AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #1 Skrevet 5. desember 2022 Oppsummere kcal hver uke i stedet for hver dag? Er det en god eller dårlig idé? Tenker da om man f.eks skal ligge på 1300 kcal hver dag, dvs 9100 kcal i uka, for å gå ned i vekt og man spiser f.eks 1200 kcal en dag og 1500 kcal en annen dag, men så lenge det blir 9100 kcal til slutt i løpet av uken så er det ok? Eller er det best å forsøke ligge akkurat nøyaktig på 1300 kcal per dag? Noen som har noen synspunkter eller erfaring? Anonymkode: 17fa4...d10
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #2 Skrevet 5. desember 2022 Det er lettere å holde seg innafor med dagsregnskap men det er selvsagt uvesentlig ellers. Som Ide sier i Rema reklamen; det er sluttspurten på kassalappen som teller. Anonymkode: 1996d...6f8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Skrevet 6. desember 2022 Jeg pleier å gjøre dette, fungerer helt fint det. Skal jeg feks ut på en fredag og drikke øl og spise mye god mat, spiser jeg mindre onsdag og torsdag. Anonymkode: 0b01f...499 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #4 Skrevet 6. desember 2022 Ja. Har du hørt om 5:2 metoden? Da spiser man som vanlig, men 2 dager i uken spiser man kun 500kcal. De fleste går ned i vekt ved å følge denne måten å spise på, fordi de 2 dagene man kun spiser 500kcal, sørger for at man ligger på et kalorisk underskudd i løpet av uken (såfremt man ikke fråtser de andre dagene, men spiser vanlig/maintenance) Anonymkode: 566b5...483 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #5 Skrevet 7. desember 2022 Jeg hadde en sånn tabell/oversikt. Dvs jeg lagde meg et excelark der jeg la inn kalorier hver dag og fikk opp sum på om jeg lå foran eller bak i kalorier totalt fra dag til dag. For min del veldig motiverende å "samle opp" litt til lørdagen og se jeg ligger foran. Så ble det plutselig motiverende å ikke ta helt av på lørdagen også. Anonymkode: ebf95...f6c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå