lille pille Skrevet 9. januar 2023 #321 Del Skrevet 9. januar 2023 Leonaen skrev (47 minutter siden): Det oppsiktsvekkende er at han er kongelig og hu amerikansk kjendis. Og dermed noen «alle kjenner». Da er det jo også slik at får en viss tilknytning til de da. Og så glemmer man at man er menneske selv, og stiller annerledes krav til de. De skal være slik og slik, sånn og sånn. For å være ærlig er jeg vokst opp i en dysfunksjonell familie og hadde sikkert kuttet bort deler av mine egne familiemedlemmer selv, om jeg hadde vært tøff nok. Det betyr ikke at jeg er dysfunksjonell selv med narsissistiske trekk og varierende grad av dårlige personlighetsforstyrrelser. Jeg vil bare noen ganger leve livet mitt uten drama og konflikter. Og ikke ha masse alkohol rundt barna mine. Det spesielle er å lage en «dokumentarserie» hvor man pynter på sannheten, kommer med selvmotsigelser og manipulerer (feks bruken av bilder fra har Potter premieren). Det er ingen kritiske spørsmål, og alt er alle andres skyld. Og nå kommer det en bok i tillegg. Jeg forventer av andre mennesker rundt meg at de snakker sant. Jeg forventer at de holder tett om private samtaler, osv. Disse to går langt over streken for hva som anses som normal, anstendig oppførsel. 17 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 9. januar 2023 #322 Del Skrevet 9. januar 2023 Synes utsagn som "de forteller sin versjon av sannheten" er en pen måte å si at de lyver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 9. januar 2023 #323 Del Skrevet 9. januar 2023 (endret) 1 hour ago, Leonaen said: Det oppsiktsvekkende er at han er kongelig og hu amerikansk kjendis. Og dermed noen «alle kjenner». Da er det jo også slik at får en viss tilknytning til de da. Og så glemmer man at man er menneske selv, og stiller annerledes krav til de. De skal være slik og slik, sånn og sånn. For å være ærlig er jeg vokst opp i en dysfunksjonell familie og hadde sikkert kuttet bort deler av mine egne familiemedlemmer selv, om jeg hadde vært tøff nok. Det betyr ikke at jeg er dysfunksjonell selv med narsissistiske trekk og varierende grad av dårlige personlighetsforstyrrelser. Jeg vil bare noen ganger leve livet mitt uten drama og konflikter. Og ikke ha masse alkohol rundt barna mine. Harry kritiseres ikke for å ville ut av kongefamilien, men for måten han gjør det på. Endret 9. januar 2023 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leonaen Skrevet 9. januar 2023 #324 Del Skrevet 9. januar 2023 SVK skrev (12 minutter siden): Harry kritiseres ikke for å ville ut av kongefamilien, men for måten han gjør det på. Begge deler vil nå jeg si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 9. januar 2023 #325 Del Skrevet 9. januar 2023 8 minutter siden, Leonaen said: Begge deler vil nå jeg si. Glemte å skrive at jeg synes det er trist du har vokskt opp i en dysfunksjonell familie og det er selvsagt 100% forståelig at du ønsker å slippe drama, konflinkter og masse alkohol rundt barna dine. Det ville jo alle oppegående mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 9. januar 2023 #326 Del Skrevet 9. januar 2023 High conflict personality https://www.psychmechanics.com/high-conflict-personality/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 9. januar 2023 #327 Del Skrevet 9. januar 2023 Hva skal H og M leve av når sjokk og wow effekten av både Netflix serie og bøker er på nullpunktet? De skyter seg selv i foten for å si det mildt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 9. januar 2023 #328 Del Skrevet 9. januar 2023 Leonaen skrev (1 time siden): Det oppsiktsvekkende er at han er kongelig og hu amerikansk kjendis. Og dermed noen «alle kjenner». Da er det jo også slik at får en viss tilknytning til de da. Og så glemmer man at man er menneske selv, og stiller annerledes krav til de. De skal være slik og slik, sånn og sånn. For å være ærlig er jeg vokst opp i en dysfunksjonell familie og hadde sikkert kuttet bort deler av mine egne familiemedlemmer selv, om jeg hadde vært tøff nok. Det betyr ikke at jeg er dysfunksjonell selv med narsissistiske trekk og varierende grad av dårlige personlighetsforstyrrelser. Jeg vil bare noen ganger leve livet mitt uten drama og konflikter. Og ikke ha masse alkohol rundt barna mine. Han var ørlite mer reflektert i intervjuet på ITV, men ikke mye. Han nevnte flere ganger at en sak har alltid to sider - men med pretext at familien via pressen hadde fremstilt ene siden, mens han selv nå kom med den andre (og riktige) siden. Likevel var det et par passasjer der han etter spørsmål/press fra intervjuer gikk med på at William og co kunne ha en annen (og for dem legitim) oppfatning av situasjonen. La ellers merke til at han prøvde å vri hvert eneste spørsmål over til kritikk mot pressen i UK. Det finnes utallige eksempler på andre som har opplevd umenneskelig press fra britisk media (husker tilbake til Freddie Mercury der de samlet seg utenfor inngangen for å se hvem som kom og gikk, betalte tidligere elskere enorme summer og skrev nøyaktig hva de ville i åresvis og det er helt tilbake til 1980-ish da det begynte som verst, til han døde i 1991) Hvis det er riktig som Harry sier, at det har blitt plantet historier for bevisst å sette Meghan i et dårlig lys - og det ble det vist uttallige eksempler på, f.eks fikk Kate ros for å holde på babymagen mens Meghan fikk kritikk, Kate fikk ros for en kjole som viste skuldre mens Meghan ble slaktet for det samme osv osv så skjønner jeg at han ble irritert. Det samme gjelder lekkasjene til pressen av ting som ble sagt og skrevet i fortrolighet kun mellom familiemedlemmene og som på magisk vis ble gjengitt i pressen etterpå. Måten han har håndtert det på, derimot, har i alle fall ikke gjort det enklere for ham. Han drar hele tiden direkte paralleller mellom moren som ble «jaktet» på av pressen og hvordan han og konen blir utsatt for rykter, helikoptre som svever over boligen, journalister som trenger seg inn - men han klarer ikke skille mellom sistnevnte og det å bli forfulgt i en tunnel, kræsje og gå bort. Det blir tydeliggjort når han flere ganger har henvist til at familien var i «livsfare» fordi de ikke hadde vakthold. Trist at han ikke klarer å skille mellom hans egen familie og moren, trist at han ikke har fått hjelp av kongehuset og trist at de har blitt utsatt for et sånt vanvittig mediekjør. Selv om han i intervjuet med ITV hevdet at traumene var bearbeidet og at han aldri har vært lykkeligere, så taler både intervjuet med Oprah, serien på Netflix, boken, intervjuet i går (og sannsynligvis kommende intervju på 60 minutes) for det motsatte. Kan ikke se noe annet enn at han ødelegger for seg selv, sitt forhold til kongehuset og heller burde brukt tiden på terapi - fortrinnsvis terapi som faktisk virket. Tviler ikke et sekund på at han selv tror 100% på narrativet han presenterer, men det er skremmende at evnen til selvrefleksjon og -kritikk virker å være tilnærmet totalt fraværende 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leonaen Skrevet 9. januar 2023 #329 Del Skrevet 9. januar 2023 SVK skrev (6 minutter siden): Glemte å skrive at jeg synes det er trist du har vokskt opp i en dysfunksjonell familie og det er selvsagt 100% forståelig at du ønsker å slippe drama, konflinkter og masse alkohol rundt barna dine. Det ville jo alle oppegående mennesker. Takk 💐💐 så gode ord. Tror forresten jeg trekker meg ut av diskusjonen. KG, Harry og Meghan har blitt en tidstyv jeg egentlig ikke ønsker å fokusere så mye på lenger 😅 må sette litt grenser for meg selv her, haha 😅😂 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leonaen Skrevet 9. januar 2023 #330 Del Skrevet 9. januar 2023 Nana skrev (2 minutter siden): Han var ørlite mer reflektert i intervjuet på ITV, men ikke mye. Han nevnte flere ganger at en sak har alltid to sider - men med pretext at familien via pressen hadde fremstilt ene siden, mens han selv nå kom med den andre (og riktige) siden. Likevel var det et par passasjer der han etter spørsmål/press fra intervjuer gikk med på at William og co kunne ha en annen (og for dem legitim) oppfatning av situasjonen. La ellers merke til at han prøvde å vri hvert eneste spørsmål over til kritikk mot pressen i UK. Det finnes utallige eksempler på andre som har opplevd umenneskelig press fra britisk media (husker tilbake til Freddie Mercury der de samlet seg utenfor inngangen for å se hvem som kom og gikk, betalte tidligere elskere enorme summer og skrev nøyaktig hva de ville i åresvis og det er helt tilbake til 1980-ish da det begynte som verst, til han døde i 1991) Hvis det er riktig som Harry sier, at det har blitt plantet historier for bevisst å sette Meghan i et dårlig lys - og det ble det vist uttallige eksempler på, f.eks fikk Kate ros for å holde på babymagen mens Meghan fikk kritikk, Kate fikk ros for en kjole som viste skuldre mens Meghan ble slaktet for det samme osv osv så skjønner jeg at han ble irritert. Det samme gjelder lekkasjene til pressen av ting som ble sagt og skrevet i fortrolighet kun mellom familiemedlemmene og som på magisk vis ble gjengitt i pressen etterpå. Måten han har håndtert det på, derimot, har i alle fall ikke gjort det enklere for ham. Han drar hele tiden direkte paralleller mellom moren som ble «jaktet» på av pressen og hvordan han og konen blir utsatt for rykter, helikoptre som svever over boligen, journalister som trenger seg inn - men han klarer ikke skille mellom sistnevnte og det å bli forfulgt i en tunnel, kræsje og gå bort. Det blir tydeliggjort når han flere ganger har henvist til at familien var i «livsfare» fordi de ikke hadde vakthold. Trist at han ikke klarer å skille mellom hans egen familie og moren, trist at han ikke har fått hjelp av kongehuset og trist at de har blitt utsatt for et sånt vanvittig mediekjør. Selv om han i intervjuet med ITV hevdet at traumene var bearbeidet og at han aldri har vært lykkeligere, så taler både intervjuet med Oprah, serien på Netflix, boken, intervjuet i går (og sannsynligvis kommende intervju på 60 minutes) for det motsatte. Kan ikke se noe annet enn at han ødelegger for seg selv, sitt forhold til kongehuset og heller burde brukt tiden på terapi - fortrinnsvis terapi som faktisk virket. Tviler ikke et sekund på at han selv tror 100% på narrativet han presenterer, men det er skremmende at evnen til selvrefleksjon og -kritikk virker å være tilnærmet totalt fraværende Jeg har ikke sett intervjuet. Tror ikke jeg ønsker det heller. Men jeg er enig i mye du skriver her 💐men trekker meg litt tilbake her. Må egentlig fokusere på andre ting og dette har blitt en sånn tidstyv jeg egentlig ikke ønsker å fokusere på 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 9. januar 2023 #331 Del Skrevet 9. januar 2023 Nana skrev (1 minutt siden): Hvis det er riktig som Harry sier, at det har blitt plantet historier for bevisst å sette Meghan i et dårlig lys - og det ble det vist uttallige eksempler på, f.eks fikk Kate ros for å holde på babymagen mens Meghan fikk kritikk, Kate fikk ros for en kjole som viste skuldre mens Meghan ble slaktet for det samme osv osv så skjønner jeg at han ble irritert. Det samme gjelder lekkasjene til pressen av ting som ble sagt og skrevet i fortrolighet kun mellom familiemedlemmene og som på magisk vis ble gjengitt i pressen etterpå. Det virker som mange (jeg sikter ikke spesielt til deg) har fullstendig glemt at Kate fikk jo virkelig gjennomgå av sladrepressen back in the day, hun ble gitt kallenavnet "waity Katie" og kritisert for det meste hun foretok seg. Jeg husker selv hvor mye dritt det generelt var i den engelske pressen om ikke bare henne men hele familien hennes. 29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno19 Skrevet 9. januar 2023 #332 Del Skrevet 9. januar 2023 Lurer på om H tenker på at han utleverer ikke bare sin bror, men pappen til noen? At de må vokse opp og få høre om at pappaen deres slo ned onkelen? Tenker de over at deres desperate behov for å få frem en sannhet vil påvirke andre? Hvorfor trenger resten av verden å vite at de to sloss, at han tok livet av 25 stk, H sin seksuelle debut eller at W er omskjært? Hva ønsker han å oppnå med dette? 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille pille Skrevet 9. januar 2023 #333 Del Skrevet 9. januar 2023 Lill skrev (1 time siden): Hva skal H og M leve av når sjokk og wow effekten av både Netflix serie og bøker er på nullpunktet? De skyter seg selv i foten for å si det mildt. Flere som tenker at de har tatt feil av publikumet? Jeg tenker at eksponeringen av deres «sannhet» er så overdrevet og tullete, at folk blir lei og får et dårlig inntrykk av dem. Ønsker de bare å tjene penger, eller ønsket de også at folk skulle få et mer positivt syn på dem? I så fall tror jeg de har tråkket i salaten. Jeg er spent på hva fortsettelsen bringer. Jeg kan heller ikke skjønne annet enn at dette må tære på Harry og Meghan personlig. Jeg tror ikke det kommer noe positivt ut av dette, bortsett fra penger. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 9. januar 2023 #334 Del Skrevet 9. januar 2023 Jeg hadde en viss sympati for Harry, men den forsvant etter denne boka, gitt. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest House Red Skrevet 9. januar 2023 #335 Del Skrevet 9. januar 2023 (endret) . Endret 16. juli 2023 av House Red Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 9. januar 2023 #336 Del Skrevet 9. januar 2023 House Red skrev (3 minutter siden): Jeg er delvis enig med deg, men: - Moren hans døde da han var 12 år - Han var en rusmisbruker, i hvert fall en periode - Han tok liv av 25 mennesker (det tror jeg ikke at han takler - eller så hadde han ikke trengt å gå ut med det) - Hans ekskjæreste døde - Han og Meghan ble hatobjekt for en lang tid nå og det må ha vært påkjenning - I tillegg har broren (en av de nærmeste) hans slått han ned - Meghan er nok også en vanskelig kvinne Jeg tror at de punktene jeg har listet over er forklaringen på hvorfor han ikke tenker helt klart. For ta Kanye West, han er jo bipolar så man skal ikke ta han så seriøst. Det er veldig synd at denne boken vil forverre ståa hans. Han bør egentlig få psykisk hjelp. I tillegg vil enda flere være etter han. Jeg tenker på Taliban. Jeg tror ikke dette kommer til å gå bra for hans eller Meghans del. Han er søkkrik og har all mulighet til å få psykisk hjelp hvis han vil. Å gifte deg med Meghan var ikke et sjakktrekk. Han burde skille seg for sitt eget beste, det er helt klart. Noen par får fram det verste i hverandre. Det ser vi eksempel på her. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest House Red Skrevet 9. januar 2023 #337 Del Skrevet 9. januar 2023 (endret) . Endret 16. juli 2023 av House Red Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno19 Skrevet 9. januar 2023 #338 Del Skrevet 9. januar 2023 Når de frykter for egen og barnas sikkerhet så er det nok ikke så lurt å gå offentlig ut med hvor mange du har drept i krig….. De gjør det bare verre og verre for seg selv, det blir nesten bare vondt å se på dette🙈 Er som et togkrasj i sakte kino, har ikke de rådgivere? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 9. januar 2023 #339 Del Skrevet 9. januar 2023 House Red skrev (2 minutter siden): Dessverre så krever det litt å innse det. Jeg tror han er i et stadiet nå som minner han om moren Diana som ble forfulgt av media. Det er i hvert fall mange likhetstrekk selv om han kan takke seg selv for noe av det, sikter mest på boka. Ja, skulle nok aldri gått for Meghan. Meghan gjør jo det hun kan for å kopiere Diana, så det er kanskje ikke så rart. Det er stusslig hele greia. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 9. januar 2023 #340 Del Skrevet 9. januar 2023 anno19 skrev (5 minutter siden): Er som et togkrasj i sakte kino, Nettopp! Godt skrevet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå