Eremitten Skrevet 5. desember 2022 #21 Del Skrevet 5. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Men å si at ikke 8 minusgrader er spesielt kaldt når det kommer til husoppvarming blir jo litt flåsete da. Anonymkode: c467d...5ed Hvis man ikke bor langs kysten synes jeg ikke at 8 minus er noe veldig kaldt i desember. Vi har hatt en november med flere varmerekorder og der nesten alle målestasjoner i Norge har hatt høyere gjennomsnittstemperatur enn normalt, samtidig som strømprisen har vært lavere enn det den har vært i de forutgående månedene og antagelig kommer til å være frem til våren. Hvis man får en kjempehøy regning nå så må man se på avtaletypen og finne ut hva man bruker strøm på. Endret 5. desember 2022 av Eremitten 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #22 Del Skrevet 5. desember 2022 Slutt og syt, og flytt til en leilighet. Anonymkode: 4fd8e...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 5. desember 2022 #23 Del Skrevet 5. desember 2022 Før du lar dette ta livsgleden og nattesøvnen helt fra deg så tror jeg du bør sette deg inn i hva strømstøtten betyr for deg der du bor. Det finnes masse informasjon og diverse kalkulatorer på dettet så du trenger ikke å lete så mye. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #24 Del Skrevet 5. desember 2022 Deler bekymringen din. Bor lengre nord så har ingen strømstøtte, men er veldig nervøs da jeg er student og ikke har hatt mulighet til å jobbe de to siste månedene pga eksamener og masteroppgave som skal inn. Har med andre ord 2000kr til mat/strøm/julegaver i desember. I fjor betalte vi 1000kr hver i januar (5-mannskollektiv) skal tro hvordan det bli i år. Jeg kan jo ikke kontrollere hvor mye varme eller strøm de andre bruker, mens det å bo alene er vanskelig å få til med samme leiepris. Har varmen på 14c og sitter under dyna. Tenner en del stearinlys som hjelper en del, men... Anonymkode: 673c2...299 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 5. desember 2022 #25 Del Skrevet 5. desember 2022 Jeg var brukt ca 50kr på strøm hver dag i desember til nå, 50kv leilighet. Ca 50kwt. Jeg bruker like mye på å varme opp nå som jeg gjorde på å kjøre flere vaskemaskiner og tørketrommel om dagen forrige mnd. Liten skala ift mange andre, men det kan bli stygt om dette fortsetter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 5. desember 2022 #26 Del Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): 400kr pr dag herregud.... kan du flytte? Anonymkode: df161...364 Det er før strømstøtte! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 5. desember 2022 #27 Del Skrevet 5. desember 2022 Styr langt unna alle slags fastpris, variabel, forutsigbare avtaler. Det er spotpris som er mest gunstig så lenge det gis strømstøtte på det over 70 øre. Noe de aldri kommer til å tørre å ta bort igjen med de strømprisene som er nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #28 Del Skrevet 5. desember 2022 Blizz1 skrev (3 minutter siden): Styr langt unna alle slags fastpris, variabel, forutsigbare avtaler. Det er spotpris som er mest gunstig så lenge det gis strømstøtte på det over 70 øre. Noe de aldri kommer til å tørre å ta bort igjen med de strømprisene som er nå. Hvis gjennomsnittet av spotprisen blir for lavt for strømstøtte, er vel ikke de beste fastprisene helt på trynet? opplys en stakkars enkel sjel her😭 Anonymkode: c774c...c69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #29 Del Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Deler bekymringen din. Bor lengre nord så har ingen strømstøtte, men er veldig nervøs da jeg er student og ikke har hatt mulighet til å jobbe de to siste månedene pga eksamener og masteroppgave som skal inn. Har med andre ord 2000kr til mat/strøm/julegaver i desember. I fjor betalte vi 1000kr hver i januar (5-mannskollektiv) skal tro hvordan det bli i år. Jeg kan jo ikke kontrollere hvor mye varme eller strøm de andre bruker, mens det å bo alene er vanskelig å få til med samme leiepris. Har varmen på 14c og sitter under dyna. Tenner en del stearinlys som hjelper en del, men... Anonymkode: 673c2...299 Har dere ingen strømstøtte? Jeg trodde den dekket alle bare avhengig av strømprisen. Anonymkode: bd326...b6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #30 Del Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har dere ingen strømstøtte? Jeg trodde den dekket alle bare avhengig av strømprisen. Anonymkode: bd326...b6f De har jo ikke strømstøtte nettopp fordi prisen er lav. Anonymkode: eb869...32f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 5. desember 2022 #31 Del Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvis gjennomsnittet av spotprisen blir for lavt for strømstøtte, er vel ikke de beste fastprisene helt på trynet? opplys en stakkars enkel sjel her😭 Anonymkode: c774c...c69 Hva får deg til å tro at spotprisen går ned? Det er minusgrader og ingen nedbør sikte. Strømprisen vil ligge på dagens nivå og høyre gjennom resten av vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #32 Del Skrevet 5. desember 2022 Blizz1 skrev (3 minutter siden): Hva får deg til å tro at spotprisen går ned? Det er minusgrader og ingen nedbør sikte. Strømprisen vil ligge på dagens nivå og høyre gjennom resten av vinteren. Mener jo ikke nå, men spot var jo lavt i september da. Jeg har fastpris nov-des nettopp pga kulden og fordi jeg fryktet høye spotpriser men lav strømstøtte. Anonymkode: c774c...c69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 5. desember 2022 #33 Del Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mener jo ikke nå, men spot var jo lavt i september da. Jeg har fastpris nov-des nettopp pga kulden og fordi jeg fryktet høye spotpriser men lav strømstøtte. Anonymkode: c774c...c69 Hva har du i fastpris da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #34 Del Skrevet 5. desember 2022 Blizz1 skrev (40 minutter siden): Det er før strømstøtte! Ok takkk gud Anonymkode: df161...364 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #35 Del Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ok takkk gud Anonymkode: df161...364 Men før nettleie og mva mest sannsynlig Anonymkode: 47f5d...0ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #36 Del Skrevet 5. desember 2022 45 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis gjennomsnittet av spotprisen blir for lavt for strømstøtte, er vel ikke de beste fastprisene helt på trynet? opplys en stakkars enkel sjel her😭 Anonymkode: c774c...c69 De beste fastprisavtalene er gode avtslrt Anonymkode: 9d712...df9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #37 Del Skrevet 5. desember 2022 Jeg har også i snitt 400 kr pr dag, før nettleie og mva, og før strømstøtte. Etter en november med stort sett lave priser har jeg rett og slett vært litt sløsete, men nå er det tilbake til å passe litt på når jeg dusjer, vasker klær etc. har varmepumpe som holder en jevn temperatur i stua, og den drar ikke så mye strøm, men har ikke brukt tidsplanstyring for panelovner, og har også brukt elektrisk varmeovn på kontoret. Anonymkode: 47f5d...0ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 5. desember 2022 #38 Del Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ble nylig alenemamma og leier et eldre hus hvor jeg bare kan varme opp med strøm. I desember har strømutgiftene (uten strømstøtte) vært på ca 400 kr pr dag, da har jeg ikke vasket klær, jeg fryser konstant enda jeg kler på meg (18 grader om dagen, 16 grader om natta). Jeg har varmepumpe i underetasjen og panelovner oppe. Jeg er overveiende sannsynlig at vi får strømstøtte, men jeg har helt panikk for denne regningen likevel og skjønner ikke hvordan jeg skal klare å betale det! Jeg lager middag bare når jeg har barna, bruker ikke tørketrommel, vasker minst mulig med klær, jeg har ikke noe mer å spare på. Har bare lyst til å gi opp... Anonymkode: 5929c...631 Ingen vedovn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #39 Del Skrevet 5. desember 2022 Eremitten skrev (1 time siden): Hvis man ikke bor langs kysten synes jeg ikke at 8 minus er noe veldig kaldt i desember. Vi har hatt en november med flere varmerekorder og der nesten alle målestasjoner i Norge har hatt høyere gjennomsnittstemperatur enn normalt, samtidig som strømprisen har vært lavere enn det den har vært i de foregående månedene og antagelig kommer til å være frem til våren. Hvis man får en kjempehøy regning nå så må man se på avtaletypen og finne ut hva man bruker strøm på. Men nå er det ikke din subjektive oppfatning av hva du synes er kaldt og ikke som er saken, saken er den at når det er 8 minus ute så er 8 minus langt fra hva som regnes som en normal innetemperatur og de fleste vil derfor ha behov for ganske kontinuerlig oppvarming av boligen. Det er ikke rart at folk må skru opp varmen når det er minusgrader ute. Anonymkode: c467d...5ed 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #40 Del Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): De beste fastprisavtalene er gode avtslrt Anonymkode: 9d712...df9 Hva betyr dette? Anonymkode: c598e...874 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå