AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #1 Skrevet 5. desember 2022 Ble nylig alenemamma og leier et eldre hus hvor jeg bare kan varme opp med strøm. I desember har strømutgiftene (uten strømstøtte) vært på ca 400 kr pr dag, da har jeg ikke vasket klær, jeg fryser konstant enda jeg kler på meg (18 grader om dagen, 16 grader om natta). Jeg har varmepumpe i underetasjen og panelovner oppe. Jeg er overveiende sannsynlig at vi får strømstøtte, men jeg har helt panikk for denne regningen likevel og skjønner ikke hvordan jeg skal klare å betale det! Jeg lager middag bare når jeg har barna, bruker ikke tørketrommel, vasker minst mulig med klær, jeg har ikke noe mer å spare på. Har bare lyst til å gi opp... Anonymkode: 5929c...631 7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #2 Skrevet 5. desember 2022 Samme her, leier et gammelt hus på ett plan. Fryser, har kun på litt varme så rørene ikke skal fryse. Tipper det er 15 grader inne. Eier ikke tørketrommel. Fikk regning på 8000kr etter strømstøtten er trukket fra. Kan ikke farge og begripe hva som bruker strøm! Anonymkode: 48ed4...bbb 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #3 Skrevet 5. desember 2022 værvarselet fremover hjelper ikke akkurat på heller.. Anonymkode: 48ed4...bbb 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #4 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): værvarselet fremover hjelper ikke akkurat på heller.. Anonymkode: 48ed4...bbb Spørs hvor Anonymkode: 6833b...8df
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #5 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spørs hvor Anonymkode: 6833b...8df Hos meg som skrev innlegget selvfølgelig. Som har regning på 8000kr og iskaldt innendørs. Anonymkode: 48ed4...bbb 2 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #6 Skrevet 5. desember 2022 Da må du rett og slett se etter et annet sted å bo. Strømmen kommer til å være dyr i lang, lang tid fremover, så har du ikke råd er det best å ta grep med en gang. Anonymkode: f6a5c...7e6 4 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #7 Skrevet 5. desember 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Da må du rett og slett se etter et annet sted å bo. Strømmen kommer til å være dyr i lang, lang tid fremover, så har du ikke råd er det best å ta grep med en gang. Anonymkode: f6a5c...7e6 Enig. Finn deg en leilighet om du kan, der du får hjelp til oppvarming fra naboene. Ønsk deg skikkelig god ull til jul. Anonymkode: cd3ac...6e0 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #8 Skrevet 5. desember 2022 Men hvorfor har du valgt å leie et helt hus som alenemor? Anonymkode: c467d...5ed 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #9 Skrevet 5. desember 2022 22 minutter siden, AnonymBruker said: Samme her, leier et gammelt hus på ett plan. Fryser, har kun på litt varme så rørene ikke skal fryse. Tipper det er 15 grader inne. Eier ikke tørketrommel. Fikk regning på 8000kr etter strømstøtten er trukket fra. Kan ikke farge og begripe hva som bruker strøm! Anonymkode: 48ed4...bbb Det høres ikke logisk ut. Har du spotprisavtale eller variabel pris? Anonymkode: 74584...8c8 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #10 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det høres ikke logisk ut. Har du spotprisavtale eller variabel pris? Anonymkode: 74584...8c8 Har spottpris nå, tror samboeren klarte å tegne variabel pris når vi tegnet abn i september. Det var hast med å få i gang strømavtale (huset hadde stått tomt i årevis), og han var egentlig opptatt på jobb når strømselskapet endelig ringte oss tilbake. Jævla teit, men når de selger det inn som den tryggeste og mest forutsigbare avtalen man kan gå inn i nå om dagen, og de ender opp med å flå oss…. Mildt sagt pissed, opplever det som villedende markedsføring!.. men men! Anonymkode: 48ed4...bbb 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #11 Skrevet 5. desember 2022 Du må bare finne deg en mindre leilighet å leie ASAP, stort hus er veldig ekstravagant og råflott med dagens og fremtidens strømpriser. Anonymkode: b98ba...f1a 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #12 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har spottpris nå, tror samboeren klarte å tegne variabel pris når vi tegnet abn i september. Det var hast med å få i gang strømavtale (huset hadde stått tomt i årevis), og han var egentlig opptatt på jobb når strømselskapet endelig ringte oss tilbake. Jævla teit, men når de selger det inn som den tryggeste og mest forutsigbare avtalen man kan gå inn i nå om dagen, og de ender opp med å flå oss…. Mildt sagt pissed, opplever det som villedende markedsføring!.. men men! Anonymkode: 48ed4...bbb Aldri tegn variabel strømpris, det er som å spre ræva og akseptere å bli rævkjørt av strømselskapet i tillegg til spotprisen. Anonymkode: 2be58...cac 2
Gjest Adobyen Skrevet 5. desember 2022 #13 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ble nylig alenemamma og leier et eldre hus hvor jeg bare kan varme opp med strøm. I desember har strømutgiftene (uten strømstøtte) vært på ca 400 kr pr dag, da har jeg ikke vasket klær, jeg fryser konstant enda jeg kler på meg (18 grader om dagen, 16 grader om natta). Jeg har varmepumpe i underetasjen og panelovner oppe. Jeg er overveiende sannsynlig at vi får strømstøtte, men jeg har helt panikk for denne regningen likevel og skjønner ikke hvordan jeg skal klare å betale det! Jeg lager middag bare når jeg har barna, bruker ikke tørketrommel, vasker minst mulig med klær, jeg har ikke noe mer å spare på. Har bare lyst til å gi opp... Anonymkode: 5929c...631 Det høres mye ut. Har dere mulighet for å bruke kun en av etasjene nå på vinteren? Jeg har også enebolig og stenger dørene til rom jeg ikke trenger å bruke, og der har jeg kun på litt frostsikring.
Eremitten Skrevet 5. desember 2022 #14 Skrevet 5. desember 2022 (endret) Sørg for at netteieren har registrert dere som husholdning (forbrukskode 35) slik at dere får strømstøtte. Det har nesten ikke rukket å bli kaldt ennå de fleste steder, hva bruker dere strøm til? Mange panelovner? Skaff en slik plugg som måler strømforbruk og test. Varmepumpe eller ved er nesten en nødvendighet fremover i eneboliger. Unngå svindelavtaler, bruk spotpris. Alle avtaler (unntatt gamle fastprisavtaler) som prøver å gjøre det bedre enn spotpris er ren gambling med høy innsats nå om dagen, du får svi dobbelt hvis spotprisen er lav og du betaler mer ved at du heller ikke får igjen dette på strømstøtten. Endret 5. desember 2022 av Eremitten 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #15 Skrevet 5. desember 2022 Hadde vurdert å bytte bolig, eller kjøpe mindre. Mine foreldre bor i leilighet hvor det er gulv varme, og de bor midt i, så de trenger ikke å bruke noe strøm til oppvarming, og de har det godt og varmt inne. Eller stenge av deler av boligen. Anonymkode: 47147...f32 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #16 Skrevet 5. desember 2022 Eremitten skrev (7 minutter siden): Sørg for at netteieren har registrert dere som husholdning (forbrukskode 35) slik at dere får strømstøtte. Det har nesten ikke rukket å bli kaldt ennå de fleste steder, hva bruker dere strøm til? Mange panelovner? Skaff en slik plugg som måler strømforbruk og test. Varmepumpe eller ved er nesten en nødvendighet fremover i eneboliger. Unngå svindelavtaler, bruk spotpris. Alle avtaler (unntatt gamle fastprisavtaler) som prøver å gjøre det bedre enn spotpris er ren gambling med høy innsats nå om dagen, du får svi dobbelt hvis spotprisen er lav og du betaler mer ved at du heller ikke får igjen dette på strømstøtten. Hvilke steder er fleste steder? For her har det vært 5-8 minusgrader i over en uke. Anonymkode: c467d...5ed 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #17 Skrevet 5. desember 2022 Hadde jeg fått så dyr strømregning hadde økonomien havarert. Jeg har hus på 136 kvm fordelt på 2’etg. Alle dører oppe er lukket igjen. Bruker ikke de rommene. Lager sjelden middag siden jeg bor alene. Vasker en klesvask i uka. Min siste regning var på nesten 500 totalt. Dyreste regning var på 1700 og det var Desember i fjor. Neste regning er stipulert av leverandør til å være mellom 310-500 totalt. Har spotavtale og kommer aldri til å binde meg til noen annen avtale. Anonymkode: ef0a8...f50
Eremitten Skrevet 5. desember 2022 #18 Skrevet 5. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvilke steder er fleste steder? For her har det vært 5-8 minusgrader i over en uke. Anonymkode: c467d...5ed Ja, er noe slik her også. Her vil jeg si det har vært varmt eller normalt til å være november/desember. Her kan det jo fort være -20 eller mer i noen uker, hvis man sliter med strømforbruket nå så kan det jo bli mye verre. Endret 5. desember 2022 av Eremitten
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #19 Skrevet 5. desember 2022 Eremitten skrev (10 minutter siden): Ja, er noe slik her også. Her vil jeg si det har vært varmt eller normalt til å være november/desember. Her kan det jo fort være -20 eller mer i noen uker, hvis man sliter med strømforbruket nå så kan det jo bli mye verre. Men å si at ikke 8 minusgrader er spesielt kaldt når det kommer til husoppvarming blir jo litt flåsete da. Anonymkode: c467d...5ed 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #20 Skrevet 5. desember 2022 400kr pr dag herregud.... kan du flytte? Anonymkode: df161...364 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå