tristesomharskjedd Skrevet 5. desember 2022 #1 Skrevet 5. desember 2022 Hei! Meg og mor har gått fra hverandre etter 7år ilag og vi har barn på 2,5år og 4år, vi begge har vært til stede i livet dems siden de ble født, syns begge har like god tilknytting til dem! Hva er beste samvær ordning ? Mor vil ha fast bosted og gi meg samvær Anna hver helg og 1 gang i uka, pga vi skrev under dette på mekling slik hun kunne få overgangstønad pga hun ikke er i jobb men etter en krangel ber hun meg å forholde meg til denne avtalen og sier dette er for barnas beste! Så vil gjerne høre deres mening
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #3 Skrevet 5. desember 2022 tristesomharskjedd skrev (4 minutter siden): Hei! Meg og mor har gått fra hverandre etter 7år ilag og vi har barn på 2,5år og 4år, vi begge har vært til stede i livet dems siden de ble født, syns begge har like god tilknytting til dem! Hva er beste samvær ordning ? Mor vil ha fast bosted og gi meg samvær Anna hver helg og 1 gang i uka, pga vi skrev under dette på mekling slik hun kunne få overgangstønad pga hun ikke er i jobb men etter en krangel ber hun meg å forholde meg til denne avtalen og sier dette er for barnas beste! Så vil gjerne høre deres mening 80/20 eller 70/30 er best for så små barn. Husk barn under 6 år anbefales fast bosted. Barna er nærmeste mor i de fleste tilfeller Anonymkode: 22be4...afd 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #4 Skrevet 5. desember 2022 tristesomharskjedd skrev (3 minutter siden): Hei! Meg og mor har gått fra hverandre etter 7år ilag og vi har barn på 2,5år og 4år, vi begge har vært til stede i livet dems siden de ble født, syns begge har like god tilknytting til dem! Hva er beste samvær ordning ? Mor vil ha fast bosted og gi meg samvær Anna hver helg og 1 gang i uka, pga vi skrev under dette på mekling slik hun kunne få overgangstønad pga hun ikke er i jobb men etter en krangel ber hun meg å forholde meg til denne avtalen og sier dette er for barnas beste! Så vil gjerne høre deres mening Så dere lurer systemet slik at hun får penger fra staten som hun egentlig ikke har krav på? Hvor mye samvær har du til vanlig? Det første du burde gjøre er å gi beskjed til NAV om at hun lyver. Deretter bør dere ta en time hos familievernkontoret, hun kan ikke endre på samvær fordi dere har hatt en krangel. Anonymkode: ab19b...f19 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #5 Skrevet 5. desember 2022 Hva med 2-2-3-ordning? Mån-tis hos far, ons-tors hos mor, fre-sön hos far. Så motsatt uken etterpå. Det funket fint for mine barn da de var små, da det er 50/50 men en hel uke blir veldig lenge å bli borte fra ene foreldern når de er så små. Anonymkode: 94af3...6be 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #6 Skrevet 6. desember 2022 jeg syns 50/50 passer helt supert for foreldre. Digg å ha fri en uke og flott og ha barna en uke. Men som skilsmissebarn selv var det sykt slitsomt og drive å reise frem og tilbake på den måten. Heldigvis tvang ikke mine foreldre meg til det, o jeg fikk lov å bo hjemme hos mamma og var hos pappa ganske ofte, stort sett hver helg (fordi jeg ville og hadde hest her) samt ferier osv. De hadde vilt forskjellige juletradisjoner, så jeg ville ALLTID feire julaften med mamma. De samarbeidet godt. Min datter på 10 år var 7 da jeg og faren ble skilt, og hun får også bestemme. Og det innebærer også at jeg må akseptere at hun kanskje velger å bo mest hos en av oss. Første året bodde hun mest hos faren sin før hun fant roen hos meg. Jeg leide en dritt leilighet første året før jeg jeg fikk kjøpt hus. Nå trives hun best her, og det er også i orden for faren. På papiret har vi 50/50 og ingen betaler noe barnebidrag. Far feier jul, bursdag, 17 mai med oss osv, så vi har en god tone. Anonymkode: eb638...d9d
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #8 Skrevet 6. desember 2022 tristesomharskjedd skrev (12 timer siden): Hei! Meg og mor har gått fra hverandre etter 7år ilag og vi har barn på 2,5år og 4år, vi begge har vært til stede i livet dems siden de ble født, syns begge har like god tilknytting til dem! Hva er beste samvær ordning ? Mor vil ha fast bosted og gi meg samvær Anna hver helg og 1 gang i uka, pga vi skrev under dette på mekling slik hun kunne få overgangstønad pga hun ikke er i jobb men etter en krangel ber hun meg å forholde meg til denne avtalen og sier dette er for barnas beste! Så vil gjerne høre deres mening Dette høres ut som at dette er en ordning som passer henne best, og ikke nødvendigvis barna. 50/50 går fint med små barn. Anbefaler deg 50/50 med fast delt bosted. Da har dere like rettigheter i forhold til bestemmelser rundt barna. Om målet er å utnytte systemet mest mulig, bør dere registrere ett barn på hver adresse slik at begge får utvidet barnetrygd og aleneforsørgerfradrag. Hun vil vel da fortsatt ha mulighet til å få overgangsstønad. Anonymkode: c2fbf...a06 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #9 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hva med 2-2-3-ordning? Mån-tis hos far, ons-tors hos mor, fre-sön hos far. Så motsatt uken etterpå. Det funket fint for mine barn da de var små, da det er 50/50 men en hel uke blir veldig lenge å bli borte fra ene foreldern når de er så små. Anonymkode: 94af3...6be Så hyppig flytting må være helt jævlig å forholde seg til også for små barn, det ville jag aldri utsatt barn for. Anonymkode: fc938...c20
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #10 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så hyppig flytting må være helt jævlig å forholde seg til også for små barn, det ville jag aldri utsatt barn for. Anonymkode: fc938...c20 Nei. For oss voksne ja, men for ett litet barn er en hel uke evighetslang. Tenk å være borte så lenge fra mor, eller far! Her var spørsmålet hva som var best for barna, ikke for voksne som vill dra på ferietur uten barn en uke. Anonymkode: 94af3...6be 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå