AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #1 Skrevet 5. desember 2022 Har hatt ei venninne i noen år. En gang pr måned møtes vi for vin. Men vi har blitt så forskjellige. Jeg har mann, barn og jobber fulltid. Hun er enslig og jobber kun 40%. Jeg er som regel helt utslitt når helgene kommer. Har også en revmatiske sykdom. Blir dårligere av alkohol. Dette vet hun. Hun drikker fortere enn meg og dette får jeg hørte hver gang. Så sakte du drikker sier hun. Jeg forklarer gang på gang at jeg ikke har lyst å bli dårlig av å drikke mye. Og når kl er 24 er jeg helt ferdig og vil hjem. Skal du hjem allerede sier hun. Vi møtes kl 17. Så jeg er sliten da. Hvordan få henne til å forstå? Vil jo ikke midte vennskapet heller Anonymkode: c82c9...e0c
MammaMia_ Skrevet 5. desember 2022 #3 Skrevet 5. desember 2022 Om du og venninna di kun klarer å omgås når det er alkohol innvolvert? Isåfall så snakk med henne og finn ut av det for man trenger jo ikke alltid alkohol for å ha det gøy heller 1
Blålilla Skrevet 5. desember 2022 #4 Skrevet 5. desember 2022 Hun trenger ikke forstå. Det er bare å si at sånn er det. Du velger hva og hvor fort du vil drikke. Du velger når du vil hjem. Men avklar gjerne på forhånd slik at hun er forberedt. Alle mine venner vet f eks at jeg som regel går først hjem fra fest. Men jeg er også den første opp om morgenen og fikser deilig frokost. 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #5 Skrevet 5. desember 2022 Blålilla skrev (2 minutter siden): Hun trenger ikke forstå. Det er bare å si at sånn er det. Du velger hva og hvor fort du vil drikke. Du velger når du vil hjem. Men avklar gjerne på forhånd slik at hun er forberedt. Alle mine venner vet f eks at jeg som regel går først hjem fra fest. Men jeg er også den første opp om morgenen og fikser deilig frokost. Jeg sier bestandig at jeg ikke kommer til å bli der seint. Anonymkode: c82c9...e0c
PM75 Skrevet 5. desember 2022 #6 Skrevet 5. desember 2022 Hvorfor føler du at du må forklare de valgene du tar? Du er voksen og hun er voksen, og dere tar egne valg. Og når vi først er inne på valg - hvorfor ikke velge en annen aktivitet enn vindrikking neste gang? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå