AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #1 Del Skrevet 5. desember 2022 Jeg leser at EU skal pålegge alle å bruke masse penger på å pusse opp boligene sine. Jeg synes det høres ut som et dårlig spøk. Men likevel. Mitt hus har energimerking D etter siste energiattest. Er jeg trygg eller må jeg begynne å spare penger for å gjøre som diktator-EU sier? Anonymkode: 7c520...744 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #2 Del Skrevet 5. desember 2022 Dette er helt latterlig. Folk sliter med å betale strømregninger og å ha nok mat på bordet, og så skal vi selv betale for at alt skal gå på strøm? Dette gir ikke mening, og burde finansieres av staten som har blitt rike på gass og olje. Anonymkode: 7a39b...7c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #3 Del Skrevet 5. desember 2022 Det siste jeg hørte var at de med dårligst miljømerking skal tas først. Mitt hus har G… og det har de fleste her jeg bor. Ikke rike folk, gamle hus. Det er HELT usannsynlig at alle vi har råd til å betale mange hundre tusen for dette, og hva skal liksom skje da? Skal vi kastes ut? Aldri få lov å selge? Jeg tenker bare ok, dette har vi faktisk ikke råd til. Anonymkode: ccc87...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #4 Del Skrevet 5. desember 2022 "For bruktboliger er det altså enda ikke klar hva kravene blir. Men vi i Huseierne har tidligere beregnet at kravet om at alle boliger minst må ha energiklasse F i 2030 vil ramme rundt 200.000 eneboliger og tomannsboliger i Norge. Dette er først og fremst boliger bygget fra etter krigen til litt ut på 1970-tallet. Men som du ser av grafen over - reglene kan kreve at flere boliger skal ha en bedre energiklasse fortere, og da vil flere boliger rammes tidlig." "Men dette koster. Vanlig etterisolering og skifte av vinduer vil fort koste mellom 500.000 kroner og 1 million kroner for et vanlig hus, avhengig av dagens standard." https://www.huseierne.no/nyheter/nye-krav-om-energieffektivisering-av-boliger---desember-2022/ Her er det noen som har røykt sokkene sine. Det er helt uaktuelt at det er mannen i gata som må betale dette også. Vanlige folks tur nå, altså. ❤️ Anonymkode: e5708...da4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 11. desember 2022 #5 Del Skrevet 11. desember 2022 Det lukter veldig WEF av dette og alt det der Klaus Schwab har sagt You Will own nothing and be happy Her kommer Direktivet https://energy.ec.europa.eu/topics/energy-efficiency/energy-efficient-buildings/energy-performance-buildings-directive_en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 11. desember 2022 #6 Del Skrevet 11. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 18.06): Jeg leser at EU skal pålegge alle å bruke masse penger på å pusse opp boligene sine. Jeg synes det høres ut som et dårlig spøk. Men likevel. Mitt hus har energimerking D etter siste energiattest. Er jeg trygg eller må jeg begynne å spare penger for å gjøre som diktator-EU sier? Anonymkode: 7c520...744 Alt under F skal gjøre tiltak helt sykt Endret 11. desember 2022 av Maskinfører Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #7 Del Skrevet 11. desember 2022 Kommer ikke til å skje. Prøver de å presse meg ut for penger saksøker jeg Anonymkode: a4e6b...6c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 11. desember 2022 #8 Del Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kommer ikke til å skje. Prøver de å presse meg ut for penger saksøker jeg Anonymkode: a4e6b...6c5 Lurer på om EU tør og sette denne til side ?? klipp og lim fra EMK EMK Artikkel 17. 1. Enhver har rett til å eie eiendom, alene eller sammen med andre. 2. Ingen må vilkårlig fratas sin eiendom 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #9 Del Skrevet 11. desember 2022 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Lurer på om EU tør og sette denne til side ?? klipp og lim fra EMK EMK Artikkel 17. 1. Enhver har rett til å eie eiendom, alene eller sammen med andre. 2. Ingen må vilkårlig fratas sin eiendom Du vil jo fortsatt få lov til å bo i en eiendom som har dårlig energimerking, men du vil ikke kunne leie den ut eller selge den. Anonymkode: 3fb5a...569 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 11. desember 2022 #10 Del Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du vil jo fortsatt få lov til å bo i en eiendom som har dårlig energimerking, men du vil ikke kunne leie den ut eller selge den. Anonymkode: 3fb5a...569 Det er ikke nødvendigvis at man blir boende der det virker ut som om det er sterke økonomiske interesser ute å går Det kan leses Investeringer i energieffektivitet stimulerer økonomien, spesielt byggebransjen, som genererer om lag 9% av Europas BNP og direkte står for 18 millioner direkte arbeidsplasser. Spesielt små og mellomstore bedrifter drar nytte av et styrket renoveringsmarked, da de bidrar med mer enn 70 % av verdiskapningen i EUs bygningssektor. vedlegger lenke Energy performance of buildings directive (europa.eu) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 11. desember 2022 #11 Del Skrevet 11. desember 2022 Først var det Covid pass deretter var det bygningsrenoveringspass hva blir det neste ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #12 Del Skrevet 11. desember 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Du vil jo fortsatt få lov til å bo i en eiendom som har dårlig energimerking, men du vil ikke kunne leie den ut eller selge den. Anonymkode: 3fb5a...569 Gladnyhet da for alle som bor i eldre eneboliger og vil selge som ikke nødvendigvis har en million ledig på konto til oppgradering av boligen. Veldig fin heftelse å få servert. Nå er det vanlige folks tur! Anonymkode: a4e6b...6c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 11. desember 2022 #13 Del Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Gladnyhet da for alle som bor i eldre eneboliger og vil selge som ikke nødvendigvis har en million ledig på konto til oppgradering av boligen. Veldig fin heftelse å få servert. Nå er det vanlige folks tur! Anonymkode: a4e6b...6c5 Verst av alt er det er ikke sikker de får noe igjen for alt de har lagt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #14 Del Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gladnyhet da for alle som bor i eldre eneboliger og vil selge som ikke nødvendigvis har en million ledig på konto til oppgradering av boligen. Veldig fin heftelse å få servert. Nå er det vanlige folks tur! Anonymkode: a4e6b...6c5 Jeg er helt enig. Ikke kan jeg forstå at det er miljøvennlig å presse folk til å rive av velfungerende kledning eller etterisolere fra innsiden innen en såpass kort frist, heller. Det vil jo ikke være nok å skifte vinduer og dører og installere varmepumpe for å få en bolig med G opp på D, som er kravet i 2033. Jeg forstår heller ikke at det er mulig å få samtlige eksisterende boliger til å være nullutslippsboliger i 2050, boligene er jo i utgangspunktet bygget på en helt annen måte enn nye passivhus. Anonymkode: 3fb5a...569 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #15 Del Skrevet 28. juli 2023 Dytt Anonymkode: 2e4d4...520 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå