Gå til innhold

Er det ok å si noe til de som har for mye fillers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde fillers i leppene for noen år siden og fikk den gang noen kommentarer fra bekjente, som "har du snus under leppen" og "hva har skjedd med leppene dine?" Ganske ubehagelig selv om det var lite fillers, men det gjorde at jeg etterhvert har droppet fillers.

Har nå en tidligere kollega som gikk forbi meg her om dagen og jeg kjente henne ikke igjen med mega andenebb, høye kinnben og null bevegelse i ansiktet. Er det innenfor å kommentere til en som har tatt litt vel mye fillers at man ikke kjenner de igjen? Eller skal man bare holde kjeft?

Anonymkode: b7274...c78

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gakk gakk..:fnise:

Anonymkode: 3f49c...e1d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde fillers i leppene for noen år siden og fikk den gang noen kommentarer fra bekjente, som "har du snus under leppen" og "hva har skjedd med leppene dine?" Ganske ubehagelig selv om det var lite fillers, men det gjorde at jeg etterhvert har droppet fillers.

Har nå en tidligere kollega som gikk forbi meg her om dagen og jeg kjente henne ikke igjen med mega andenebb, høye kinnben og null bevegelse i ansiktet. Er det innenfor å kommentere til en som har tatt litt vel mye fillers at man ikke kjenner de igjen? Eller skal man bare holde kjeft?

Nei det er ikke innafor og kommentere andres utseende på den måten nei. Det må du ikke finne på. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Når det er stygge kommentarer så holder man det for seg selv. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Når noen er i ferd med å ødelegge ansiktet sitt og er helt blinde, skal det ikke være lov å si i fra at nå holder det?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når noen er i ferd med å ødelegge ansiktet sitt og er helt blinde, skal det ikke være lov å si i fra at nå holder det?

Dersom det er noen du kjenner veldig godt, så kan du kanskje si noe som at du synes de er penere med en mer naturlig look, men jeg ville nok latt være dersom jeg ikke spesifikt ble spurt om min mening. 

Anonymkode: 3069b...ce2

• Liker 4
Skrevet

Til et søsken, forelder, nær venn, så ja, si fra. Til en kollega, nabo, kassadama eller tilfeldig forelder til ditt barns klassekamerater, så hold kjeft.

Anonymkode: 54f78...e3d

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er en uting å kommentere andre sitt utseende. Hva er ditt behov for å kommentere dette? 

Anonymkode: 4b37f...a22

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg syns selv at det er en tullete greie, og har vært usikker selv på om jeg skulle kommentere en venninne som tok for mye, men latet som ingenting. Typ andenebb. Men da tenker jeg alltid at man skal ikke kommentere folks vekt, selv om den er tilsynelatende usunn, eller klær de bruker som man ikke liker. Deres kropp, deres (unødvendig bruk av) penger på kosmetiske operasjoner. 

Anonymkode: f31a8...ad7

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skulle du si noe? Ikke ditt problem. 

• Nyttig 1
Skrevet

Du syntes selv at det var ubehagelig de gangene noen kommenterte å deg? Det blir være svar nok? 

Anonymkode: 913c2...c95

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Til et søsken, forelder, nær venn, så ja, si fra. Til en kollega, nabo, kassadama eller tilfeldig forelder til ditt barns klassekamerater, så hold kjeft.

Anonymkode: 54f78...e3d

Synes ikke man trenger å kommentere andres utseende negativt uansett hvem det er. Ikke nære venner heller. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, men jeg faser de ut.

Ei venninne av meg som var så naturlig søt/pen, har ødelagt seg helt med fillere og botox....ser nesten ut som dama til marius høiby.

Helt forferdelig, når hun starter å snakke om silikonpupper også. Da fikk jeg nok.

Anonymkode: de739...ae5

• Nyttig 1
Skrevet

Tja. Selv om jeg sikkert hadde syntes det var ubehagelig å høre det og da, ville jeg heller visst det om jeg gikk rundt med er så tydelig kirurgifjes slik at jeg kunne revurdere. Men det bør jo komme av omtanke, fra en venn eller familie, heller enn fra en tilfeldig bekjent. Nå driver jeg ikke med sånt da, så det er ikke noe jeg trenger å tenke over heldigvis. 😄

Anonymkode: 45a6f...598

• Nyttig 1
Skrevet

Å drive å kommentere andres utseende basert på din egen smak er en uting. Hvor stopper det? for solbrun? For lange negler? Skal du bestemme hvordan farger hun kler seg i også ? 

Kanskje målet hennes ikke er å være pen for deg ? Kanskje hun ønsket dette resultatet? Uansett hva du sier så vet hun selv hva hun har gjort, og i beste fall blir hun irritert på deg for at du er frekk, i verste fall så kanskje dette var første gang og hun hadde en reaksjon som gjorde hevelsene større, så da er det hvertfall frekt å drive med kommentarer. 

Anonymkode: fd52e...e3a

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor skal DU kommentere det? 

Hun setter ikke fillers på deg, og ber ikke om din mening. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Du likte ikke at folk kommenterte det til deg, men du vurderer å kommentere det på en annen? For real? 

Anonymkode: 3cf3e...114

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er aldri greit å kommentere negativt andres utseende med mindre det er en god venn som eksplisitt ber om din mening! Og da sier du det så omtenksomt som mulig. 

Anonymkode: d76a4...9eb

• Nyttig 2
Skrevet

Mye mulig du ikke liker det «nye» utseende hennes, men hun liker det helt sikkert selv. Så du har rett og slett ikke noe med hva hun velger å gjøre med sitt ansikt.

Anonymkode: 5c3d6...565

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...