Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har musegrått/brunt tynt hår naturlig og har stripet håret to ganger hos to forskjellige frisører og bedt om den lyseste kald blonde fargen hver gang. Begge ganger har jeg sittet med foliene i en evighet og frisørene kommer mange ganger å sjekker om fargen har satt seg. Begge ganger endt opp med gule middels lyse striper, og ikke bleke tydelige hvit toner. Jeg har brukt lillasjampo men aldri fått det lysere og kaldere.  

Nå ønsker jeg å helfarge håret istedet for å stripe i håp om at forskjellen skal bli mer tydelig men vil ikke ha gulblond men mer hvit blond. Er det sånn at ikke alle hår kan oppnå den fargen eller har jeg vært uheldig med tidligere frisører? 

Anonymkode: 96e19...5ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker på som dette 

bf80fb6ab4c043a964347f9ebf38dece.jpg

38-flirty-blonde-hair-colors-to-try-in-2018.jpg

c743599adad18473ae95b26a72fec3c0.jpg

45-adorable-ash-blonde-hairstyles-stylish-blonde-hair-color-shades-ideas-15.jpg

Skrevet

Dette ligner tonene jeg har fått fra tidligere striping 

Blonde-Hair-Color-Ideas-40.jpg

85efee128745a7075d097a1a293ec15b.jpg

Skrevet

Og hvor skadelig er det egentlig for håret å helbleke det? 

Skrevet

Versus å stripe det 

Skrevet

Nå sis jeg var hos frisøren, fikk jeg et spørsmål jeg aldri har fått før; om jeg ville ha … ja nå har jeg glemt ordet som ble brukt 🤔 men spørsmålet gikk ut på fargen på stripene. For med kun bleking får man det man får. Men om man gjør dette greiene i tillegg, så kan man få kald blondt, hvit blond, varm blond etc.

Jeg liker de vanlige blekede stripene, men fikk inntrykk av at man må ha en ekstra behandlig for å faktisk få en annen farge 😅

Jeg kan ingenting om hår. Jeg bruker shampo, thats it. Jeg klipper meg en gang i året, og har ikke bleiket/stripet meg på 4-5 år minst. Jeg har ikke peiling, på noen ting, men det var inntrykket jeg satt igjen med etter behandlingen.

Anonymkode: e45f3...549

Skrevet

Jeg har naturlig kommunegrått hår og har hatt kalde striper som du viser bilder av her. Sist jeg var hos frisøren helbleket jeg det, men klippet det også en del. Aldri hatt problemer med at fargen ikke blir for kald, men jeg er flink til å bruke lillasjampo. Bleking sliter på håret ja, men gjør du det hos en flink frisør så burde det gå fint. 

Til deg ovenfor her, er det Olaplex du tenker på? :)

• Liker 1
Skrevet

Håret må tones etter bleking. 

Anonymkode: b96bc...970

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håret må tones etter bleking. 

Hva vil det si? 

Jeg har lillasjampo å bruke 

Skrevet (endret)

Bruker de ikke en gloss på håret ditt etter striping for å fjerne det gule?

Lillashampoo, den silver shampoen fra Loreal som du kjøper hos frisør, er den beste syns jeg. Den gir veldig bra resultater. Jeg pleide å sitte med den i, i ca en time. Påføre masse i tørt hår, Håret blir hvitt med noe silvertoner.

Vet åssen det er å ønske seg iskaldt blondt hår. Men bra å finne ut om man kler det. Jeg også mislikte en mer gultone i håret når jeg stripet det, men ser i dag at det er det jeg kler best ift hudtonen min.

Endret av Natta1980
Skrevet

Her kommer fasiten: Frisøren din må bruke toner i håret ditt etter at blekingen er ferdig og håret er vasket. Jeg striper håret jevnlig og hos meg må toneren virke lenge. Da får jeg helt kalde striper, som jeg vedlikeholder med L'Oreals lillasjampo. Uten toner får jeg gule striper, har gjort det én gang og aldri igjen.

Har ikke frisøren din sagt noe om toner? Hva sier hun når du sammenlikner resultatet du har fått med bildet du viste henne? 

Anonymkode: f1d2f...493

• Liker 3
Skrevet

Enig med det å tone håret. For min del kan jeg bruke så mye lillashampoo jeg bare vil, hvis ikke frisøren følger opp med toning er det ikke vits. Og det er et steg jeg må gjenta etter en viss tid, holdt ikke med den ene gangen etter blekingen. Hadde byttet frisør hvis jeg var deg, noen er rett og slett ikke flinke på bleking. 

Skrevet
Kullsyrevann skrev (3 timer siden):

Enig med det å tone håret. For min del kan jeg bruke så mye lillashampoo jeg bare vil, hvis ikke frisøren følger opp med toning er det ikke vits. Og det er et steg jeg må gjenta etter en viss tid, holdt ikke med den ene gangen etter blekingen. Hadde byttet frisør hvis jeg var deg, noen er rett og slett ikke flinke på bleking. 

Er toning noe man gjør hos frisøren eller kan man gjøre det hjemme? Hvilke produkter evn? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er toning noe man gjør hos frisøren eller kan man gjøre det hjemme? Hvilke produkter evn? 

Du kan tone med lillasjampo, men det blir ikke det samme. Da har du lillasjampoen i tørt hår og lar den sitte lenge

Anonymkode: f1d2f...493

Skrevet

Håret vil alltid gulne etter hvert, når toneren (en slags glansskyll) vaskes ut.

Det er mye finere med striper enn helbleking, spør du meg - og du unngår å ødelegge hele håret.

Anonymkode: ddd41...77d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er ikke frisør, men tror det er en glansvask som skal nøytralisere gylne toner. Jeg tror det er noe du kan kjøpe selv, men det er ikke så forferdelig dyrt å gjøre det hos frisøren, mener jeg betalte 400-500 kroner hver gang. Wella color fresh 10/81 kan være et alternativ. Men syns det er best å gjøre det hos frisøren, for et mer kontrollert utfall. Worst case kan man få grått/blåaktig skjær i håret. Men om det er ønsket effekt er det sikkert ikke så ille. Jeg er naturlig brunette med mye rødskjær, så voldsom bruk av lillashampoo ga meg bare blå/lilla toner i håret, så syns det var best å bare dra til frisøren. Nå er jeg brunette igjen og savner ikke det styret, skal jeg gjøre det igjen så støtter jeg anonym bruker over som anbefaler striping. Helbleking, det var... ikke min smarteste avgjørelse :himle: 

Skrevet

Skulle ikke være nødvendig med helbleking. De må bruke høy nok H2O2 og gå over med en kald toner etterpå. Ikke gjør det hjemme, det blir fort krise.

Anonymkode: 07a6e...551

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skulle ikke være nødvendig med helbleking. De må bruke høy nok H2O2 og gå over med en kald toner etterpå. Ikke gjør det hjemme, det blir fort krise.

Anonymkode: 07a6e...551

Kanskje problemet er både at de ikke bruker toner OG at de legger i for få striper? Jeg vil ha en blond look og ikke bare at det er syltynne striper her og der i et brunt hår. Kan man be om flere striper som et alternativ til helbleking? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 16.46):

Tenker på som dette 

bf80fb6ab4c043a964347f9ebf38dece.jpg

38-flirty-blonde-hair-colors-to-try-in-2018.jpg

45-adorable-ash-blonde-hairstyles-stylish-blonde-hair-color-shades-ideas-15.jpg

Er de to øverste bildene her helbleking og nederste striper eller hva skal til for å få øverste look og hva skal til for å få nederste look? 

Skrevet
Kullsyrevann skrev (På 7.12.2022 den 15.08):

Jeg er ikke frisør, men tror det er en glansvask som skal nøytralisere gylne toner. Jeg tror det er noe du kan kjøpe selv, men det er ikke så forferdelig dyrt å gjøre det hos frisøren, mener jeg betalte 400-500 kroner hver gang. Wella color fresh 10/81 kan være et alternativ. Men syns det er best å gjøre det hos frisøren, for et mer kontrollert utfall. Worst case kan man få grått/blåaktig skjær i håret. Men om det er ønsket effekt er det sikkert ikke så ille. Jeg er naturlig brunette med mye rødskjær, så voldsom bruk av lillashampoo ga meg bare blå/lilla toner i håret, så syns det var best å bare dra til frisøren. Nå er jeg brunette igjen og savner ikke det styret, skal jeg gjøre det igjen så støtter jeg anonym bruker over som anbefaler striping. Helbleking, det var... ikke min smarteste avgjørelse :himle: 

10/18 skal kun brukes av de som har nivå 10 hår! Ellers blir det feil resultat. Toner må tilpasses hver person individuelt, og det må gjøres hos frisør. Eller så må man lære seg hva man driver med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...