AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #1 Skrevet 5. desember 2022 Også reiste hun avsted. Ingen kontakt på 6 timer, nektet og svare på meldinger og ta telefonen. Vi har hentet henne nå. Hvilke konsekvens synes dere er passende? Anonymkode: 5d471...f0c
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #3 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alder? Anonymkode: 6aa34...934 15 Anonymkode: 5d471...f0c
Jaytee Skrevet 5. desember 2022 #4 Skrevet 5. desember 2022 Og hvem er denne såkalte personen? Dama di, datteren din? 6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #5 Skrevet 5. desember 2022 Å snakke skikkelig sammen om hva som førte til slik konflikt. Anonymkode: 66e29...2ca 7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #6 Skrevet 5. desember 2022 Konsekvens? Det er vel der det gikk feil i utgangspunktet. Snakk med dattera di. Lytt. Bruk mye tid. Klem. Bry deg. Anonymkode: 42ec3...1f0 2 2 7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #7 Skrevet 5. desember 2022 Hun er vel bare lei av forstadslivet i Bærum og søker mot urbane trakter. Der er det mer aktivitet for en 15-åring. Anonymkode: 52c13...705 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #8 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Konsekvens? Det er vel der det gikk feil i utgangspunktet. Snakk med dattera di. Lytt. Bruk mye tid. Klem. Bry deg. Anonymkode: 42ec3...1f0 Når hun reiser til Oslo kan du neste gang reise til Sverige. Jeg synes det er verst at hun ikke tar telefonen eller svarer på gjentatte meldinger. Når vi fikk tak i henne var reaksjon «jeg bryr meg ikke hva dere sier» Anonymkode: 5d471...f0c
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #9 Skrevet 5. desember 2022 Ta fra henne telefonen som straff. Anonymkode: e099b...f0a 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #10 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Også reiste hun avsted. Ingen kontakt på 6 timer, nektet og svare på meldinger og ta telefonen. Vi har hentet henne nå. Hvilke konsekvens synes dere er passende? Anonymkode: 5d471...f0c Du glemte HELE innledningen. Anonymkode: b684e...c78 22 5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #11 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Konsekvens? Det er vel der det gikk feil i utgangspunktet. Snakk med dattera di. Lytt. Bruk mye tid. Klem. Bry deg. Anonymkode: 42ec3...1f0 Hilsen Nora på 19 som aldri har fått en konsekvens i sitt liv? Anonymkode: 1ff1b...b65 6 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #12 Skrevet 5. desember 2022 Ingen konsekvenser annet enn å være mer emosjonelt tilstede for henne i fremtiden for å knytte et mer tillitsfullt bånd. Straff fører bare til det motsatte og enda mer opprør Anonymkode: 924af...1d7 8 5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #13 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hilsen Nora på 19 som aldri har fått en konsekvens i sitt liv? Anonymkode: 1ff1b...b65 Konsekvenser er greit det, men hva var egentlig konflikten her? FØR datter dro. Anonymkode: 66e29...2ca 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #14 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hilsen Nora på 19 som aldri har fått en konsekvens i sitt liv? Anonymkode: 1ff1b...b65 Nei. Hilsen Anne, 35, som hadde sine sprell i tenårene. Men med foreldre som alltid snakket, lyttet, fikk meg til å forstå og reflektere. Som førte til at jeg neste gang tenkte over hva jeg gjorde, hvilke konsekvenser det fikk for meg, hvordan det fikk dem til å føle seg. Som derfra vokste opp og gjorde stadig færre feil, tok en tung mastergrad, fikk en veldig god jobb, og fortsatt har et veldig godt og nært forhold til mine foreldre. Anonymkode: 42ec3...1f0 8 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #15 Skrevet 5. desember 2022 Hvor i alle dager reiste denne 15 åringen fra? Sannsynligvis ikke langt og med fly siden dere har hentet henne, så har hun tatt buss/ tog en kort vei som bør være greit for en 15 åring? Hva er problemet , at hun sa hun hatet dere? Hvorfor hater hun dere? Drit i konsekvens, lytt! Anonymkode: da514...0cf 5 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #16 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvor i alle dager reiste denne 15 åringen fra? Sannsynligvis ikke langt og med fly siden dere har hentet henne, så har hun tatt buss/ tog en kort vei som bør være greit for en 15 åring? Hva er problemet , at hun sa hun hatet dere? Hvorfor hater hun dere? Drit i konsekvens, lytt! Anonymkode: da514...0cf Reiste fra Sandefjord Anonymkode: 5d471...f0c
Gneis Skrevet 5. desember 2022 #17 Skrevet 5. desember 2022 Ingen konsekvens utover at dere snakker skikkelig sammen, si at det var godt hun kom tilbake og at dere både var redde og sinte ... Hva oppnår dere med straff, tenker du? 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #18 Skrevet 5. desember 2022 Jeg ser ingen i tråden mener det skal føre til konsekvenser. Hadde dere godtatt det med småprat? Vi fikk ikke kontakt på 6 timer. Anonymkode: 5d471...f0c
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #19 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei. Hilsen Anne, 35, som hadde sine sprell i tenårene. Men med foreldre som alltid snakket, lyttet, fikk meg til å forstå og reflektere. Som førte til at jeg neste gang tenkte over hva jeg gjorde, hvilke konsekvenser det fikk for meg, hvordan det fikk dem til å føle seg. Som derfra vokste opp og gjorde stadig færre feil, tok en tung mastergrad, fikk en veldig god jobb, og fortsatt har et veldig godt og nært forhold til mine foreldre. Anonymkode: 42ec3...1f0 Ikke alle dette fører hen med, det forstår du vel? En konsekvens av inndraging av telefon høres bra ut her, man skal ikke stikke av på den måten og konsekvent ignorerer foreldre som ringer og sender sms. Ja, man skal lytte, prate og forstå hverandre - men det å være konsekvent med barna sine er også en del av oppdragelsen. Grensesetting, rammer og eventuelle inndragninger av goder hvis barnet/ungdommen oppfører seg som i denne tråden. Pappaen min tok telefonen min når jeg skrudde av telefon og festet på en hytte når jeg var 16 år. Han var bekymret og forbanna, jeg gjorde aldri noe sånt igjen. Anonymkode: 246cb...3e0 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #20 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Reiste fra Sandefjord Anonymkode: 5d471...f0c Da er ikke det hun gjorde så drastisk. Litt tungvint med buss for tog, men å reise til Oslo fra Sandefjord er ikke farlig for en 15-åring. Og hun sa faktisk i fra. Jeg syns heller ikke at det trenger å få så voldsomme konsekvenser. Ikke før du forteller hva konflikten gikk ut på, i det minste. Hvorfor sa hun at hun hatet deg? Hva hadde du gjort mot henne/nektet henne? De aller fleste barn og ungdommer har ønsket å rømme hjemmefra ved en eller annen anledning, Ro deg ned, ro ned henne, og finn ut hva det er som foregår mellom dere. Anonymkode: b4855...329 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå