Grønt blad Skrevet 8. desember 2022 #61 Del Skrevet 8. desember 2022 Jeg har sett de to første episodene. Da jeg så første episode (om Harry) tenkte jeg at han på et vis repeterer morens liv. Han identifiserer seg sterkt med henne ved at han er en "fritenker" og "lar hjertet styre, ikke hjernen" (slik som Diana, ifølge ham). Han bryter med kongehuset (Diana ble skilt) og blir utstøtt. Han og kjæresten jaktes og plages av paparazziene i likhet med Diana, og han må beskytte kona (noe jeg oppriktig tror han mener). Jeg sliter også med å forstå at de vil bort fra medienes søkelys for å ha privatliv, samtidig som de aktivt søker oppmerksomhet og bretter ut tanker, følelser og. I starten snakker de (eller Harry?) om samtykke, men hvor er samtykket til resten av kongefamilien dersom deres privatliv og private samtaler og hendelser skal serveres på sølvfat til offentligheten? De ønsker nok å påvirke, være kjente, glamorøse og viktige samtidig som de (forståelig nok) vil ha et privatliv og styre hvilket inntrykk folk skal ha av dem. Tror det kombinert med uhorvelig mye penger er motivasjonen for å gjøre dette. De ville jo egentlig kombinere rollen som kongelige med privat næringsvirksomhet, men dronning Elisabeth satte ned foten. Om de virkelig ville være private, hadde ikke det vært så vanskelig å få til. 25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 8. desember 2022 #62 Del Skrevet 8. desember 2022 (endret) Yoshi skrev (13 timer siden): Kommer nok ikke til å se. Jeg har sett forskjellsbehandlingen de to har fått i britiske medier. Og kan fint skjønne hvorfor de ønsker å forlate landet og leve mer anonymt. MEN SÅ GJØR DE JO IKKE DET. Hva er anonymt med å kreve titler til sønnen som er så langt ute i arverekken, snakke med Opera og lage Netflix dokumentar.. Det er jo akkurat det motsatte av hva de sa de ville. Det var da jeg begynte å miste sympati med dem, da Meghan mer enn antydet at Archie ikke fikk prinsetittel pga rasisme, når han på det tidspunktet ikke hadde krav på det, etter regler som var 100 år gamle så de var selvsagt IKKE laget med rasistiske baktanker av dagens kongehus! Mens hun sutret om at sønnen ikke kom til å være «trygg» siden mangelen på tittel = får ikke dekket security. Mens de andre med prinse- og prinsessetitler (med unntak av Charles og William/Kate) kun får dekket politibeskyttelse når de jobber. Så hele sutrehistorien hennes var laget på helt feil premisser. Det er åpenbart at det er lurt å få ned antallet med titler og working royals. For deres egen skyld! Se bare på Danmark, Dronning Margrethe har jo helt rett, selv om det er åpenbart at familien har kommunisert dårlig rundt det. Prins Edward har også skjønt det. Dette er nok tidenes hodepine for Charles. Hvis de hadde hatt et normalt forhold ville nok avgjørelsen om at barna ikke skal få titler ha kommet for lenge siden. En slanking av working royals har ligget i kortene lenge. Eneste årsak til at det drøyer nå, er at Charles vet at hvis han besluttet at Archie og Lilibet ikke får titler nå, fremstår det som en rasistisk motivert hevn. Endret 9. desember 2022 av Mmmwhatever 28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paperwall Skrevet 8. desember 2022 #63 Del Skrevet 8. desember 2022 Grønt blad skrev (29 minutter siden): Jeg har sett de to første episodene. Da jeg så første episode (om Harry) tenkte jeg at han på et vis repeterer morens liv. Han identifiserer seg sterkt med henne ved at han er en "fritenker" og "lar hjertet styre, ikke hjernen" (slik som Diana, ifølge ham). Han bryter med kongehuset (Diana ble skilt) og blir utstøtt. Han og kjæresten jaktes og plages av paparazziene i likhet med Diana, og han må beskytte kona (noe jeg oppriktig tror han mener). Jeg sliter også med å forstå at de vil bort fra medienes søkelys for å ha privatliv, samtidig som de aktivt søker oppmerksomhet og bretter ut tanker, følelser og. I starten snakker de (eller Harry?) om samtykke, men hvor er samtykket til resten av kongefamilien dersom deres privatliv og private samtaler og hendelser skal serveres på sølvfat til offentligheten? De ønsker nok å påvirke, være kjente, glamorøse og viktige samtidig som de (forståelig nok) vil ha et privatliv og styre hvilket inntrykk folk skal ha av dem. Tror det kombinert med uhorvelig mye penger er motivasjonen for å gjøre dette. De ville jo egentlig kombinere rollen som kongelige med privat næringsvirksomhet, men dronning Elisabeth satte ned foten. Om de virkelig ville være private, hadde ikke det vært så vanskelig å få til. Jeg sympatiserer med Harry pga barndommen hans, at han var omgitt av paparazzier og pga at han mistet moren sin i ung alder, samme gjelder William. Det er trist at brødre som har vært gjennom så mye sammen mister kontakten og ikke er på talefot. Og hvorfor? William er ikke den onde i denne historien, og det er ikke Kate heller, så hvorfor gjør de alt for å henge de ut? Det er angrep etter angrep, uten at K og W kan ta de i motmæle. Det er bare trist. 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille pille Skrevet 9. desember 2022 #64 Del Skrevet 9. desember 2022 Jeg skal se serien fordi jeg er fascinert av det som skjer. Meghan ble tatt godt i mot av kongefamilien i starten og hun fikk positiv omtale i media. Det ble til og med poengtert at det kom en ikke-hvit brite inn i kongefamilien, og det ble sett på som noe moderne og bra. Så begynte ting å komme til overflaten; alvorlige beskyldninger om mobbing av egne ansatte, at hun var en kvinne det var vanskelig å gjøre fornøyd, det kom eksempler på at hun ikke respekterte kongelige tradisjoner og hun ytret seg politisk, og mente hun hadde rett til det. Hun forstod ikke monarkiet og tålte ikke negativ omtale. Derfor dro hun til USA for å styre narrativet med alle midler - til og med løgner. Hun har bidratt til at Harry for alltid har mistet familien sin. Hun kommer med grove, usanne beskyldninger mot kongefamilien og hun tjener hundrevis av millioner på det. Utad fremstiller de seg som engler som ønsker å redde verden med stort fokus på mental helse, mens de selv dyrker offerrollen på hver sin måte. De ønsker privatliv, men selger privatlivet til høystbydende. Det er sjokkerende at dette i det hele tatt er mulig, men den britiske kongefamilien har valgt å «stay calm and carry on», men jeg tror Harry og Meghan undervurderer folk. Jeg tror de fleste ser gjennom hva som egentlig skjer. 32 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno19 Skrevet 9. desember 2022 #65 Del Skrevet 9. desember 2022 De kan si fra seg titlene og leve mer anonymt på alle måter, men har inntrykk av at de kanskje ikke ønsker en anonym tilværelse? Det er trasig at de ikke tenker på at det er barn involvert i dette, og da tenker jeg ikke på deres egne barn. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 9. desember 2022 #66 Del Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): I alle dager. Piers Morgan har ingenting å gjøre med dette. Han har en mening som han har ytret. Anonymkode: aef57...5f6 Han har mye med dette å gjøre, han tålte rett og slett ikke at Meghan disset han til fordel for Harry. Og det hatet og naget han bærer i ettertid er rett og slett hårreisende. Alle kan argumentere i mot så mye man vil, men Piers overgår det meste. Bare se på oppførselen hans når han fikk ett eneste kritisk spørsmål om H&M. Jævla sutrepave som ikke klarer å svare for seg. Buhu. Hvis man har fulgt med litt i timen, så vet man at Piers Morgan har MYE med dette å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseladen Skrevet 9. desember 2022 #67 Del Skrevet 9. desember 2022 Det er helt jævlig hvordan mange fremstiller Meghan som det onde kvinnfolket som manipulerer den uskyldige og viljeløse Harry. Dette er klassiske kvinnehat vi kjenner fra historien. Jeg har sett 3 episoder av denne serien og jeg synes de to virker hyggelige og oppegående. Men med alle ondsinnede ryktene i minne går man jo ikke inn med åpent sinn akkurat. Når det gjelder familien hennes så er søsteren åpenbart totalt idiot, hun har ikke hatt foreldrerett for datteren f.eks., dessuten har hun MS, en nervesykdom som før eller siden påvirker kognisjon og dømmekraft (ødelegger hjernevev).Faren er bare nok en dust som fant ut han kunne tjene penger på datteren. 10 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leonaen Skrevet 9. desember 2022 #68 Del Skrevet 9. desember 2022 Her var det mange dømmende svar. Jeg leste en tråd her inne om en kvinne som hadde blitt sammen med sin nåværende mann, fordi han hadde penger og kunne gi hu et godt og trygt liv. Hun var nå blitt veldig glad i mannen sin og de levde et godt liv. Da var de fleste svarene her inne at det var helt innafor. Lurer på hvorfor ingen dømte der, men de fleste dømmer her. Jeg tror nok at Harry og Meghan begge har manglet noe i livet sitt som de har klart å finne i hverandre. Han bitter på det kongelige livet han har levd, hu som ikke bøyer seg for det og finner seg i kongelig etikette. Og hu som manglet penger og fame, han som kan gi det til hu. Og så skal vi passe oss for å opphøye kongelige. De er mennesker de og. Med feil og mangler og perfeksjoner. Alle er vi tidvis narsissister, til og med dere og jeg. Vet ikke hva dere som hater så fælt lider av. Det er en annen sak. La de være de, og la deg være deg. Så velger man jo selv om man vil la «løgner» eller annet ødelegge ens egen hverdag. Jeg syns det er koselig at de har funnet hverandre og lever et godt familieliv 💐 Så kan man heller ikke sammenligne Meghan med Kate. De har forskjellige utgangspunkt. Kate født britisk, i en overklasse familie. Meghan født amerikansk i en litt dysfunksjonell familie. Og vi alle vet hvor sprø amerikanerne er til tider 😅😂 de har aldri forholdt seg til kongelige og forstår seg kanskje ikke på kongelig etikette eller tradisjon. De er jo litt far out og mye gammeldags. Hos amerikanerens står frihet og ytringsfrihet så sterkt at å følge slik etikette er helt på jordet. Men for all del, se svart hvitt på alt, og la hatet flomme over i diskusjonsfora og kommentarfelt. All pr er god pr 😂 god helg 🍿🍿 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille pille Skrevet 9. desember 2022 #69 Del Skrevet 9. desember 2022 Tusseladen skrev (1 time siden): Det er helt jævlig hvordan mange fremstiller Meghan som det onde kvinnfolket som manipulerer den uskyldige og viljeløse Harry. Dette er klassiske kvinnehat vi kjenner fra historien. Jeg har sett 3 episoder av denne serien og jeg synes de to virker hyggelige og oppegående. Men med alle ondsinnede ryktene i minne går man jo ikke inn med åpent sinn akkurat. Når det gjelder familien hennes så er søsteren åpenbart totalt idiot, hun har ikke hatt foreldrerett for datteren f.eks., dessuten har hun MS, en nervesykdom som før eller siden påvirker kognisjon og dømmekraft (ødelegger hjernevev).Faren er bare nok en dust som fant ut han kunne tjene penger på datteren. Er det bare ondsinnede rykter? Det er flere som har gått ut med at Meghan mobbet ansatte og at hun var svært vanskelig å ha med å gjøre. Det er flere som har sluttet å jobbe for dem. Det er reelt at hun ytret seg politisk, noe man ikke skal gjøre som representant for kongefamilien. Etter at de flyttet til USA, begynte de også å lekke informasjon fra private samtaler med kongelige. Hun gikk fra å være godt likt, til å bli upopulær, fordi hun ikke forstod rollen sin og fordi hun var kravstor. Det er ikke normal å tjene seg rik på å komme med fiktive beskyldninger mot sin ektefelles familie - i intervjuer og serie i flere deler. At de fremstår som hyggelige - det gjør de sikkert. Men har man fulgt dem i media siden 2017, så er ikke deres atferd særlig hyggelig. 24 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 9. desember 2022 #70 Del Skrevet 9. desember 2022 lille pille skrev (6 timer siden): De ønsker privatliv, men selger privatlivet til høystbydende. Dette er det som gjør at jeg ikke greier ta de seriøst. I tillegg til å stille seg i offerrollen, uten at kongehuset kan ta til motmæle. 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuppa Skrevet 9. desember 2022 #71 Del Skrevet 9. desember 2022 miss spjåk skrev (1 time siden): Dette er det som gjør at jeg ikke greier ta de seriøst. I tillegg til å stille seg i offerrollen, uten at kongehuset kan ta til motmæle. Jeg syns da vitterlig det er stor forskjell på å dele av sitt privatliv når det er på ens eget initiativ, enn når journalister og paparazzier terroriserer, etterfølger og utpresser familie og venner for å få headlinen sin. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest plusskatten Skrevet 9. desember 2022 #72 Del Skrevet 9. desember 2022 Viktig å tenke på at denne dokumentarserien er først og fremst myntet på det amerikanske markedet. Det er her de prøver å bygge opp et image som er sosietetspar som ble mobbet ut av Europa pga rasisme. Det er sånt aom kan gå hjem i USA. Det de snakker om, virker jo bare helt latterlig for Europeere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satellites Skrevet 9. desember 2022 #73 Del Skrevet 9. desember 2022 Enig i det meste om Meghan, men tror ikke Harry er noen uskyldig lam som er ledet på ville veier heller. De er nok to av samme ulla som får frem det verste i hverandre. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 9. desember 2022 #74 Del Skrevet 9. desember 2022 Mjæ. Moren hans gav jo selv et liknende intervju etter skilsmissen (altså, samme historie grovt tegnet), og ble drept som følge av pressens jakt. Skjønner godt han gir F, blir trigget og vil hegne om kona og barna. Men disse dokumentarene er merkelige uavhengig av sannhetsgehalten, det kunne de bare droppet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacadamiaNut Skrevet 9. desember 2022 #75 Del Skrevet 9. desember 2022 lillemy02 skrev (På 6.12.2022 den 13.50): Vet ikke helt hvor jeg skal begynne en gang. Har du sett bilder av kate før? Hun var og er absolutt ikke perfekt! Flott kvinne på alle måter men perfekt er ingen! De møttes på felles universitet. Så de møttes autentisk, Meghan karret seg til konge familien og ville egentlig ha William men han bare lo av henne. Harry falt for Meghans løgner. Alt er løgn og hun manipulerer han på skremmende hvis. Søk litt rundt på tik tok feks. Og se på alle nedverdigende tingene hun har gjort mot han på presse konferanser feks. I full offentlighet! At du bruker tiktok som en troverdig nyhetskilde, sier sitt. Jeg heier på Harry og Meghan! 🌷 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
youcancallmejune Skrevet 9. desember 2022 #76 Del Skrevet 9. desember 2022 "Doesn't it make more sense to hear our story from us?", sa Meghan. Deres versjon har vi da hørt til det kjedsommelige nå? De det virkelig hadde vært interessant å høre fra er Charles, William og Kate og alle de andre de slenger dritt om fra palasset i USA, men det vil neppe skje. Det er ikke bare Haz og Meghans historie, det er også historien til alle de andre. Jo mer Harry og Meghan snakker, jo mer sympati får jeg for familien i England. 37 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 9. desember 2022 #77 Del Skrevet 9. desember 2022 AprilLudgate skrev (15 minutter siden): Mjæ. Moren hans gav jo selv et liknende intervju etter skilsmissen (altså, samme historie grovt tegnet), og ble drept som følge av pressens jakt. Skjønner godt han gir F, blir trigget og vil hegne om kona og barna. Men disse dokumentarene er merkelige uavhengig av sannhetsgehalten, det kunne de bare droppet. Diana døde som følge av en påvirket sjåfør. 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 9. desember 2022 #78 Del Skrevet 9. desember 2022 Kollontaj skrev (2 minutter siden): Diana døde som følge av en påvirket sjåfør. Ble de ikke jaktet på? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 9. desember 2022 #79 Del Skrevet 9. desember 2022 anno19 skrev (8 timer siden): De kan si fra seg titlene og leve mer anonymt på alle måter, men har inntrykk av at de kanskje ikke ønsker en anonym tilværelse? Det er trasig at de ikke tenker på at det er barn involvert i dette, og da tenker jeg ikke på deres egne barn. Men de ønsker jo å beholde titlene (og at barna skal få titler de per i dag ikke har). Og de vil ha pengene. Og de vil ha oppmerksomhet - men de vil ha oppmerksomhet bare når de ønsker det selv, på den måten de ønsker det selv, og de vil ikke være working royals. Ekstremt vanskelig kombo, det der. Helt urealistisk. 23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 9. desember 2022 #80 Del Skrevet 9. desember 2022 AprilLudgate skrev (1 time siden): Ble de ikke jaktet på? Ja. Men det hadde jo ikke vært nødvendig å kjøre så fort likevel. De ble jaktet på med kamera, ikke med maskingevær. De satt i en svær bil med sotete vinduer, de kunne latt være å kjøre så fort, og bare latt fotografene ta bilder av egentlig ingen ting. Denne uvettige kjøringen i høy hastighet kunne Diana og/eller Dodi fått stoppet, men sannsynligvis var det nok en av dem (eller begge) som ba sjåføren kjøre så fort. De brukte heller ikke bilbelte. Den eneste i bilen som overlevde, var den eneste av dem som brukte bilbelte. Så den ulykken - og utfallet av den - var dessverre helt unødvendig. Det blir for enkelt å kun skylde på pressen her. Det var en serie med dårlige valg som førte til denne ulykken. 23 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå