AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #1 Skrevet 5. desember 2022 Vi hadde tenkt å kjøpe vinterpose til baby da det var tilbud på Black friday. Svigers var så snille at de ba oss ikke kjøpe, fordi dem ønsket gi det i julegave. Problemet er at posen er kjøpt, men de bor i Nord-Norge og ønsker vente med å sende til alle julegavene er klare. Dette har jeg full forståelse for, fordi det koster jo en del med frakt. Problemet er at mini kun har en høstpose. Både igår og idag har babyen vært ISKALD når vi har vært ute. Dette til tross for 3 lag ull og både ullpledd og lammeskinn INNI posen -5 grader her idag. Jeg hadde tenkt å kjøpe posen for en stund siden fordi vi trenger den NÅ, ikke om enda noen uker. Er det frekt av oss å be de sende den tidligere? Mannen mener at vi ikke kan gjøre det. Hadde det vært mine foreldre hadde jeg glatt bedt de sende til oss, eller i retur så vi fikk kjøpt selv. Hadde det vært opp til meg hadde vi hatt posen i hus allerede. Vi trengte den jo egentlig for noen uker siden, og jeg syns det er grusomt at baby skal være iskald når vi er ute. så: Kan vi be dem sende? Skal vi kjøpe en varm ytterdress i påvente, som vi egentlig ikke har bruk for? Kjøre på med enda flere lag ull? Kjøpe dyne (har ikke dyne, da vi har brukt sovepose i seng og vognpose i vogn)? evt andre løsninger? Ikke aktuelt å sitte inne heller... Anonymkode: a936c...c4b 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #2 Skrevet 5. desember 2022 Hvis baby er iskald når dere er ute, så er det noe galt med dere som foreldre. Låne en? Være kreativ med en sovepose for større barn? Anonymkode: 8a52c...cca 9
Fru Uperfekt Skrevet 5. desember 2022 #3 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi hadde tenkt å kjøpe vinterpose til baby da det var tilbud på Black friday. Svigers var så snille at de ba oss ikke kjøpe, fordi dem ønsket gi det i julegave. Problemet er at posen er kjøpt, men de bor i Nord-Norge og ønsker vente med å sende til alle julegavene er klare. Dette har jeg full forståelse for, fordi det koster jo en del med frakt. Problemet er at mini kun har en høstpose. Både igår og idag har babyen vært ISKALD når vi har vært ute. Dette til tross for 3 lag ull og både ullpledd og lammeskinn INNI posen -5 grader her idag. Jeg hadde tenkt å kjøpe posen for en stund siden fordi vi trenger den NÅ, ikke om enda noen uker. Er det frekt av oss å be de sende den tidligere? Mannen mener at vi ikke kan gjøre det. Hadde det vært mine foreldre hadde jeg glatt bedt de sende til oss, eller i retur så vi fikk kjøpt selv. Hadde det vært opp til meg hadde vi hatt posen i hus allerede. Vi trengte den jo egentlig for noen uker siden, og jeg syns det er grusomt at baby skal være iskald når vi er ute. så: Kan vi be dem sende? Skal vi kjøpe en varm ytterdress i påvente, som vi egentlig ikke har bruk for? Kjøre på med enda flere lag ull? Kjøpe dyne (har ikke dyne, da vi har brukt sovepose i seng og vognpose i vogn)? evt andre løsninger? Ikke aktuelt å sitte inne heller... Anonymkode: a936c...c4b Saueskinnsfell i bunn av vogn hjelper litt
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #4 Skrevet 5. desember 2022 Alt for sent med vinterpose i slutten av desember. Jeg syns dere kan spørre om å få den tidligere fordi baby fryser. Anonymkode: 302f6...646 9 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #5 Skrevet 5. desember 2022 Jeg ville kjøpt ny eller funnet en på Finn. Barnet sin helse kommer først. Hadde aldri gått ut med baby i 5- uten skikkelig pose. Anonymkode: 3ebb5...fd2 7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #6 Skrevet 5. desember 2022 Dere bruker vel ikke høstpose nå? Stakkars baby. Det er altfor kaldt, og uforsvarlig av dere som foreldre. Følelsene til svigers må tre tio side her, og de forstår nok de også om situasjonen blir forklart. Ingen besteforeldre som ønsker at barnebarnet deres fryser nesten ihjel fordi de ikke gidder å betale 80kr ekstra for sending, som også har vettet i behold. Få dere vinterpose i morgen. Nesten på grensen til neglisjering. Det er lov å bruke hodet her. Anonymkode: 841e1...10b 13
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #7 Skrevet 5. desember 2022 Dette er jo sprøtt. Uansett om de sender den nå så er det en stund til dere får den. Skal ungen bare fryse da? Dere må jo enten låne en pose eller noe frem til dere får den nye. Å la en baby fryse er da ikke noe alternativ?! Anonymkode: 67cc5...773 9
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #8 Skrevet 5. desember 2022 Jeg hadde ikke hatt noe problem med å ta opp dette med mine foreldre, så ser virkelig ikke hvorfor dette skal havne i kategorien «frekt». Det er en ting som dere trenger nå, og ingen hos oss hadde tatt det ille opp hvertfall. Men hvis mannen virkelig er helt i mot det, så hadde jeg enten funnet en billig på Finn.no eller forhørt meg rundt om det er noen som har en å låne bort midlertidig! Anonymkode: ed6d6...c6c 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #9 Skrevet 5. desember 2022 De kan seriøst ikke vente med å sende vinterpose som de ber dere ikke kjøpe 🤷♀️ Men….med postgang nå får dere ikke den med det første. Så her tenkte alle kamskje litt kort. Anonymkode: 0acf0...027 7 2
Ananas. Skrevet 5. desember 2022 #10 Skrevet 5. desember 2022 Det er helt uaktuelt å la et barn fryse på grunn av voksnes følelser angående julegaver. Det må løses, i morgen. Hvordan dere gjør det er helt uviktig, Kjøpe brukt, ny, kle på mer, hva som helst, men det går faktisk ikke an å vente i tre uker til! 6
Daria Skrevet 5. desember 2022 #11 Skrevet 5. desember 2022 (endret) Dere vet og de vet at dere vet at den er kjøpt, og dere trenger den nå. Jeg ser virkelig ikke problemet med å formidle dette til svigers, og det vil ikke de gjøre heller om de er noenlunde oppegående mennesker. Endret 5. desember 2022 av Daria 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #12 Skrevet 5. desember 2022 Jeg har allerede foreslått å kjøpe ny pose og be svigers sende sin i retur. Mannen nekter! Han synes også det er frekt og ufint å be de sende den nå! Han er også sterkt imot å kjøpe brukt! Føler INGEN ser min side av saken og han ser seriøst ikke problemet med å vente!!! Jeg synes jo også det er helt krise og prøvd formidle at vi MÅ ha en i morgen, han mener vi skal kle mere på. Posen vi har har gått helt fint til 0 grader, ikke hatt kald baby. Men idag da det var -5 ble det for kaldt (gikk kun til og fra butikken, så har ikke vært ute i timesvis og fråset barnet!!). Men da skal jeg stå på mitt også får jeg fikset det uansett. Da får de heller bare bli sure på meg. Takk for tilbakemeldinger og synspunkter 😊 Anonymkode: a936c...c4b 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #13 Skrevet 5. desember 2022 Det er ikke frekt. Regner med de forstår det. Anonymkode: 29680...dde
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #14 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har allerede foreslått å kjøpe ny pose og be svigers sende sin i retur. Mannen nekter! Han synes også det er frekt og ufint å be de sende den nå! Han er også sterkt imot å kjøpe brukt! Føler INGEN ser min side av saken og han ser seriøst ikke problemet med å vente!!! Jeg synes jo også det er helt krise og prøvd formidle at vi MÅ ha en i morgen, han mener vi skal kle mere på. Posen vi har har gått helt fint til 0 grader, ikke hatt kald baby. Men idag da det var -5 ble det for kaldt (gikk kun til og fra butikken, så har ikke vært ute i timesvis og fråset barnet!!). Men da skal jeg stå på mitt også får jeg fikset det uansett. Da får de heller bare bli sure på meg. Takk for tilbakemeldinger og synspunkter 😊 Anonymkode: a936c...c4b Mannen din er helt på jordet her. Bare kjøp en brukt. Har faktisk en ekstra vinterpose her du kan få gratis og ha i mellomtiden. Vet ikke hvordan man løser dette anonymt? 🤷♀️ Anonymkode: 841e1...10b 6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #15 Skrevet 5. desember 2022 Kan dere vippse penger for frakt, og be dem sende nå, så slipper de ekstrautgifter med det? Ellers var vi i samme situasjon i 2020, hadde høstpose, og visste at vi fikk vinterpose i julegave av foreldrene mine. Da lot det seg løse frem til jula var her, jeg husker bl.a at jeg la ullkåpa mi over babyen i den tynne posen, og vi hadde saueskinnsfell i bunnen av vogna. Anonymkode: 4bac0...840 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #16 Skrevet 5. desember 2022 Hvis dine svigerforeldre ville kjøpe akkurat den samme posen uansett, så forstår jeg ikke hvorfor de bare ikke kunne vippse penger? 🤷♀️ Så hadde dem sluppet å betale frakt i tillegg! Det er det vi gjør med slekt som bor på en annen kant av landet, de åra vi ikke feirer ilag. Ja, det er jo i prinsippet "bytting av penger", men vi passer på å avtale hva vi legger ut for så det ihvertfall blir litt mer personlig. Helt tullete spør du meg 😅 Anonymkode: 1e4b6...047 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #17 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi hadde tenkt å kjøpe vinterpose til baby da det var tilbud på Black friday. Svigers var så snille at de ba oss ikke kjøpe, fordi dem ønsket gi det i julegave. Problemet er at posen er kjøpt, men de bor i Nord-Norge og ønsker vente med å sende til alle julegavene er klare. Dette har jeg full forståelse for, fordi det koster jo en del med frakt. Problemet er at mini kun har en høstpose. Både igår og idag har babyen vært ISKALD når vi har vært ute. Dette til tross for 3 lag ull og både ullpledd og lammeskinn INNI posen -5 grader her idag. Jeg hadde tenkt å kjøpe posen for en stund siden fordi vi trenger den NÅ, ikke om enda noen uker. Er det frekt av oss å be de sende den tidligere? Mannen mener at vi ikke kan gjøre det. Hadde det vært mine foreldre hadde jeg glatt bedt de sende til oss, eller i retur så vi fikk kjøpt selv. Hadde det vært opp til meg hadde vi hatt posen i hus allerede. Vi trengte den jo egentlig for noen uker siden, og jeg syns det er grusomt at baby skal være iskald når vi er ute. så: Kan vi be dem sende? Skal vi kjøpe en varm ytterdress i påvente, som vi egentlig ikke har bruk for? Kjøre på med enda flere lag ull? Kjøpe dyne (har ikke dyne, da vi har brukt sovepose i seng og vognpose i vogn)? evt andre løsninger? Ikke aktuelt å sitte inne heller... Anonymkode: a936c...c4b Bor dere tilfeldigvis i Østfold? Anonymkode: b7155...5d3
mimmis25 Skrevet 5. desember 2022 #18 Skrevet 5. desember 2022 Her tenker jeg at du kanskje bare må ta det valget mot din manns ville, for babyen sin skyld. Jeg personlig hadde kjøpt en ny/brukt, for når (hvis) barnet begynner i barnehage, er det uansett veldig kjekt med en ekstra pose. 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #19 Skrevet 5. desember 2022 Stakkars baby, det er jo altfor kaldt for høstpose nå. Du kan jo ikke være ute nå dersom du ikke kler baby godt nok/har utstyr. Dette burde dere jo snakket om når svigers tilbudte å kjøpe vinterpose i julegave? Dere burde sagt at de gjerne må kjøpe den i julegave, men at den er nødvendig nå. Dersom de ikke er villige til å gi den før må dere kjøpe den selv siden det er behov for den nå. Ellers tenker jeg at det er bare å spørre? Anonymkode: a89d6...bf8 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #20 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bor dere tilfeldigvis i Østfold? Anonymkode: b7155...5d3 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Mannen din er helt på jordet her. Bare kjøp en brukt. Har faktisk en ekstra vinterpose her du kan få gratis og ha i mellomtiden. Vet ikke hvordan man løser dette anonymt? 🤷♀️ Anonymkode: 841e1...10b Så snill du er. Vet dessverre ikke hvordan jeg får det til, men skal se om jeg ikke finner noe på finn bor sentralt til Oslo, så skal nok klare finne noe å få raskt i hus. Anonymkode: a936c...c4b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå