Gå til innhold

Hva kjøper dere i julestrømpene til ungdommen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi fikk strømpe 1.dag.

Husker at det var en veldig fin ting å glede seg til, da mye av spenningen med julaften var over. 

Julaften er jo full av god mat og innhold uansett. Så strømpa med blader, godteri, pysj og litt smågaver var jo ment for "sløvedagen" 1.juledag. 

Anonymkode: 5cac5...0e0

Her var strømpen lenge med på å ro de spente barna ned. Pleide å få en liten leke da de var helt små, så gikk vi over til tegneserie. Den koser de seg med på formiddagen sammen med godterier. 

Anonymkode: 1ffca...0d8

• Liker 2
Skrevet

Juleblad, marsipangris,litt annet godteri og en mandarin. Det siste er visst veldig viktig selv om vi også har mandarin i fruktskål på stua 🤪

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Litt gotteri og ett flax lodd 

Anonymkode: dd5e1...9be

Skrevet

Største gleden min da jeg var liten var å våkne til julestrømpe. Dessverre stoppet det da jeg flyttet for meg selv da jeg var 16!

Selv om jeg viste at det var min pappa så ga det meg en glede!

Anonymkode: 6b2a0...71c

Skrevet

Det samme som alle andre i familien. Litt julegodt og en klementin. Julegaver får de ellers på dagen. 

Kjenner jeg lurer på om det er de samme som kjører store gavekalendre hele desember, som nå har utvidet julestrømper til også og inneholde gaver...så får de kanskje ikke bare en gave fra foreldrene senere på julaften heller? 

Synes gavebonanzaen (eller kanskje mer kjøpegalskapen) i Norge har tatt helt av. Bra for kloden at det kommer dårligere tider nå tror jeg.

Anonymkode: 501c7...0d2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det samme som alle andre i familien. Litt julegodt og en klementin. Julegaver får de ellers på dagen. 

Kjenner jeg lurer på om det er de samme som kjører store gavekalendre hele desember, som nå har utvidet julestrømper til også og inneholde gaver...så får de kanskje ikke bare en gave fra foreldrene senere på julaften heller? 

Synes gavebonanzaen (eller kanskje mer kjøpegalskapen) i Norge har tatt helt av. Bra for kloden at det kommer dårligere tider nå tror jeg.

Jeg fikk gaver i strømpa mi på 90-tallet. Der er ikke nymotens. Gjør det samme med mine barn nå. Ikke store eller dyre gaver. Di får ikke noe mindre under juletreet selvom di får gaver i strømpene. 

Anonymkode: ffe3f...ccc

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Di minste(til ca 8-10års alderen) får alltid tegnebok og nye tusjer, da har di noe og drive med utover dagen. Og litt små nips utifra hva di liker og interesser di har, får også godis og julehefte. Di litt eldre får julehefte, godis og små nips utifra interesser og alder. Alle får også kose sokker. Alt blir pakka inn for at det skal være litt mer spennende og for at behovet for og pakke opp noe ikke er så stort, di kan også velge om di vil pakke opp alt på morningen eller spare på di og spre di utover dagen. 

Anonymkode: ffe3f...ccc

Dette kunne vært hjemme hos oss , for gjør det helt likt 😊

Skrevet

Godteri, klementin, julehefte og flaxlodd. Samme som jeg fikk i min oppvekst, så her følges tradisjonen hvert år.

Anonymkode: 16c08...ea0

Skrevet

Juleblad, pysj, flaxlodd og masse godteri! Strømpen skal være velfylt! Vi har kun smågaver i kalenderen.

Anonymkode: 2c223...730

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Vi har alltid bare hatt snop i strømpa. Men i år vil ungdommen droppe kalender og heller få litt ekstra i strømpa. Synes den var helt grei. 
De føler seg litt ferdig med julekalender. 

da jeg var ung på 90 tallet fikk vi julekalender som hørte til Barne tv. Det var ikke gaver, men bilder. Synes det var kjempespennende å åpne sammen med Barne tv. 
Er helt enig i at det har blitt mye overflod av gaver og summer. 

Anonymkode: a6274...348

Skrevet

To små poser Dorritos , to pakker sjokolade hippoer, en pakke kinderegg:) Har to tenåringer på 14 og 15:) 

• Liker 1
Skrevet

Jøss, visste ikke at ungdom fikk julestrømpe. Er de ikke for gamle til det?

Tror vi sluttet med julestrømpe da ungene var sånn 10 år.

Anonymkode: fab96...8ee

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Helg enig. Julestrømpe skal inneholde godteri og smått, ikke gaver. Blir kvalm av forbrukssamfunnet, hvordan det har blitt. 

Anonymkode: 6dfd0...2bc

Skrevet

Jeg vokste opp med både pakkekalender, og julestrømpe med litt småting, på 80-tallet.

For å "irritere" litt ekstra hadde vi julenisse med gaver på formiddag julaften også. 

En helt fantastisk barndom med mange fine minner :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mamma fortsatte å henge julestrømpa på døra natt til 1.dag da jeg kom hjem til jul i 20-årene :)

Annonse
Skrevet

Eh nei? 

Anonymkode: d9cbc...ba3

Skrevet

Noe godterier, 1 - 2 gaver. Tenkte på en termokopp som hun ønsker seg og noen kinobilletter. 

Anonymkode: b6b1c...939

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er stor stas med julestrømper selv om de er 15 og 17 😅

De får godis og pysj i julestrømpa, og det er alltid skattejakt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...