AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #1 Skrevet 5. desember 2022 Kommode? Mange skuffer? Store skuffer med inndeling? Åpne kurver/bokser i hylle? Hva er mest praktisk og gir et fungerende system fra klesvasken? Anonymkode: b6baa...e89
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #2 Skrevet 5. desember 2022 Klesskap med mange hengere og hyller. Kjøper Pax fra ikea som ikke er så dype (35 cm tror jeg), da har en god oversikt. kommode er ekstremt uoversiktelig. Anonymkode: 899e2...898 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #3 Skrevet 5. desember 2022 Nå har vi prøvd små skap med små skuffer og hyller, store skap med store skuffer og hyller, kommoder med små skuffer, kommoder med store skuffer med og uten inndeling, og hengeplass på hvert rom eller bare på noen rom. Alt har fungert helt fint. Det viktigste er at barnet selv klarer å åpne og hente/rydde. Anonymkode: bdaff...c53 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #4 Skrevet 5. desember 2022 Treåringen har nå elfa trådkurver 35cm bred i et skap, og det fungerer supert. 3 grunne kurver (en burde vært mesh) til undertøy, pysj og ulltøy. 2 vanlige kurver til gensere/t-skjorter og bukser/shortser. Alle er merket med bilde. Han klarer å legge på plass og finne klær selv, siden ingenting trenger å være brettet. Tidligere hadde han to store kommodeskuffer. Det ble veldig vanskelig å holde orden, og dermed kunne han ikke finne eller legge på plass noe selv. Av hensyn til inneklima bør klær være i et lukket skap eller skuffer. Åpne løsninger gir mye støv. Skyvedører kan være veldig tunge for barn, så det bør unngås. Da jeg var barn hadde jeg dype hyller, med en løs kurv til undertøy og sokker. Tingene bakerst forsvant, og ingenting holdt seg brettet lenge. Min bror hadde et bedre skap, med grunne hyller og skuffer. Der var det mye enklere å holde orden. Anonymkode: b2c01...518 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #5 Skrevet 5. desember 2022 Jeg har høyskap med doble dører og dype trådkurver på badet i 1.etasje, en dørhøyde til hver. Der oppbevares undertøy, T-skjerter, strømpebukser/stillongs, jumpere og bukser. Strømper ligger i egen kurv under vasken. Kun penklær henger i skapene på ungenes rom. I et dobbelt høyskap i yttergangen henger ytterklær på kleshengere. I hyller ligger vindbukser, ullgensere o.l. Luer, votter og sokker har vi i kurver i yttergangen. Har også knagger på veggen i gangen for de ytterklærne som er mest i bruk. Sko og støvler står på hyller langs veggen i gangen. Synes det fungerer bra hos oss. Anonymkode: 84fdb...c55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå