AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #21 Skrevet 6. desember 2022 Vi hadde Philips avent dampsterilisator, som man bruker i mikroen. Genialt Angående flasker, så varierer det hva babyen foretrekker. Så jeg ville ikke gått til storinnkjøp av én type, men heller kjøpt noen få og sett om babyen likte dem. Anonymkode: cde0b...8cb
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #22 Skrevet 6. desember 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: Kan vi feks kjøpe NAN på sånne ferdig blandede bokser og varme opp med en flaskevarmer på soverommet på natta? https://www.power.no/hjem-og-fritid/baby-utstyr/ammeprodukter/babyflaske-og-morsmelkvarmere/philips-scf35800-avent-flaskevarmer/p-1114768/store?gclid=Cj0KCQiAyracBhDoARIsACGFcS7oOKGEYBITILlA9lYSeaORgmaEOpZlAIUOSsfmYFIA-2nMUXrKIN4aAtyOEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Anonymkode: 7a0d3...11a Ja Men når boksen er åpnet må den i kjøleskap og så brukes innen 48t. Men før den er åpnet kan den stå i romtemp. Mange babyer tolererer romtemp da, vi ga det til vår en gang iblant iallfall (ga litt MME som tillegg) men ikke når baby var helt liten da. Venninne med flaskebarn har brukt ferdig nan mye om natta. De kjøpte masse i sverige, er halv pris der. Og mannen kan hjelpe til på natta med å feks gå ned på kjøkkenet med det som må inn i kjøleskapet. Mitt inntrykk generelt er at de som har gitt flaske har vært mye mer likestilt på arbeidsfordelingen enn vi har vært her hos oss iallfall. Så det tenker jeg du kan ta med deg som en positiv ting (prat gjerne med mannen da). Ang babybrezza så mener jeg det finnes maskin som blander på anbefalte 70 grader, ifølge min venninne. Tror det er den fra tommee tippee (husker ikke navn). Har og hørt mye bra om flaskene fra det merket men ikke testet selv. Anonymkode: 24952...f67 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #23 Skrevet 6. desember 2022 Om det er pga medisiner du ikke kan amme denne gangen så anbefaler jeg å sjekke på tryggmammamedisin.no. Mange leger er ikke oppdaterte😅 Anonymkode: 91b88...042
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #24 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja Men når boksen er åpnet må den i kjøleskap og så brukes innen 48t. Men før den er åpnet kan den stå i romtemp. Mange babyer tolererer romtemp da, vi ga det til vår en gang iblant iallfall (ga litt MME som tillegg) men ikke når baby var helt liten da. Venninne med flaskebarn har brukt ferdig nan mye om natta. De kjøpte masse i sverige, er halv pris der. Og mannen kan hjelpe til på natta med å feks gå ned på kjøkkenet med det som må inn i kjøleskapet. Mitt inntrykk generelt er at de som har gitt flaske har vært mye mer likestilt på arbeidsfordelingen enn vi har vært her hos oss iallfall. Så det tenker jeg du kan ta med deg som en positiv ting (prat gjerne med mannen da). Ang babybrezza så mener jeg det finnes maskin som blander på anbefalte 70 grader, ifølge min venninne. Tror det er den fra tommee tippee (husker ikke navn). Har og hørt mye bra om flaskene fra det merket men ikke testet selv. Anonymkode: 24952...f67 Takk for svar og tips 😊 Skal sjekke ut Tommee Tippee-maskinen. Mannen er veldig innstilt og gira på å gå rett på flaske denne gangen, han synes det var veldig vanskelig å se på ammingen sist fordi det var så tøft. Nå har jeg hatt en operasjon som gjør at amming kan bli veldig trøblete og blitt rådet til å vurdere å gå rett på flaske. Han tror det blir positivt, jeg er enig mtp arbeidsfordeling men synes det er utrolig sårt likevel. Men ser jo mange kommer seg igjennom det og at man til slutt får rutiner som gjør alt lettere. Det er bare så ukjent, så godt å få mange gode erfaringer her 💕 Anonymkode: 7a0d3...11a
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #25 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Om det er pga medisiner du ikke kan amme denne gangen så anbefaler jeg å sjekke på tryggmammamedisin.no. Mange leger er ikke oppdaterte😅 Anonymkode: 91b88...042 Det er ikke pga medisiner, jeg er brystoperert så det er snakk om fysiske begrensninger 😊 Anonymkode: 7a0d3...11a
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #26 Skrevet 6. desember 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar og tips 😊 Skal sjekke ut Tommee Tippee-maskinen. Mannen er veldig innstilt og gira på å gå rett på flaske denne gangen, han synes det var veldig vanskelig å se på ammingen sist fordi det var så tøft. Nå har jeg hatt en operasjon som gjør at amming kan bli veldig trøblete og blitt rådet til å vurdere å gå rett på flaske. Han tror det blir positivt, jeg er enig mtp arbeidsfordeling men synes det er utrolig sårt likevel. Men ser jo mange kommer seg igjennom det og at man til slutt får rutiner som gjør alt lettere. Det er bare så ukjent, så godt å få mange gode erfaringer her 💕 Anonymkode: 7a0d3...11a Jeg strevde med amming selv men ville så gjerne få det til så skjønner godt at du gjerne ville ammet. Tenker det er lov å være litt lei seg over ❤️ Men jeg ser på de jeg kjenner som bruker flaske at de får mye mer frihet enn jeg har, spesielt siden mannen da har matet like mye og de har kunnet gå ut mer om kvelden osv. Det går såklart også an når man ammer men vi har ikke helt fått til det. Mange som får flaske sover bedre også og lettere å avvenne nattmating (ikke alle da, men ser at det gjelder en del). Så ville forsøkt å fokusere på det positive Du kan jo amme litt ved siden av i starten slik at baby får litt av fordelene de første ukene? Men tenk at det kun er for å få gitt antistoffer og kos osv til baby og ikke stresse med at det skal være nok for å mette baby siden dere gir MME for det? Anonymkode: 24952...f67
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #27 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg strevde med amming selv men ville så gjerne få det til så skjønner godt at du gjerne ville ammet. Tenker det er lov å være litt lei seg over ❤️ Men jeg ser på de jeg kjenner som bruker flaske at de får mye mer frihet enn jeg har, spesielt siden mannen da har matet like mye og de har kunnet gå ut mer om kvelden osv. Det går såklart også an når man ammer men vi har ikke helt fått til det. Mange som får flaske sover bedre også og lettere å avvenne nattmating (ikke alle da, men ser at det gjelder en del). Så ville forsøkt å fokusere på det positive Du kan jo amme litt ved siden av i starten slik at baby får litt av fordelene de første ukene? Men tenk at det kun er for å få gitt antistoffer og kos osv til baby og ikke stresse med at det skal være nok for å mette baby siden dere gir MME for det? Anonymkode: 24952...f67 Jeg har blitt rådet til å la være på grunn av epikrisen etter operasjonen. Jeg har tatt brystreduksjon pga nakke- og ryggproblemer, så de fleste melkegangene er kuttet over. Ved melkeproduksjon vil jeg ha høyrisiko for brystbetennelser og abscess som kan trenge operasjon. De er klare på at noen får til å max delamme etter en brystreduksjon og at de ikke tvinger meg til å la være, men mtp epikrisen så vil de sterkt fraråde det på medisinsk grunnlag. Det er en litt vanskelig omstilling, vi var egentlig enige om å ikke få flere barn så jeg har aldri tenkt over at det kom til å påvirke meg. Men så er det litt sårt likevel, og hodet må omstilles 😊 Føler på at jeg frarøver den lille babyen noe viktig, og det er en tung følelse. Anonymkode: 7a0d3...11a
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #28 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har blitt rådet til å la være på grunn av epikrisen etter operasjonen. Jeg har tatt brystreduksjon pga nakke- og ryggproblemer, så de fleste melkegangene er kuttet over. Ved melkeproduksjon vil jeg ha høyrisiko for brystbetennelser og abscess som kan trenge operasjon. De er klare på at noen får til å max delamme etter en brystreduksjon og at de ikke tvinger meg til å la være, men mtp epikrisen så vil de sterkt fraråde det på medisinsk grunnlag. Det er en litt vanskelig omstilling, vi var egentlig enige om å ikke få flere barn så jeg har aldri tenkt over at det kom til å påvirke meg. Men så er det litt sårt likevel, og hodet må omstilles 😊 Føler på at jeg frarøver den lille babyen noe viktig, og det er en tung følelse. Anonymkode: 7a0d3...11a Babyen kan få akkurat like mye kos med flasken som med puppen. Ligge godt og trygt i armkroken, få øyekontakt og bli strøket og kost på. Det gjør liten forskjell at det babyen har i munnen er en flasketut og ikke en brystvorte. Og så kan babyen få denne kosen med far også, ikke bare med mor Min eldste måtte delammes, og vi hadde mye finere stunder med flasken enn med puppen. Han var bare sint på puppen, og det var kaving og grining og ikke kos i det hele tatt. Mens med flasken lå han og tuttet så fint og trygt i armkroken. Anonymkode: cde0b...8cb 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #29 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Babyen kan få akkurat like mye kos med flasken som med puppen. Ligge godt og trygt i armkroken, få øyekontakt og bli strøket og kost på. Det gjør liten forskjell at det babyen har i munnen er en flasketut og ikke en brystvorte. Og så kan babyen få denne kosen med far også, ikke bare med mor Min eldste måtte delammes, og vi hadde mye finere stunder med flasken enn med puppen. Han var bare sint på puppen, og det var kaving og grining og ikke kos i det hele tatt. Mens med flasken lå han og tuttet så fint og trygt i armkroken. Anonymkode: cde0b...8cb 💕💕💕 takk for at du skriver dette, det hjelper 😊 Anonymkode: 7a0d3...11a
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #30 Skrevet 6. desember 2022 Har bestilt maskin fra tommee tippee nå, den varmer opp vann til over 70 grader som man blander med før den fyller på kaldere vann for å få riktig temperatur. Takk for tips! Har også bestilt et par flasker og tenker å kjøpe flaskevarmer og sterilisator brukt 😊 Har hatt en lang samtale med mannen som hjalp veldig, og sammen med fine ord herifra så ser ting mye lysere ut. Jeg var veldig forkjølet og sliten i går og har nylig fått alle disse svangerskapshormonene som kastet på meg så er plutselig veldig emosjonell, ble derfor skikkelig fortvilet i går. Men nå har jeg lest alle de gode rådene deres flere ganger og vi har begynt å forberede oss og kjøpe inn litt og ting ser mer positivt ut 💕 Tusen takk for god hjelp! Anonymkode: 7a0d3...11a 1
Søtpotet Skrevet 6. desember 2022 #31 Skrevet 6. desember 2022 Vi hadde: - 12 flasker - 2 sterelisatore (Avent) - går fortere. - Tuttene må byttes ut avhengig av alder. Medela har 2 størrelser, mens Avent og Medela har 4 størrelser. - Vi lagde all melken kvelden før. Kan stå i kjøleskapet i 24 timer. - Mikro på kjøkken og utenfor soverom. - Ferdigblandet melk. Nan og hipp har, finnes på butikken. Ha i bakhånd. Vi bestilte store bolker fra Oda eller handlet i Sverige (halv pris), de siste månedene med melk. Koster litt, men veldig enkelt. Også kjekt når baby drikker romtemp. melk for da kan man bare helle i flaksa.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #32 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hm okei, hvordan i alle verden blander man ut en flaske morsmelkerstatning da hvis man må vente til den kjøles ned? Tar jo en evighet å få en flaske fra 70 til passe varm, og da kan man jo ikke blande med kaldt vann osv? Kjente jeg ble skikkelig motløs og leimeg og begynte å grue meg noe voldsomt nå.. Anonymkode: 7a0d3...11a Det går kjempefort å kjøle den ned i et vannbad. Samme med å varme opp. Vi lager opp en del flasker for kvelden, så de kan bare varmes opp ved mating. Når du får en rutine, går det overraskende lett og fort med flasker. Det er bare en del av hverdagen for oss nå, og det er lite stress syns jeg ☺️ Var veldig bekymret til å begynne med, alle som ammet rundt meg sa det var så stress, for de kunne bare ta ut puppen. Men det er jo bare å lage en flaske på null komma niks også! Jeg syns også det var fint med vannkoker som har termostat. Da kan jeg koke opp til 70 grader. Og ha mange nok flasker (10-12 stk) så du kan vaske opp i ny og ne. Plutselig skal babyen ha noen småmåltid og det går med en flaske på lite mat. Masse lykke til! 🤗 Anonymkode: 56f90...ee2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #33 Skrevet 6. desember 2022 Har testet en del forskjellige flasker, men vi faller alltid tilbake til Natural-flaskene fra Avent. Hvor mange vi har hatt har variert etter hvor mange han går gjennom på en dag. Nå (10 måneder) får han så lite MME at vi ikke gidder å erstatte flasker som må pensjoneres, mens vi hadde flere enn vi trodde var nødvendig da han var nyfødt, haha. Kommer i 260 ml og 125 ml. Når flaskene på 125 ml ble for små til MME-porsjonene brukte vi dem som vannflasker frem til han skjønte at det gikk an å drikke av andre ting enn tåteflaske. Har brukt BabyBrezza og var egentlig veldig fornøyde med den, men torde ikke bruke den lengre når vi oppdaget at det var kommet mugg på varmeelementet. Vi vasket vår nøye både utenpå og inni hver dag, så det var guffent. Nå bare blander vi flasken med vann fra kjelen og kjøler flasken i vannbad. Vannbad går mye fortere enn rennende vann fra springen. Ute bruker vi å koke opp vann, kjøle det ned til passe temperatur og ha det over på en termo-flaske. Flasken vår holder vannet i drikketemperatur i 18 timer. Nå bruker han en MME som ikke lages på ferdigkartong, men da vi brukte Hipp og Nan hadde vi alltid med oss ferdigkartonger når vi skulle ut av huset. Veldig fornøyd med dampsterilisator fra Avent. Anonymkode: 06c20...d60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå