AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #1 Skrevet 5. desember 2022 Når slutter man å gi julegaver til nevøer og nieser? Hva er normalt/ ved hvilken alder? Anonymkode: e46a0...896
Mezzosoprena Skrevet 5. desember 2022 #2 Skrevet 5. desember 2022 Altså, normalt og normalt. Det er jo ingen mal. Det kommer jo an på hvor mye kontakt man har og hvor nært knyttet man er til dem også da. Selv kommer jeg nok aldri til å slutte å kjøpe julegaver til mine to nieser, men vi er nærme og er mye sammen gjennom året. 2 2
Gjest Athena Catalina Skrevet 5. desember 2022 #3 Skrevet 5. desember 2022 Det er jo opp til hver enkelt. Jeg har ingen planer om å slutte å gi til mine nieser og nevøer.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #4 Skrevet 5. desember 2022 Kommer ikke til å slutte. Anonymkode: baeda...c2e 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #5 Skrevet 5. desember 2022 Jeg er 45 og får fortsatt gave av min tante og onkel og min fetter med familie og jeg gir til alle de. Vi kommer heller ikke til å slutte å kjøpe gaver til mine nieser. Begge mine foreldre har 3 søsken hver, alle bodde så langt borte og foreldrene mine hadde ikke så god kontakt med alle, så det var bare to den ene nevnte tante og en annen tante på andre siden som sendte meg gave, den ene sluttet da jeg var rundt 20. De hadde 5 barn så mine foreldre sendte ikke noe til deres barn, men hun valgte likevel å sende meg og foreldrene mine noe hvert år. Hadde hun ikke fått alzheimers hadde hun nok fortsatt å sende noe til mine foreldre. Anonymkode: 4c142...d73 1
Trolltunge Skrevet 5. desember 2022 #6 Skrevet 5. desember 2022 Aldri tenker jeg, men så har jeg bare to. Forrige generasjon var så tallrik at da sluttet man å gi gaver til nevøer og nieser da vi fylte 18 år. Slikt er det nok best å avtale, så det er like regler for alle. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #7 Skrevet 5. desember 2022 Vi har 18 år. Men jeg føler det kommer an på hvor nær man er. Jeg kommer alltid til å gi til mitt kjære tantebarn fordi jeg er så glad i henne, men de jeg sjeldent har kontakt med skjønner jeg ikke poenget med å nedlesse med gaver "fordi man er i slekt" Anonymkode: f30c8...8f7 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #8 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Når slutter man å gi julegaver til nevøer og nieser? Hva er normalt/ ved hvilken alder? Anonymkode: e46a0...896 Aldri Anonymkode: 3647c...333
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #9 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Når slutter man å gi julegaver til nevøer og nieser? Hva er normalt/ ved hvilken alder? Anonymkode: e46a0...896 Noen slutter ved konfirmasjonen. Da noen har veldig stor familie. Vi har 15nieser og nevøer og det er veldig dyrt. Vi kjøper, de kjøper ikke noe. Anonymkode: 0fe45...a52 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #10 Skrevet 5. desember 2022 Her var det 18 år. Samme med fadderbarn. Anonymkode: bb583...999
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #11 Skrevet 5. desember 2022 Vi slutter visst aldri. Storfamilien utvider seg og vi gir til dem også. Anonymkode: 0b26b...df2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #12 Skrevet 5. desember 2022 Min far sluttet å gi julegaver til barnebarna da de runder 21. Anonymkode: 10662...c18
Sydvesta Orkana Skrevet 5. desember 2022 #13 Skrevet 5. desember 2022 Har ikke sluttet enda- eldste er 35 år. Gir også til hennes barn. Er barnløs selv, og har et nært forhold til henne. Vi får også bursdags- og julegaver fra henne 🥰. Men om det kun er "enveis", så tenker jeg at det avsluttes når de er myndige/ ferdig med videregående.
kraftwerk Skrevet 5. desember 2022 #14 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Når slutter man å gi julegaver til nevøer og nieser? Hva er normalt/ ved hvilken alder? Anonymkode: e46a0...896 Dette er jo individuelt. Noen har mye kontakt med sine nevøer og nieser, og dermed gir de gaver og bruker tid med de flere ganger i året. Andre ser sine kanskje aldri, og gidder heller ikke kjøpe gave. Dette er jo noe du må kjenne etter selv iht deres relasjon og kontakt. 1
Daria Skrevet 5. desember 2022 #15 Skrevet 5. desember 2022 Vi sluttet ved 18 år på den ene siden av familien og 20 på den andre i min generasjon, hvor vi er ganske mange søskenbarn. Jeg er bare tante til tre og ser ikke for meg at jeg setter noen grense.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #16 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Når slutter man å gi julegaver til nevøer og nieser? Hva er normalt/ ved hvilken alder? Anonymkode: e46a0...896 Kommer jo helt an på. Er man en kaninfamilie er det best å droppe gaver i det hele tatt (naboen min hadde over 50 søskenbarn husker jeg 😱), har man 3-4 nieser og nevøer og et nært forhold kan man jo bare fortsette til de er voksne. Jeg slår et slag for den geniale løsningen at alle foreldrene kjøper gaver til egne barn og skriver at det er fra tante og onkel. Så slipper man å kjøpe masse gaver, de barnløse slipper å finansiere de som velger å få mange barn, og foreldrene vet hva de ønsker at barna skal få. Anonymkode: e24bf...62e
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #17 Skrevet 5. desember 2022 18 år har vi hatt som alder. Da regnes de som "voksne" og flytter gjerne ut av hjemmet og lignende. Anonymkode: 9cef2...6ac
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #18 Skrevet 5. desember 2022 Jeg blir 40 neste år, og min ene tante gir meg fortsatt julegave🥰 Har en annen tante og tre onkler også, disse sluttet å gi da jeg fylte 18. Selv har jeg og mannen to nieser/nevøer på hver vår side, og disse vil vi nok fortsatte å gi gaver til i mange, mange år. Finnes vel ingen fasit. Anonymkode: 9b33d...12a
Arkana Skrevet 5. desember 2022 #19 Skrevet 5. desember 2022 I både min og mannens familie er det ingen grense, alle får julegaver uansett hvor gamle de er.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #20 Skrevet 5. desember 2022 Av min fars søster får jeg fortsatt, jeg er over 40. Min mor og hennes bror avtalte for noen år siden at kun yngste generasjon får, dvs at hun gir til hans oldebarn mens han gir til hennes barnebarn. Anonymkode: 4e23f...22c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå