Gå til innhold

Harry & Meghan

Nattens rytter

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87
Mooza skrev (På 7.12.2022 den 18.11):

Jeg tror hun er en narsissist. Hvis det blir voldsomt mange reaksjoner, så kanskje jeg må se det selv bare for å forferdes og for sensasjonslysten. 

Det jeg skal gjøre er å lese kommentarene på dailymail. Interessant å lese britene som raser over disse to. Føler med dem. Britene altså. 

Tenk; Her sitter britene og fryser, halve landet er i streik. Dronningen er død, og dette paret greier å være så selvsentrert fra sin priviligerte posisjon i USA. Det er jo fascinerende. 

Forstår ikke helt den argumenteringen om at alle fryser og det er streik osv.? 

Kjendiser, rike, stjerner lever jo sitt luksusliv hele tiden? Er det ekstra ille når disse gjør det? Det er jo underholdning. Det er jo på NETFLIX (det burde jo være tegn godt nok til hva dette egentlig er). Det er vel neppe fordi dette er den nye dokumentarserien om nøden i det 21. århundret. Det er kjendisdrama, hva forventer man? 

Var det så mye bedre når de kongelige koste seg med overflod bare i skjul? Sikker på mange syns det er interessant å komme litt på innsiden, selv om det er mye løgn og bedrag. 

Jeg skal sitte her og fryse, og kose meg med drama. Og bli provosert over folk med en helt annen livsstil enn meg som våger å klage. Kooselig :ler: Eventuelt få innsikt i en verden jeg ikke aner noe om. 

Endret av supernova_87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lille pille skrev (12 timer siden):

Er det bare ondsinnede rykter?

Det er flere som har gått ut med at Meghan mobbet ansatte og at hun var svært vanskelig å ha med å gjøre. Det er flere som har sluttet å jobbe for dem. Det er reelt at hun ytret seg politisk, noe man ikke skal gjøre som representant for kongefamilien. Etter at de flyttet til USA, begynte de også å lekke informasjon fra private samtaler med kongelige. 

Hun gikk fra å være godt likt, til å bli upopulær, fordi hun ikke forstod rollen sin og fordi hun var kravstor.

Det er ikke normal å tjene seg rik på å komme med fiktive beskyldninger mot sin ektefelles familie - i intervjuer og serie i flere deler. 

At de fremstår som hyggelige - det gjør de sikkert. Men har man fulgt dem i media siden 2017, så er ikke deres atferd særlig hyggelig. 

Fulgt dem i media?! Er det den britiske mobben a la tabloidpressen du sikter til?! Den er bare motbydelig og serverer alt annet enn sannheter! 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåbærpike
lille pille skrev (17 timer siden):

Jeg skal se serien fordi jeg er fascinert av det som skjer. 

Meghan ble tatt godt i mot av kongefamilien i starten og hun fikk positiv omtale i media. Det ble til og med poengtert at det kom en ikke-hvit brite inn i kongefamilien, og det ble sett på som noe moderne og bra.

Så begynte ting å komme til overflaten; alvorlige beskyldninger om mobbing av egne ansatte, at hun var en kvinne det var vanskelig å gjøre fornøyd, det kom eksempler på at hun ikke respekterte kongelige tradisjoner og hun ytret seg politisk, og mente hun hadde rett til det.

Hun forstod ikke monarkiet og tålte ikke negativ omtale. 

Derfor dro hun til USA for å styre narrativet med alle midler - til og med løgner. Hun har bidratt til at Harry for alltid har mistet familien sin. Hun kommer med grove, usanne beskyldninger mot kongefamilien og hun tjener hundrevis av millioner på det. Utad fremstiller de seg som engler som ønsker å redde verden med stort fokus på mental helse, mens de selv dyrker offerrollen på hver sin måte. De ønsker privatliv, men selger privatlivet til høystbydende. 

Det er sjokkerende at dette i det hele tatt er mulig, men den britiske kongefamilien har valgt å «stay calm and carry on», men jeg tror Harry og Meghan undervurderer folk. Jeg tror de fleste ser gjennom hva som egentlig skjer.

Oppmerksomheten rettet mot Meghan & Harry var for det meste positiv i tiden frem mot bryllupet, og populariteten til paret økte veldig raskt. Jeg har lest flere teorier om at det ble dårlig mottatt at de var på vei til å bli mer populære enn Kate & William, og at løsningen ble å kaste de under bussen ved å lekke falske historier til media. Ut fra hvordan dronningen og kongefamilien har behandlet andre familiemedlemmer tidligere, ser jeg ingen grunn til å tvile på dette.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plusskatten
blåbærpike skrev (2 minutter siden):

Oppmerksomheten rettet mot Meghan & Harry var for det meste positiv i tiden frem mot bryllupet, og populariteten til paret økte veldig raskt. Jeg har lest flere teorier om at det ble dårlig mottatt at de var på vei til å bli mer populære enn Kate & William, og at løsningen ble å kaste de under bussen ved å lekke falske historier til media. Ut fra hvordan dronningen og kongefamilien har behandlet andre familiemedlemmer tidligere, ser jeg ingen grunn til å tvile på dette.  

Dette er bare bullshit. Det var Meghan selv som fikk ballen til å rulle når hun i knterbjuer sådde tvil om prinsesserollennhun var tildelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, blåbærpike said:

Mitt inntrykk er at Meghan ble tatt på med silkehansker av kongefamilien, nettopp for å unngå at enda en ny inngiftet kvinne skulle føle seg undertrykket og ubetydelig. Hun måtte jo dronningen selv ganske fort og reiste med henne, det tok mye lengre tid for Kate å bli tatt inn i varmen. 
Men ja, den britiske tabloidpressen er hensysløs, Kate, prinsessen av Wales, blir fremdeles omtalt som Kate Middleton i Daily Mail, så det sier jo litt. 

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett litt av dokumentaren nå, litt av en cringefest, men samtidig facinerende! Det jeg sitter igjen med er tanken av at Harry og Meghan egentlig virker som to oppegående, smarte og sjarmerende folk, MEN med absolutt null selvinnsikt eller kritisk sans når det gjelder dems egen verdi vis a vis Kate og William.  

Enig i at dokumentaren sikkert er myntet for et amerikansk publikum, men at H og M virkelig har misforstått deres egen "star quality". De gnåler om det samme de har gnålt om siden de dro til USA, viser intime bilder, kommer med stikk til kongefamilien etc, det hele virker så fake og kalkulert. 

De trodde nok at bare de kunne vise og fortelle "sin sannhet" og vise hvor varme og ekte dem er (kontra den kalde og stive kongefamilien) så ville de smelte hjerter og forankre sin status i USA,,,Hollywood?  Men det er her de har fullstendig mistet selvinnsikten; samme hva dem gjør, så vil ALLTID Kate og William værte førstevalget blandt A-kjendiser, organisasjoner etc. 

Hvis H og M faktisk brukte tiden sin på humanitært arbeid, uten humblebrag, og holdt kjeft om kongefamilien, så ville de nok vært nærmere den statusen de tydligvis mener de fortjener. Å være en A-kjendis er ikke det samme som å bo i et 100 millioners hus i California eller å plapre  i vei om seg selv hele tiden.  De virker desperate rett å slett. De tror nok at de virker så jordnære og relatable i California huset sitt, med designerpledd og alt det er. Helt absurd.  

• Liker 30
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke noe om dem annet enn ansiktet deres...  Sett lite av prinsen (liker han ikke), sett dama i en eller annen serie (hatet henne i fra først sund). Alt basert på "trynefaktor"...  Og jeg trenger ikke mer enn det.

Skal definitivt ikke SJÅ noen "dokumentar" om to personer jeg har null tillit til, nei.  Kanskje om de reklamer med at en av dem ble spist av en saltvannskrokodille, og den andre fortært av en annaconda, eller noe sånt, men jeg har ikke sett traileren enda... #nospoilersNsuch

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swan1998 skrev (9 timer siden):

Fulgt dem i media?! Er det den britiske mobben a la tabloidpressen du sikter til?! Den er bare motbydelig og serverer alt annet enn sannheter! 

Nei, det er ikke bare tabloidpressen. Flere seriøse kanaler har skrevet om det samme - spesielt mobbeanklagene.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er veldig opptatt av paparazzier, de nærmest øser hverandre opp over å bli forfulgt. Skjønner at det er slitsomt, men hvorfor fokuserer de så mye på det, de vet jo godt at det er en del av pakken. M har nå tidligere posert for fotografering i håp om å bli berømt. H er veldig opptatt av at papparazier ødela livet til moren, men han nevner ingenting om at moren ble ulykkelig i ekteskapet fordi faren var utro. Snakker ikke om at faren ødela familien, at de endte opp som skilsmissebarn pga utroskap og en kvinne som nå sitter fint i det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.12.2022 den 17.39):

Det er jo litt morsomt at Meghan plutselig begynte definere seg som «svart» i godt voksen alder. Det er jo beleilig å spille ut rasisme-kortet når man har behov for litt sympati. Det er vel ingen som har betraktet henne som afro-amerikaner i løpet av oppveksten.

Anonymkode: e322b...903

Har du sett henne ikke identifisere seg som det tidligere? For jeg skjønner ikke hvorfor du skriver «begynt». I USA er det veldig vanlig at blandede kaller seg «svarte». Det er noe som henger igjen fra «the one drop rule» som betydde at hvis du hadde en dråpe med «svart blod» så var du svart fordi hvitt blod var «rent». Veldig rasisitisk åpenbart, og det burde ikke være sånn, men den metaliteten ligger igjen i USA i dag. Det er derfor svarte amerikanere kommer i mange flere «nyanser» enn afrikanere. De har mye blandet blod men de fleste identifiserer seg som svart. Så jo, de fleste betraktet henne nok som det da hun vokste opp. I tillegg vokste hun vel opp med sin svarte mor og hennes familie så jeg tror nok hun gjorde det. 

Jeg er egentlig lei av å høre om disse to, men syntes det er en skikkelig heksejakt på Meghan. «Oi se hun så til høyre i to sekunder!! Psykopat!» folk overanalyserer til de grader alt. Skjønner ikke greia.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plusskatten
Uni_me skrev (2 timer siden):

Har du sett henne ikke identifisere seg som det tidligere? For jeg skjønner ikke hvorfor du skriver «begynt». I USA er det veldig vanlig at blandede kaller seg «svarte». Det er noe som henger igjen fra «the one drop rule» som betydde at hvis du hadde en dråpe med «svart blod» så var du svart fordi hvitt blod var «rent». Veldig rasisitisk åpenbart, og det burde ikke være sånn, men den metaliteten ligger igjen i USA i dag. Det er derfor svarte amerikanere kommer i mange flere «nyanser» enn afrikanere. De har mye blandet blod men de fleste identifiserer seg som svart. Så jo, de fleste betraktet henne nok som det da hun vokste opp. I tillegg vokste hun vel opp med sin svarte mor og hennes familie så jeg tror nok hun gjorde det. 

Jeg er egentlig lei av å høre om disse to, men syntes det er en skikkelig heksejakt på Meghan. «Oi se hun så til høyre i to sekunder!! Psykopat!» folk overanalyserer til de grader alt. Skjønner ikke greia.

Nei, hun identifserte seg overhodet ikke som en svart person (afro-amerikaner) i oppveksten. Dette er ikke noe å diskuterte. Hun identifiserte som hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/6/2022 at 3:34 PM, AnonymBruker said:

Skal ikke se den av prinsipielle grunner; jeg vil ikke at Netflix skal få seertall fra meg på hennes løgner sånn at de blir fristet til å la henne spre flere. 

Anonymkode: 07750...f11

Akkurat dette mener jeg også. Jeg ser hva som blir kommentert på Twitter og Youtube. Det er nok, de går rett på hovedpunktene, ikke alt småpratet. Mange har skrevet det er kjedelig og langtrukkent.

Harry er jo helt blåst i hodet, hvis det er sant at han ikke fortalte henne noe på forhånd. Å sitte i bilen og si to minutter på forhånd: Nå treffer du dronningen, kan du neie korrekt?

Meghan tok ikke ansvar for å lære noe heller, trodde hun var superstjernen og ble sikkert snurt fordi de måtte gå bak både dronningen, William og Kate.

"Ååå, vi vil ha privatliv, la oss være i fred. Dere er så slemme. Her er alle detaljer om privatlivet vårt! Her er private bilder av barna! Og her filmet Meghan frieriet! Se her! Ååå nei, respekter privatlivet vårt! Buuhu, her er intervjuet med Oprah, Netflix serien, podcasten, og selvbiografien! Skriv om oss. Nei, ikke skriv om oss! Buuhuu, dere forfølger Meghan slik dere forfulgte Diana. Men ikke glem å skrive om serien vår!"

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ops2 skrev (15 minutter siden):

Akkurat dette mener jeg også. Jeg ser hva som blir kommentert på Twitter og Youtube. Det er nok, de går rett på hovedpunktene, ikke alt småpratet. Mange har skrevet det er kjedelig og langtrukkent.

Harry er jo helt blåst i hodet, hvis det er sant at han ikke fortalte henne noe på forhånd. Å sitte i bilen og si to minutter på forhånd: Nå treffer du dronningen, kan du neie korrekt?

Meghan tok ikke ansvar for å lære noe heller, trodde hun var superstjernen og ble sikkert snurt fordi de måtte gå bak både dronningen, William og Kate.

"Ååå, vi vil ha privatliv, la oss være i fred. Dere er så slemme. Her er alle detaljer om privatlivet vårt! Her er private bilder av barna! Og her filmet Meghan frieriet! Se her! Ååå nei, respekter privatlivet vårt! Buuhu, her er intervjuet med Oprah, Netflix serien, podcasten, og selvbiografien! Skriv om oss. Nei, ikke skriv om oss! Buuhuu, dere forfølger Meghan slik dere forfulgte Diana. Men ikke glem å skrive om serien vår!"

🤣 Du fikk sagt det!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

plusskatten skrev (1 time siden):

Nei, hun identifserte seg overhodet ikke som en svart person (afro-amerikaner) i oppveksten. Dette er ikke noe å diskuterte. Hun identifiserte som hvit.

Jeg spurte som sagt om noen har dokumentasjon på dette? Har du en lenke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, plusskatten said:

hvordan vet du det? Hun er en WOC, woman of color, om hun idetifiserte seg som hvit tidligere er ikke veldig relevant. Kan være hun gjorde det for å passe bedre inn, hva  vet vi. Syntes vi som aldri har opplevd å være i hennes sted, som en WOC , kan styre unna å spekulere i dette. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Uni_me skrev (42 minutter siden):

Jeg spurte som sagt om noen har dokumentasjon på dette? Har du en lenke? 

Tanuki skrev (29 minutter siden):

hvordan vet du det? Hun er en WOC, woman of color, om hun idetifiserte seg som hvit tidligere er ikke veldig relevant. Kan være hun gjorde det for å passe bedre inn, hva  vet vi. Syntes vi som aldri har opplevd å være i hennes sted, som en WOC , kan styre unna å spekulere i dette. 

Hun sier det rett ut i dokumentaren at hun ikke identifiserte seg som afroamerikaner og fortalte samtidig at folk ikke trodde hun var datteren til moren hennes, ettersom hun var så lys i huden.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plusskatten
Tanuki skrev (1 time siden):

Endelig litt woke-uttrykk i denne tråden. KG er altfor lite oppdatert på woke-terminologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anno19 skrev (6 timer siden):

De er veldig opptatt av paparazzier, de nærmest øser hverandre opp over å bli forfulgt. Skjønner at det er slitsomt, men hvorfor fokuserer de så mye på det, de vet jo godt at det er en del av pakken. M har nå tidligere posert for fotografering i håp om å bli berømt. H er veldig opptatt av at papparazier ødela livet til moren, men han nevner ingenting om at moren ble ulykkelig i ekteskapet fordi faren var utro. Snakker ikke om at faren ødela familien, at de endte opp som skilsmissebarn pga utroskap og en kvinne som nå sitter fint i det. 

Det var nok ganske mye mer komplisert enn det. De var to om å ødelegge det ekteskapet.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissWoodville
Paperwall skrev (3 timer siden):

Hun sier det rett ut i dokumentaren at hun ikke identifiserte seg som afroamerikaner og fortalte samtidig at folk ikke trodde hun var datteren til moren hennes, ettersom hun var så lys i huden.

Hun sa at hun aldri hadde hatt behov for å tenke gjennom hvilken farge hun var, fordi det aldri hadde vært et tema. Men når moren hennes og bestemoren er svarte, så tenker jeg at det påvirker henne også. Hadde min familie vært svarte og jeg var halvt svart, så hadde set jo selvsagt påvirket meg. Og det var jo når hun ble sammen med Harry at media begynte å gjøre et poeng utav dette med at hun var mixed race. Ellers skal jeg være enig i at hun melker dette her med å være farget ganske så mye i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...