Gå til innhold

Takler ikke miljøterapeut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i rus behandling og den ene miljøterapeuten takler jeg bare ikke. Hun virker påtvunget positiv og er ung og uerfaren. I tillegg er hun veldig overvektig, minst 120kg og jeg sliter med forhold til mat og egen vekt (anoreksi). Klarer bare ikke ha henne passende på meg i slike situasjoner. Kan jeg be om at vedkommende ikke har noe direkte med meg og gjøre?

Anonymkode: 30083...75e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvis du har lyst å bli oppfattet som en som splitter personalet 

Anonymkode: 97cfd...b16

• Liker 3
Skrevet

Ja, du kan spørre. Men legg det frem på en ålreit måte. Si at kjemien ikke stemmer og at du føler deg tryggere på eldre personal. (Eller noe i den duren) 

Anonymkode: 9f5b5...dcd

Skrevet

Jeg jobber som miljøterapeut og har gjort det i mange år. Jeg tenker at du får en samtale med din hovedkontakt/hovedbehandler og tar en prat med denne rundt situasjonen. Jeg tenker at du trygt kan si at denne miljøteraputens forholdt til mat (jf hennes overvekt), er noe som trigger din spiseforstyrrelse. Tenker at du kan legge det frem på den måten at akkurat er det rus som er ditt hovedarbeidsområde, og at du trenger å konsentrere deg om rusbehandling. Poengter at du ikke har noe imot miljøpersonalets kropp, men at det blir litt for mye for deg akkurat nå. 

Tenker at du også kan legge det frem som at du trenger noen mer voksne og reflekterte behandlere rundt deg, og at hennes positivitet og energi dessverre trigger ditt russug, og at det rett og slett blir for mye energi akkurat i denne fasen av behandlingen. Du ønsker noen voksne, rolige, reflekterte og som har erfaring nok til å trygge deg. 

Så lenge du legger det frem på en adekvat, ekte og gjennomreflektert måte, så vil jeg tro at din behandler kan tilrettelegge mest mulig for deg. Jeg har opplevd at pasienter ikke kan ha mannlige eller kvinnelige miljøkontakter, ikke ha unge kontakter, ikke ha eldre kontakter.... osv

Skrevet

Jeg tenker dette er en heller en måte for deg å øve på å takle forskjellige personligheter på. 

Anonymkode: 77c3e...961

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vær så snill ikke dra personens kropp inn i dette :-(

Anonymkode: 06c62...821

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tenker dette er en heller en måte for deg å øve på å takle forskjellige personligheter på. 

Anonymkode: 77c3e...961

Dette 👆

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...