Gå til innhold

Hva kjente dere på når dere fikk Korona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk korona på torsdag forrige uke som starta med feber og vond hals. Har blitt svimmel, tett i ørene (kjennes ut som dem er full av vann), bihulene, nese, og er for tiden kjempe sliten. Feberen har heldigvis gitt seg, men har stor smerte i leddene og hode. Hva kjente dere på, og hvor lenge varte det hos dere? Er veldig klar for å komme meg på beina igjen. Blir frustrert av det her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hodepine. Intens hodepine. Pluss helt vanlige forkjølelses-symptomer.

• Liker 2
Skrevet

Det var som en vanlig influensa på meg. Var syk en uke, så var det over. Er uvaksinert.

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar! Kjenner jeg har fått alle symptomer utenom de alvorlige. Mistet smakssansene i går og luktesansene i dag, men er i mye bedre form tross smertefulle bihuler. Første gangen med viruset for min del. Må med hånden på hjertet si det er et forferdelig virus.

Skrevet

Tror det starta med ømhet på siden av halsen, og så hadde jeg et par dager med et ganske heftig kjør i luftveiene rett innenfor nesa og rusk i halsen som ga meg skikkelig "røff" stemme hehe. Hostet også endel. Opplevde ikke noe særlig feber, i hvert fall ikke sånn at jeg følte noe behov for å sjekke temperaturen.

I forhold til sykdomsforløp så  hadde jeg vel en "opplading" på en dag eller noe sånt, og så ordentlige symptomer i to dager før jeg ble bedre igjen. Litt vanskelig å si akkurat hvor lang tid det hele tok fra første symptom til jeg var tilbake til normalt og hadde vanlig energinivå igjen, men kanskje vi snakker 4-5 dager totalt? Jobbet som vanlig men lå endel på sofaen også. Symptomene var verst de to kveldene, syntes jeg - kjøret i nesa var irriterende. Er 45, har ikke tatt noen vaksiner. 

• Liker 2
Skrevet

Ble litt svimmel når jeg reiste meg opp og måtte sette meg igjen. Varte vel et par timer. Ingen forkjølelsessymtomer. Uvaksinert.

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg fikk vondt utenpå halsen en kveld. I løpet av natten kom høy feber og skikkelig piggtrådfølelse i halsen. Tannpine. Det varte ca en uke før jeg var ganske ok igjen. 

Skrevet (endret)

Føltes ut som en vanlig forkjølelse minus at jeg mistet smak- og luktesans I noen dager. 

Dette var delta viruset i desember i fjor. Har ikke vært syk siden. 

Er uvaksinert (og glad for det)

Endret av Tunique
  • Liker 2
Skrevet

Jeg fikk hodepine og lett kribling i hals, som første symptom. Ble utslått og fikk lett feber, mistet lukt og smak. Etter knappe to uker hadde jeg rest symptomer, men valgte å dra på jobb. Det er jo vanlig å hangle litt etter sykdom. Men jeg gikk raskt på en smell og har vært syk siden. Dette er nå 2 år siden. Jeg var helt frisk fra tidligere og var så og si aldri syk. Levde et aktivt liv med barn og var i full jobb.  Jeg er i slutten av 40 årene. 

• Hjerte 2
Skrevet

Litt rusk i halsen i 3 dager.

Skrevet

Lå til sengs i 2 dager, første døgnet over 39 i feber + feberverk, så gikk den gradvis ned. Slapp og sliten i flere dager, så kan vel si jeg var dårlig ca 1 uke. Ingen hodepine, minimalt med hoste, hadde både luktesans og smakssans. Ingen tungpust,  heller.

Skrevet

Sår hals, tett og rennende nese, samt en voldsom appetitt av alle ting

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Fikk litt vondt i halsen og rennende nese. 

Det med å miste smaks- eller luktesans merka jeg ingenting til.

Det varte bare et par dager hos meg.

Skrevet

Er vaksinert, fikk milde forkjølelsessymptomer men var utrolig trøtt og sliten. Fin form igjen etter 2 døgn (der jeg sov i 36 timer omtrent sammenhengende). 

Skrevet

Jeg kremtet en del en mandags kveld, tirsdag morgen våknet jeg uten stemme, høy feber, snørra rant. Sov mer eller mindre hele dagen i 3-4 dager. Klarte å komme meg opp og i litt mer bevegelse til slutt, men jeg hev etter pusten bare jeg rørte på meg. Etter den første uka begynte jeg å føle meg bedre, men jeg ble ikke «frisk» før etter 4 uker. Det tok ytterligere 4-5 uker før jeg ble kvitt hostingen. Nå er det 3 mnd siden jeg ble syk og er mer eller mindre helt frisk, men jeg hiver fortsatt etter pusten når jeg er ute og går turer

Skrevet

Slapp og sengeliggende i 3-4 dager, mistet matlyst og litt av smaksansen.  Spiste bare nudler de dagene, gikk ned 2 kilo men det gjorde jo ikke noe.  Ikke vondt i halsen, ingen hoste eller snørring. 

Skrevet

Største forskjellen til en forkjølelse var at jeg ikke hadde vondt i halsen.

Litt feber av og på i 2 dager, og tett.

Mistet ikke smak eller luktesans. Dette var i karantene tiden, var på jobb igjen på dag 5 eller 6.

Uvaksinert. 

• Opprett ny...