Morsomme Mamma Skrevet 5. desember 2022 #1 Skrevet 5. desember 2022 Fikk korona på torsdag forrige uke som starta med feber og vond hals. Har blitt svimmel, tett i ørene (kjennes ut som dem er full av vann), bihulene, nese, og er for tiden kjempe sliten. Feberen har heldigvis gitt seg, men har stor smerte i leddene og hode. Hva kjente dere på, og hvor lenge varte det hos dere? Er veldig klar for å komme meg på beina igjen. Blir frustrert av det her.
Hedda-78 Skrevet 5. desember 2022 #2 Skrevet 5. desember 2022 Hodepine. Intens hodepine. Pluss helt vanlige forkjølelses-symptomer. 2
Diamant Skrevet 5. desember 2022 #3 Skrevet 5. desember 2022 Det var som en vanlig influensa på meg. Var syk en uke, så var det over. Er uvaksinert. 2
Morsomme Mamma Skrevet 8. desember 2022 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2022 Takk for svar! Kjenner jeg har fått alle symptomer utenom de alvorlige. Mistet smakssansene i går og luktesansene i dag, men er i mye bedre form tross smertefulle bihuler. Første gangen med viruset for min del. Må med hånden på hjertet si det er et forferdelig virus.
Akhenaton Skrevet 9. desember 2022 #5 Skrevet 9. desember 2022 Tror det starta med ømhet på siden av halsen, og så hadde jeg et par dager med et ganske heftig kjør i luftveiene rett innenfor nesa og rusk i halsen som ga meg skikkelig "røff" stemme hehe. Hostet også endel. Opplevde ikke noe særlig feber, i hvert fall ikke sånn at jeg følte noe behov for å sjekke temperaturen. I forhold til sykdomsforløp så hadde jeg vel en "opplading" på en dag eller noe sånt, og så ordentlige symptomer i to dager før jeg ble bedre igjen. Litt vanskelig å si akkurat hvor lang tid det hele tok fra første symptom til jeg var tilbake til normalt og hadde vanlig energinivå igjen, men kanskje vi snakker 4-5 dager totalt? Jobbet som vanlig men lå endel på sofaen også. Symptomene var verst de to kveldene, syntes jeg - kjøret i nesa var irriterende. Er 45, har ikke tatt noen vaksiner. 2
Justlooking Skrevet 9. desember 2022 #6 Skrevet 9. desember 2022 Ble litt svimmel når jeg reiste meg opp og måtte sette meg igjen. Varte vel et par timer. Ingen forkjølelsessymtomer. Uvaksinert. 2
Khloe P.T Skrevet 9. desember 2022 #7 Skrevet 9. desember 2022 Jeg fikk vondt utenpå halsen en kveld. I løpet av natten kom høy feber og skikkelig piggtrådfølelse i halsen. Tannpine. Det varte ca en uke før jeg var ganske ok igjen.
Tunique Skrevet 9. desember 2022 #8 Skrevet 9. desember 2022 (endret) Føltes ut som en vanlig forkjølelse minus at jeg mistet smak- og luktesans I noen dager. Dette var delta viruset i desember i fjor. Har ikke vært syk siden. Er uvaksinert (og glad for det) Endret 9. desember 2022 av Tunique 2
Bendie Skrevet 9. desember 2022 #9 Skrevet 9. desember 2022 Jeg fikk hodepine og lett kribling i hals, som første symptom. Ble utslått og fikk lett feber, mistet lukt og smak. Etter knappe to uker hadde jeg rest symptomer, men valgte å dra på jobb. Det er jo vanlig å hangle litt etter sykdom. Men jeg gikk raskt på en smell og har vært syk siden. Dette er nå 2 år siden. Jeg var helt frisk fra tidligere og var så og si aldri syk. Levde et aktivt liv med barn og var i full jobb. Jeg er i slutten av 40 årene. 2
JamesBlond Skrevet 9. desember 2022 #11 Skrevet 9. desember 2022 Lå til sengs i 2 dager, første døgnet over 39 i feber + feberverk, så gikk den gradvis ned. Slapp og sliten i flere dager, så kan vel si jeg var dårlig ca 1 uke. Ingen hodepine, minimalt med hoste, hadde både luktesans og smakssans. Ingen tungpust, heller.
Topsi Skrevet 9. desember 2022 #12 Skrevet 9. desember 2022 Sår hals, tett og rennende nese, samt en voldsom appetitt av alle ting
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 9. desember 2022 #13 Skrevet 9. desember 2022 Fikk litt vondt i halsen og rennende nese. Det med å miste smaks- eller luktesans merka jeg ingenting til. Det varte bare et par dager hos meg.
Veggdyret Skrevet 9. desember 2022 #14 Skrevet 9. desember 2022 Er vaksinert, fikk milde forkjølelsessymptomer men var utrolig trøtt og sliten. Fin form igjen etter 2 døgn (der jeg sov i 36 timer omtrent sammenhengende).
Wenda Skrevet 9. desember 2022 #15 Skrevet 9. desember 2022 Jeg kremtet en del en mandags kveld, tirsdag morgen våknet jeg uten stemme, høy feber, snørra rant. Sov mer eller mindre hele dagen i 3-4 dager. Klarte å komme meg opp og i litt mer bevegelse til slutt, men jeg hev etter pusten bare jeg rørte på meg. Etter den første uka begynte jeg å føle meg bedre, men jeg ble ikke «frisk» før etter 4 uker. Det tok ytterligere 4-5 uker før jeg ble kvitt hostingen. Nå er det 3 mnd siden jeg ble syk og er mer eller mindre helt frisk, men jeg hiver fortsatt etter pusten når jeg er ute og går turer
Djungelvrål Skrevet 9. desember 2022 #16 Skrevet 9. desember 2022 Slapp og sengeliggende i 3-4 dager, mistet matlyst og litt av smaksansen. Spiste bare nudler de dagene, gikk ned 2 kilo men det gjorde jo ikke noe. Ikke vondt i halsen, ingen hoste eller snørring.
zemer Skrevet 11. desember 2022 #17 Skrevet 11. desember 2022 Største forskjellen til en forkjølelse var at jeg ikke hadde vondt i halsen. Litt feber av og på i 2 dager, og tett. Mistet ikke smak eller luktesans. Dette var i karantene tiden, var på jobb igjen på dag 5 eller 6. Uvaksinert.
Anbefalte innlegg