AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #1 Skrevet 5. desember 2022 Nå foreligger det forskning. https://illvit.no/mennesket/sex/kan-menn-og-kvinner-vare-bestevenner?fbclid=IwAR1NrTBjtjWwSrbpxpqWok8ROAMuCeCXbzt9nmcOLuJO6yZw3_yoh8GdRGU Anonymkode: db71b...f6b
Gorgonzola Skrevet 5. desember 2022 #2 Skrevet 5. desember 2022 Hvis mannen er homofil; ja Hvis mannen er heterofil; nei 6 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #3 Skrevet 5. desember 2022 De kan være bestevenner ja. Men er de begge heterofile er det bare spørsmål om tid før de knuller. Anonymkode: f2b65...0db 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #4 Skrevet 5. desember 2022 Ja så lenge han er homofil. Snakker av erfaring Anonymkode: 5f7e4...344 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #5 Skrevet 5. desember 2022 For min del tenker jeg at ja, så klart kan man være venner uavhengig av kjønn. Selv hvis vennen er en man synes er fin og er tiltrukket av, trenger ikke det å skade vennskapet. Kan være det utvikler seg til noe mer, men kan også være det ikke gjør det. Uansett fint å ha en venn det man setter pris på gode egenskaper hos hverandre, for seksuell tiltrekning trenger ikke være mer relevant enn det man selv gjør det til. Anonymkode: a0b1d...18b 3 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #7 Skrevet 5. desember 2022 Tipper nei i 9 av 10 tilfeller- jeg har hatt to mannlige bestevenner- den ene endte vi opp som knullekompiser- den andre vet jeg var tiltrukket av meg- men jeg ikke i han. Det vennskapet fadet ut etterhvert. Anonymkode: 19b07...d83 1
Gjest AprilRyan Skrevet 5. desember 2022 #8 Skrevet 5. desember 2022 Ja, jeg tror det, selv om jeg tror at det lett kan utvikle seg til noe mer. Ikke nødvendigvis forhold, men gjerne sex. Jeg er nok skeptisk til det, men det kommer litt an på hvordan de ble venner. Litt forskjell på noen man møtte gjennom en hobby og noen man ble venn med etter å ha ligget med dem. Det spørs også på hvilke intensjoner noen går inn i et vennskap med. Noen vil jo være venner fordi de håper at det skal bli noe mer, men da er intensjonen feil isåfall dersom det er hele grunnlaget for et vennskap. I tillegg synes jeg sånne vennskap der menn for eksempel kun har pene venninner, for hvis de bare er venner så kan man lure på hvorfor utseendet til vennene er viktig. Det er ikke noe jeg synes er viktig når jeg blir venner med noen. Da er det jo personen og ikke hvordan de ser ut som er det viktige. Jeg synes også at det er rart med vennskap mellom menn og kvinner der de har mye fysisk kontakt og sover sammen i samme seng osv. Greit nok at noen er mer fysiske, men lurer på da om de ville gjort det samme med en kompis. Mulig dette sier mest om meg siden jeg ikke ville kost og klemt på en venn. Kan gi en venn en klem, men utover det blir det ikke noe mer. Jeg vet ikke, men det virker som endel vennskap mellom menn og kvinner lett kan bli litt for fysiske.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #9 Skrevet 5. desember 2022 En heterofil kvinne og mann kan 100% ikke være venner/bestevenner nei. Om noen sier noe annet så må dere komme dere ut av drømmeland. Det er biologisk umulig. Anonymkode: 853c5...622 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #10 Skrevet 5. desember 2022 Hvorfor er det så forferdelig farlig at en mann er tiltrukket av en kvinne egentlig? Skjønner bare ikke dette her, det går da an å være venner selv om det også kan være en seksuell dimensjon. Anonymkode: e3c64...802 7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #11 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En heterofil kvinne og mann kan 100% ikke være venner/bestevenner nei. Om noen sier noe annet så må dere komme dere ut av drømmeland. Det er biologisk umulig. Anonymkode: 853c5...622 Hva legger du i "biologisk umulig"? Uansett ganske bastant å si at det er umulig, selv om dette visst nok ikke er noe for deg. Jeg lever ikke i noe drømmeland, men setter pris på de gode sidene hos folk enten de er menn eller kvinner. Man kan bli glad i noen som venn uansett om man er fysisk tiltrukket av vedkommende eller ikke, så lenge man er av den oppfatning at det ikke bare er det å ha sex med mennesker man synes er pene som er viktig i livet. Anonymkode: a0b1d...18b 8
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #12 Skrevet 5. desember 2022 Gorgonzola skrev (59 minutter siden): Hvis mannen er homofil; ja Hvis mannen er heterofil; nei Joda , det går fint an. Her er det motsatt. Jeg er gay (dame) og har en heterofil bestekompis (mann). Vi har vært bestevenner i årevis, så hadde merket det om han vært interessert i noe annet. Han er gift og har fire barn. Jeg er gudmor og bonustante for barna hans. Slutt å spre usannheter. Menn er forskjellige,du kan ikke bare ta utgangspunkt i deg selv. Anonymkode: 271dd...ebd 10
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #13 Skrevet 5. desember 2022 Jeg har hatt en mannlig bestevenn i 21 år og ingen av oss har hatt seksuell tiltrekning til hverandre 🤷♀️ vi begge har hatt partnere ila de årene og vi begge har vært single. Vi pratet om det i en singelperiode vi hadde om vi kanskje skulle prøve å være friends with benefits, men kom veldig fort fram til at vi ikke hadde den tiltrekningen til hverandre eller hadde lyst til å risikere vennskapet. Vi har derimot vært hverandres wingman på byen da så vi har sluppet å tørke helt ut i singelperiodene 😅 Anonymkode: 77183...4a8 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #14 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har hatt en mannlig bestevenn i 21 år og ingen av oss har hatt seksuell tiltrekning til hverandre 🤷♀️ vi begge har hatt partnere ila de årene og vi begge har vært single. Vi pratet om det i en singelperiode vi hadde om vi kanskje skulle prøve å være friends with benefits, men kom veldig fort fram til at vi ikke hadde den tiltrekningen til hverandre eller hadde lyst til å risikere vennskapet. Vi har derimot vært hverandres wingman på byen da så vi har sluppet å tørke helt ut i singelperiodene 😅 Anonymkode: 77183...4a8 Nesten det samme her, bortsett fra at vi aldri har diskutert FWB. Han er broren jeg aldri fikk, jeg er søsteren han ikke fikk (han er enebarn) Vi har delt hotellrom og badet i boblebad og reist mye rundt sammen, det har aldri vært noe seksuell spenning mellom oss. Anonymkode: 39e7e...cd2 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #15 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Joda , det går fint an. Her er det motsatt. Jeg er gay (dame) og har en heterofil bestekompis (mann). Vi har vært bestevenner i årevis, så hadde merket det om han vært interessert i noe annet. Han er gift og har fire barn. Jeg er gudmor og bonustante for barna hans. Slutt å spre usannheter. Menn er forskjellige,du kan ikke bare ta utgangspunkt i deg selv. Anonymkode: 271dd...ebd Det går an fordi du er GAY - dhøøø... Anonymkode: e2b90...63f 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #16 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det går an fordi du er GAY - dhøøø... Anonymkode: e2b90...63f Yeh sure.... for akkurat som at alle menn jeg har blitt kjent med har brydd seg noe om det selv om de har visst om det. Hvis bestekompisen min hadde ville prøvd seg på noe,så har han hatt mange muligheter til det. Ikke fordi jeg har bydd meg frem, men vi har til og med sovet ved siden av hverandre i fylla uten at han har rørt meg. Det har jeg ikke kunnet gjøre med hvilken som helst mann for å si det sånn. Man merker lett om en mann er interessert i å prøve seg eller ikke. Anonymkode: 271dd...ebd 2
moho Skrevet 5. desember 2022 #17 Skrevet 5. desember 2022 Jeg har en mannlig bestevenn. Vi er kolleger men bor nå i hver vår by men snakkes på telefonen hver dag og møtes alltid når vi kan. Han har flere andre venninner også. Noen av dem har han vært interessert i, andre ikke. Jeg har samme følelser for han som jeg har for lillebroren min. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #18 Skrevet 5. desember 2022 Det går absolutt an, ja, snakker av over 20 års erfaring. Anonymkode: c4137...922 2 1
Spiteful Skrevet 5. desember 2022 #19 Skrevet 5. desember 2022 (endret) Tja, jeg ble kjæreste med min mannlige bestevenn, så jeg vet ikke😂 Jeg har inntrykk av at i de fleste tilfeller, ville den mannlige vennen sagt JA til å ligge med venninnen sin, om han bare fikk muligheten/tilbudet😅 Endret 5. desember 2022 av Spiteful 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #20 Skrevet 5. desember 2022 Det går selvsagt an. AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvorfor er det så forferdelig farlig at en mann er tiltrukket av en kvinne egentlig? Skjønner bare ikke dette her, det går da an å være venner selv om det også kan være en seksuell dimensjon. Anonymkode: e3c64...802 Ja enig, det er forskjellige varianter av vennskap. Jeg har mange mannlige venner, min aller beste venn er mann. Noen ganger synes man venner er tiltrekkende, noen ganger så går man gjennom noen faser hvor ene er interessert i andre, noen vennskap har til og med startet med puling, og noen har en slags seksuell kjemi eller flørt som ligger under der(bare som en del av vennskapet, ikke som i at det betyr at det ligger noe romantisk potensiale under der). Det betyr ikke at de ikke kan bli en bestevenn. Og noen er faktisk bare platoniske og har alltid vært det. At tanken om å knulle den andre har streifet deg en gang, betyr ikke at det er fullstendig umuilg å bli venn med den. Jeg er mistenksom til de som kun har venner av samme kjønn. Anonymkode: b1be0...0a8 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå