ha sin kjære ved sin side!!! Og hva er poenget med at en ikke skal få lov til å sitte ved siden av sin kjære??? Nei, det skjønner ikke jeg! Og vi som gifter oss bør da iallefall være klar over at det er godt å ha sin kjære ved sin side!!! Ja, ja det var iallefall min mening! Du får iallefall ha lykke til med bordplasseringen uansett! vi er i litt samme situasjon som deg, men prøver å mikse og trikse med de single sånn at de aller, aller fleste får en bordkavaler!!! Men, skal dere ha bordplassering i kaffen og??? Det har ikke vi noen planer om, vil liksom ha det litt fritt da!!!
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2002 #10 Skrevet 28. oktober 2002 Var i sommer i et bryllup hvor de hadde splittet opp parene, men allikevel plassert de i nærheten av hverandre for å si det sånn. Jeg hadde ikke min mann til bords, men han satt like i nærheten av meg slik at jeg kunne snakke med ham dersom jeg ville. Det var ei grei løsning når man først velger å splitte opp parene synes jeg. Vi valgte å la par sitte sammen i vårt bryllup ut fra det at vi synes det er hyggelig å sitte sammen når vi er i bryllup til andre. Ikke det at man bare skal snakke med hverandre, men da vet man iallefall at man har et kjent fjes i nærheten.
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2002 #11 Skrevet 28. oktober 2002 Sier som de fleste andre her inne; splitt par og bland bord med tanke på å få bordet til å fungere godt som en helhet! Med det mener jeg tenk interesser og relasjon til brudeparet til de som er ved bordet. De kan godt komme fra "hver sin kant" - det er jo hyggelig å møte nye fjes ? Men, viktig, pass på at alle har minst én de kjenner (og liker, he-he) ved samme bord. Jeg skjønner ikke helt dette behovet for å sitte ved siden av sin egen mann under bryllupsmiddagen, med mindre man til stadighet mimrer tilbake til sitt eget bryllup eller relaterer det som skjer til sitt eget forhold? Det er brudeparet som feires den dagen. Alternativt kan man jo sette par ved samme bord, hvis dette er veldig viktig for noen.
monja Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter #12 Skrevet 28. oktober 2002 Vi hadde faktisk tenkt å prøve noe så utradisjonelt som bordplassering for kaffegjestene også. Har selv vært i bryllup der dette fungerte toppers. Det er bare til å begynne med, siden blander gjestene seg selv. Men ingenting er avgjort enda.....
Furstina Skrevet 28. oktober 2002 #13 Skrevet 28. oktober 2002 Det är tradition att splittra på par (utom förlovade) och att blanda gäster med hjälp av bordsplacering. Ett bröllop är ett mycket bra tillfälle att få träffa andra människor, prata och umgås. Bordsplaceringen hjälper till att blanda folket under middagen, vid dansen och lite senare på kvällen så pratar man med desto flera av gästerna. Det tycker jag är trevligt. Var föresten på ett dop här i helgen, ingen bordsplacering och 30-50 gäster som satt i 3-4 klickar... pappans familj, mammans familj och vänner. Jag tycker det är trist, man sitter med samma männsikor man pratar med kanske flera gånger i veckan och lär knappast känna någon ny.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå